Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H12 – Meeliften met de buzz PROMOTIESTRATEGIEËN EN GEÏNTEGREERDE MARKETINGCOMMUNICATIE.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wat is interactieve marketing?
Advertisements

Communiceren Leidinggeven Blz. 53.
Hoofdstuk 15 Geïntegreerde marketingcommunicatiestrategie
H11 – De prijs van het product bepalen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN
H10 – Diensten en andere niet-tastbare zaken
Marketing Werkgroep 6.
Communicatieproces .
1.3 Informatie 1.4. Communciatie
Marketing presentatie
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H13 – Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring DE WAARDEPROPOSITIE.
H6 – Business-to-businessmarkten HOE EN WAAROM ORGANISATIES KOPEN
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H9 – Het product managen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN Competentiedoelen 1.uitleggen.
H1 – Welkom in de marketingwereld WAARDE CREËREN EN LEVEREN
H2 – Strategische marktplanning HET GROTE PLAATJE VASTLEGGEN
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H7 – Het beeld nog scherper stellen DOELMARKTSTRATEGIEËN EN KLANTRELATIEBEHEER Competentiedoelen.
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H8 – Het product ontwikkelen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN Competentiedoelen 1.uitleggen.
H14 – Persoonlijke verkoop, verkoop-management en direct marketing
Geïntegreerde marketingcommunicatie
Inleiding tot marktonderzoek
Deel 2 Individu.
OHT 12.1 De Pelsmacker, Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Verkooppromotie In dit hoofdstuk zul je het.
Marketingcommunicatie en ethische kwesties
MARKETING-COMMUNICATIE
Interne Communicatie Inhoud: doel en nut van IC
Hoofdstuk 2 Interpersoonlijke communicatie
Hoofdstuk 1 De de vakbekwame manager
Een dialoog met klanten opbouwen
Hoofdstuk 4, Interactieve marketing
ELEMENTEN VAN DE PROMOTIEMIX
Basisboek marketingcommunicatie
MEDMAR Werkcollege 4, jaar 1, Herfst
Persoonlijke en sociale vaardigheden van de commerciële professional
Business Marketing Management
Communicatieve vaardigheden SAMENWERKEN
Interculturele Communicatie
College 5 Video Kotler (10 min) Bespreken video (10 min)
Marketing & Logistiek 6 atheneum.
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux DE WAARDEPROPOSITIE.
Communicatieproblemen
MARKETINGMIX.
Hoofdstuk 11 Persoonlijke verkoop, databasemarketing en customer relationship management.
Communicatie en Instumenten
Interculturele communicatie
OMAR EZZAT SHALAAN & SALAHEddine aithakki
Marketing Hoofdstuk 5 Communicatiemix.
COMMUNICATIE Week 1 Docent:.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Communicatie & Relatie
26 augustus Dialoogmarketing. Kader. Ontwikkelingen. Kansen voor uitgevers. Frans Reichardt Holy Cow! Direct Communications.
Het beeld scherp stellen ©: Pearson: Solomon: Marketing Real Life.
Het beeld scherp stellen ©: Pearson: Solomon: Marketing Real Life.
CPV Conflicthantering en persoonlijke veiligheid.
H 8 Marketingcommunicatiebeleid 1.Inzicht in marketingcommunicatie 2.De rol van reclame in het communicatiebeleid 3.Communicatiedoelgroep en -doelstellingen.
H7 – Het beeld nog scherper stellen
Oriëntatie op CIW Hoorcollege 5 Communicatie-scan Dr. Ali Oussaïd.
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Aktief Luisteren: Eerst proberen om te begrijpen, dan pas om begrepen te willen worden* LSD Gebruik LSD voor effectieve communicatie, om de ruis tussen.
Gendo Workshop Promotie Open Source en Open Standaarden in het MKB
Communicatie 5e les.
Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en /07/2018 Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en 3.0.
Internetmarketing en oefentoets
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Marktsegmentatie en positionering
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring
Module Communicatie M1 Bijeenkomst 1
Marketing Week 4 Les 1 De exploitatiebegroting.
Basics over communicatie
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
Les 6: non-verbale communicatie
Communicatie.
Transcript van de presentatie:

Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H12 – Meeliften met de buzz PROMOTIESTRATEGIEËN EN GEÏNTEGREERDE MARKETINGCOMMUNICATIE Competentiedoelen 1.begrijpen welke rol marketingcommunicatie speelt 2.aangeven uit welke elementen het communicatiemodel bestaat 3.de traditionele elementen van de promotiemix opnoemen en beschrijven 4.uitleggen hoe mond ‑ tot ‑ mondmarketing, buzzmarketing, virale marketing en guerillamarketing mogelijkheden voor effectieve marketingcommunicatie bieden 5.geïntegreerde marketingcommunicatie en de kenmerken ervan beschrijven 6.uitleggen welke belangrijke rol databasemarketing speelt bij geïntegreerde marketingcommunicatie 7.beschrijven uit welke stappen de ontwikkeling van een geïntegreerd marketingcommunicatieplan bestaat

Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H12 – Meeliften met de buzz PROMOTIESTRATEGIEËN EN GEÏNTEGREERDE MARKETINGCOMMUNICATIE Marketingcommunicatie op de klant afstemmen Het communicatiemodel Coderen door de zender (de marketeer) De boodschap Het medium Decoderen door de ontvanger Ruis Feedback

Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H12 – Meeliften met de buzz PROMOTIESTRATEGIEËN EN GEÏNTEGREERDE MARKETINGCOMMUNICATIE

Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H12 – Meeliften met de buzz PROMOTIESTRATEGIEËN EN GEÏNTEGREERDE MARKETINGCOMMUNICATIE

Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H12 – Meeliften met de buzz PROMOTIESTRATEGIEËN EN GEÏNTEGREERDE MARKETINGCOMMUNICATIE Marketingcommunicatiestrategie en de promotiemix Met promotie de massa aanspreken Met promotie de consument persoonlijk aanspreken Promotie via buzz (mond-tot-mondmarketing) buzz, mond-tot-mond en virale marketing guerrillamarketing Gaming

Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H12 – Meeliften met de buzz PROMOTIESTRATEGIEËN EN GEÏNTEGREERDE MARKETINGCOMMUNICATIE

Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H12 – Meeliften met de buzz PROMOTIESTRATEGIEËN EN GEÏNTEGREERDE MARKETINGCOMMUNICATIE

Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H12 – Meeliften met de buzz PROMOTIESTRATEGIEËN EN GEÏNTEGREERDE MARKETINGCOMMUNICATIE

Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H12 – Meeliften met de buzz PROMOTIESTRATEGIEËN EN GEÏNTEGREERDE MARKETINGCOMMUNICATIE

Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H12 – Meeliften met de buzz

Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H12 – Meeliften met de buzz PROMOTIESTRATEGIEËN EN GEÏNTEGREERDE MARKETINGCOMMUNICATIE

Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H12 – Meeliften met de buzz PROMOTIESTRATEGIEËN EN GEÏNTEGREERDE MARKETINGCOMMUNICATIE

Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H12 – Meeliften met de buzz PROMOTIESTRATEGIEËN EN GEÏNTEGREERDE MARKETINGCOMMUNICATIE Geïntegreerde marketingcommunicatie Kenmerken van geïntegreerde marketingcommunicatie door geïntegreerde marketingcommunicatie spreekt het bedrijf met één stem geïntegreerde marketingcommunicatie neemt de klant als uitgangspunt geïntegreerde marketingcommunicatie probeert relaties met de klant op te bouwen geïntegreerde marketingcommunicatie gaat over tweerichtingscommunicatie geïntegreerde marketingcommunicatie is gericht op de belanghebbende, niet op de klant geïntegreerde marketingcommunicatie genereert een continue stroom communicatie bij geïntegreerde marketingcommunicatie worden resultaten gemeten op basis van feedback

Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H12 – Meeliften met de buzz PROMOTIESTRATEGIEËN EN GEÏNTEGREERDE MARKETINGCOMMUNICATIE

Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H12 – Meeliften met de buzz PROMOTIESTRATEGIEËN EN GEÏNTEGREERDE MARKETINGCOMMUNICATIE Het geïntegreerde marketingcommunicatieplan ontwikkelen Stap 1: doelgroep bepalen Stap 2: marketingcommunicatiedoelstellingen bepalen Stap 3: marketingcommunicatiebudget bepalen en toewijzen totale promotiebudget bepalen push- of pullstrategie kiezen budget aan specifieke promotiemix toewijzen Stap 4: promotiemix ontwerpen en boodschap bepalen soort boodschap structuur van de boodschap Stap 5: mediamix kiezen Stap 6: effectiviteit communicatieprogramma beoordelen

Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H12 – Meeliften met de buzz PROMOTIESTRATEGIEËN EN GEÏNTEGREERDE MARKETINGCOMMUNICATIE