MARKETINGCOMMUNICATIE IN DE SPORT Prof. Dr. Wim Lagae
Algemene Inleiding Inleidende beschouwingen USP handboek Structuur
Sport, marketing en communicatie Deel 1 Sport, marketing en communicatie 0. Inleiding Eigenschappen van sport Sport als uniek dienstengoed Sport als industrie Sportmarketing binnen sportmanagement Marketingcommunicatie in de sport Kansen voor geïntegreerde sportmarketing-communicatie Belemmeringen voor geïntegreerde sportmarketingcommunicatie Samenvatting Case 1: De kernwaarden van het WK en EK voetbal
Sportsponsoring Deel 2 Case 2: De sponsoring van 0. Inleiding Terreinverkenning van sportsponsoring Het toegenomen belang van sportsponsoring Doelen en doelgroepen van marketingcommunicatie in sportsponsoring Sportsponsoring: vormen en selectiecriteria Sluiksponsoring in de sport Over sportsponsoring: merkverwarring Samenvatting Case 2: De sponsoring van professionele wielerploegen
Deel 3 Sportsponsoring 0. Inleiding Doelen en doelgroepen van ondernemings-communicatie in sportsponsoring Vormen van public relations in de sport Sport als platform voor relatiemarketing Publiciteit in de sport Naar een actieve persbenadering in de sport Crisiscommunicatie in de sport Samenvatting Case 3: Sponsorverwerving en –communicatie door Tennisclub Opslag. Een verhaal met garantie op succes
Sportsponsoring en reclame Deel 4 Sportsponsoring en reclame 0. Inleiding Sport, reclame en merkwaarde Strategieën van reclame in de sport Communicatiedragers in de sport De creatieve strategie Mediaselectie voor reclame in de sport De werking van sportsponsoring en –reclame Zichtbaarheidmeting van communicatie-dragers in de sport Merktracering in de sport Samenvatting Case 4: Virtuele reclame in de sport
Sportsponsoring en actiecommunicatie Deel 5 0. Inleiding 0. Inleiding Sportsponsoring en verkooppromotie Direct-marketingcommunicatie in de sport Sportsponsoring en winkelcommunicatie Sampling in de sport Merchandising in de sport Samenvatting Case 5: De ongelijke merkwaarde van Europese voetbalclubs