Advanced Business Information Solutions Interactieve marketing.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
The sole responsibility for the content of this document lies with the authors. It does not necessarily reflect the opinion of the European Communities.
Advertisements

Virale filmpjes op het internet: alleen maar leuk, of zit er meer achter? alleen maar leuk, of zit er meer achter?
Seminar Vendor Performance Management Donderdag 17 september Professionalisering Supply Chain Management door beter Contract Management Jan van.
Internationale marketing
Agenda Blok 1 - Evolutie van Cloud Computing
(c) Forte, 2007 Communicatieplan voor innovaties AIG-IVPV, dinsdag 13 november 2007.
Adrime Advanced Rich Media Presentatie voor creatieve partijen Juni 2006.
MULTICHANNELING CE / SPM week 3. OPBOUW LESSEN Week 1 - Introductie - Wat is MCH Hfdst 1 HOM Week 2 - Introductie E-Business - Achtergronden Retail -
Digitale TV platforms op een rij Masterclass BrVA Dick van Smirren TNO ICT september 2005.
Internet College 2 Architecturen. Architectuur van netwerktoepassingen •Peer to peer –Windows werkgroep •File- en printer sharing •Internet connection.
Update en evolutie in het ICT-infrastructuur dienstenaanbod van Cevi
Service Coordination Protocols ● Noodzaak (Eddy) ● Coordination protocols (Eddy) ● Infra-structuur (Eddy) ● WS-Coordination (Eddy) ● WS-Transaction (Pepijn)
Internationale marketing
Bedrijfs processen overzicht
Strategische Marketing Planning
QAD Reporting & Analytics
Wat is nieuw in MS Project 2010 Wil Jansen.  Dit!!
producten (kostendragers)
Door G. Blezer CPS Color Business Intelligence IT voor BI Business intelligence Pyramid Ondersteuning IT bij BI stadiums Decision Support Systems Model-driven.
Gezondheidszorg Microsoft Dynamics Harco van Polen
Advanced Business Information Solutions Webvertising.
§4.3 Wat ik koop beslis ik zelf?
Business Productivity Online Suite
Business Cluster Semiconductors Update 23 juni 2011 Henk Gerards An initiative of.
DATA over. Visie Elk jaar neemt behoefte aan data en interactie tussen systemen (zowel B-2- B als B-2-C) exponentieel toe; daarom zal het structureren.
Ketenmanager & Innovatiemakelaar
Woensdag 23 april 2003 Het virtuele loket EYES e-loket
®  SAP Nederland B.V. APSS 24 September 1998 Frans van Hoesel Product Marketing Manager Real-time beslissingsondersteuning over de gehele keten HP Dutchworld.
1 HOORCOLLEGE Hoorcollege CRM en Interactieve marketing (Thema Marketing & Communicatie Sjo Smeets)
1 HOORCOLLEGE Customer Relationship Management
Copernicus Institute Sustainable Development and Transition Management - April 17, 2002 Sturing van Transities Pieter Glasbergen.
 Voorstelling stage-instelling  Omschrijving van de stagefunctie  Informatie ivm scriptie  Besluit.
SPLA Service Provider License Agreement
WinFX Overview Martin Tirion Senior Consultant Microsoft Services.
Microsoft Partner Programma
Prahalad & Hamal.
Kennismaking NCOI Wie ben je, wat doe je, wat wil je leren?
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H13 – Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring DE WAARDEPROPOSITIE.
Inleiding tot marktonderzoek
De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 OHT 1.1 Geïntegreerde communicatie In dit hoofdstuk.
Advanced Business Information Solutions Het businessmodel.
3.6 Architecture of HIS. 3.7 Integrity & Integration within HIS Suraja Padarath /10/2007.
Algorithms and Application for spatial data mining Ronnie Bathoorn.
Internationale marketing
Marketing: Veranderingen in Belang en Rol
Een dialoog met klanten opbouwen
Segmenteren en Positioneren
‘Vlaams E-boeken Platform’ Business modelling workshops
Informatie Management 1 College 2 Programma vandaag:  Relevante Strategische Problemen / Vraagstukken / Uitdagingen (PVU)  Trends in ICT?  Rode draad.
Automation SolutionsMFG/Pro Dutch usergroup 8 februari 2007 ISA S88 & S95 Het gebruik van deze normen in de productie.
The new standard in Logistics CAROZ Edgard Hendrikse Business Development Director.
Microsoft’s Enterprise Project Management 2007 “The Next Generation” Johan Apperloo Olaf van KImmenaede.
Windows 2000 Update & Windows.NET Server Family Preview Arthur de Meij Solution Specialist Business Infrastructure Enterprise & Partner Group Microsoft.
1. 2 Communicatie producten voor ISP's en ICT-resellers kennisoverdracht, support en logistieke oplossingen  Actief sinds 1993  Internet, security en.
Minor Informatica Master HIRB maart Thema’s.
De invloed van sociale succesfactoren in Agile Software Development
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
De markt veroveren GETTING THE MARKET MARKET GETTING MARKETING.
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
Hoofdstuk 11 Persoonlijke verkoop, databasemarketing en customer relationship management.
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media CRM Marketingmix?
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Marketing Hoofdstuk 5 Communicatiemix.
26 augustus Dialoogmarketing. Kader. Ontwikkelingen. Kansen voor uitgevers. Frans Reichardt Holy Cow! Direct Communications.
Plaats- en Promotiemix Presentie. Vandaag De tijd tot 10 over 9 om nog te leren Daarna: 20 meerkeuzevragen > SO.
Handboek Online Marketing 4, Hoofdstuk 2 Literatuur Auteur: Petersen, P. Druk: 4.
Handboek Online Marketing 4, Hoofdstuk 2
Marketing Week 7 les 2 Extra: Omzetberekening ‘Kledingwinkel’
Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix
Transcript van de presentatie:

Advanced Business Information Solutions Interactieve marketing

Advanced Business Information Solutions Invloed van de technologische vooruitgang Betere mogelijkheden om informatie te verwerven Meer en betere mogelijkheden om informatie op te slaan, te bewerken en te analyseren Mogelijkheid om een ‘anonieme klant’ te herkennen Betere afstemmingsmogelijkheden tussen verschillende media

Advanced Business Information Solutions Verandering in marketing Verschillende benaderingen van productie en verkoop van invloed op marketing Productieconcept Productconcept Verkoopconcept Marketingconcept

Advanced Business Information Solutions Verandering in de marketingmix VAN Product Plaats Prijs Promotie NAAR Productinnovatie Plaats en infrastructuur Prijsstelling Potentiële klantrelatie

Advanced Business Information Solutions Verschillende vormen van marketing Mass-mediamarketing –Conventionele marketing: Conventionele of mass- mediamarketing richt zich met een uniforme boodschap op brede doelgroepen door gebruik te maken van massamedia Direct en databasemarketing –Direct marketing: Een interactief marketingsysteem waarvan de activiteiten opgeslagen zijn in een database, die gebruik maakt van één of meer advertentiemedia om een meetbare respons of een transactie op een willekeurige locatie tot stand te brengen Interactieve marketing

Advanced Business Information Solutions Interactieve marketing versus traditionele marketing ICT-toepassing TransactieCommunicatieInteractie Niet -gedifferentieerd Differentiatie 1-op-1 Direct media Mass- media Inter- actieve media Geïndividualiseerde en data- gedreven communicatie

Advanced Business Information Solutions Interactieve marketing I Producten zijn vaak duurzame productie- of consumptiegoederen, de diensten zijn vaak doorlopend. Er bestaat een deling en wederzijdse uitwisseling van informatie tussen consumenten en producenten.

Advanced Business Information Solutions Interactieve marketing II Wanneer een consument een producent informatie verschaft moet dit een bepaalde (directe) respons genereren. De producten zijn modulair opgebouwd en daardoor eenvoudig aan te passen. Beide partijen bemoeien zich met de verantwoordelijkheden van de ander.

Advanced Business Information Solutions Vormen van interactieve marketing Directe verkoop Party marketing Multimedia marketing

Advanced Business Information Solutions De direct-marketingcyclus van Van Mens DBASE (+ DOELGROEP) ANALYSEACTIES CHANNELS RESPONS DOELSTELLING

Advanced Business Information Solutions Klant Terug- koppeling Strategie Business- model Identificatie Resultaat Media (Trans)actie De interactieve marketingcyclus