De Bacheloropleiding Medische Hulpverlening

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
BAGAGE ser peters.
Advertisements

De Associate degree bij de Academie voor Management en Bestuur Avans • Onze drie Ad/opleidingen: • Ontstaan, • Succesjes en probleempjes • Regio-overleg.
Trajectbegeleiding levenslang en levensbreed leren
INDELING OUDERAVOND  Welkom - directeur bovenbouw  Organisatie Bovenbouw – teamleider  De rol van het decanaat – teamleider  Gelegenheid tot het stellen.
Workshop2. Binden door te boeien Workshop over vrijheid in leren en onderwijs Oliva Peeters.
Welkom.
Aansluiting van het Hoger Onderwijs bij MedischOnderwijs.nl 2 november 2007 Aansluiting van het Hoger Onderwijs bij MedischOnderwijs.nl P.M.Bloemendaal.
Drs. M.B. de Vries, Anesthesioloog UMCU, Divisie Vitale Functies
Inzet van docenten: planning, overzicht en kwaliteit
CENTRAAL ONTWIKKELDE EXAMENS T & R (pre-)pilots 2012 Jan Paul de Vries
1212 /mhj Quo vadis, (Bio) Medisch Ingenieur? Biomedische Technologie Technische Universiteit Eindhoven in samenwerking met Universiteit Maastricht Dick.
Universiteit Maastricht
Een schooldag van de Medische Hulpverlening
Integrale toetsing bij Mondzorgkunde
Hoe is de vraag vanuit het werkveld opgepakt?
Studenten als katalysator van elkaars leerproces Pilootstudies met studentgemedieerd leren in de bacheloropleidingen Wetenschappen.
1e jaar 2e jaar3e jaar 1e semester 2e semester 1e semester 2e semester 1e semester 2e semester = verplichte major cursus = keuze/profilerings cursus Huidige.
Ontmoeting tussen internaten en verwijzers op 16 november 2010.
Symposium Bachelor Medische Hulpverlening
Minor High Care Een verpleegkundige route naar Acute Zorg Nanda Verheul Fon Zeegers Docenten.
Samenwerking werkveld - HAN
4C-ID & Klinisch Redeneren
Informatieavond groep 8. Welkom en voorstellen Algemene zaken en regels Maan-, dins-, woens- en vrijdag: Juf Saskia Donderdag: Meester Paul, juf Saskia.
Taakherschikking Functie en positie behandelend verpleegkundigen
Inzicht Resultaten KNAW rapport. Druk op scholen door maatschappelijke ontwikkelingen. Leraar komt onvoldoende toe aan pedagogische taak. Te weinig ‘time.
NIOC 2002 Corrie Huijs 18 april Corrie Huijs en Nico van Diepen Uitdagen en oriënteren op ICT competenties met webdesign E-mission  emotion.
VRIJE UNIVERSITEIT FACULTEIT DER RECHTSGELEERDHEID.
Treden naar succes, werk en leren Het hoger beroepsonderwijs in het Vlaamse onderwijs.
Ontwikkelingen & Leido Academy & Situaties
Werkgroep gezondheidszorg
Begeleiding van experimenterende alcohol- en druggebruikende jongeren Werkgroep onderwijs, werkgroep gezondheidszorg en hulpverlening.
Ondersteuning van kinderen van ouders met problematisch middelengebruik Werkgroep gezondheidszorg en hulpverlening, werkgroep gezin, werkgroep onderwijs.
Eenvoudig rookstopadvies en korte motiverende interventie op de eerste lijn Werkgroep werk Werkgroep gezondheidszorg en hulpverlening.
Alcohol en druggebruik tijdens de zwangerschap – Begeleiding van zwangere vrouwen met een alcohol- of drugprobleem Werkgroep gezondheidszorg en hulpverlening.
Kwaliteitszorg ● Huidige accreditatie (status)
Doorlopende leerlijnen
Opleiding Psychologie Universiteit Gent
Opleiding verzorgende-IG Fasen indeling en BPV
Welkom bij Maastricht University.
Presentatie meerjaren-OTO-beleidsplan
binnen Passend Onderwijs
Mijn kind gaat een studie kiezen
Bachelor Medische Hulpverlening
Zin en onzin van evidence based werken Zorginstituut Nederland 1 september 2015 Margo Trappenburg.
Hartelijk Welkom Ouderavond vwo 6 DONDERDAG 24 SEPTEMBER 2015.
LA intro en overzicht van werkwijzen Master Leren en Innoveren 8 september 2015 Bartel Standaar-Dorhout en Hanneke Koopmans.
Bio-medische wetenschappen aan de Science faculteit & het AMC van de Universiteit van Amsterdam Bachelordag 8 maart 2014 Prof. Dr. Stanley Brul BSc directeur.
Havo 4 vwo 4 Hoger Onderwijs Oriëntatie op studie en beroep.
C.I.V. Vernieuwing Handboek en Werkboek Instructeurs CI Conferentie, 7 februari 2009.
Leeruitkomsten, LOT en flexibilisering
Studiedag VVKHO - De versterking van de professionele bacheloropleidingen De professionele bachelor van de toekomst: creatief, ondernemend en onderzoeksvaardig.
Groningen HartVeilig Reanimeren binnen 6 minuten.
CanMEDS rollen Aansluiting HBOV, MBO in het functiehuis en praktijk
Hogescholen en Kennisvalorisatie
Even voorstellen Rens Martijn: docent Hogeschool Rotterdam
Eindexamen gehaald en dan?
Hoger Onderwijs Oriëntatie op studie en beroep
Na 25 jaar Samenwerken: 1 gezin 1 plan
De - arts op Mathijs Doets
Ketenstage Student volgt Cliënt Pilot #1 met 3 studenten
Artrose en Fysiotherapie
Toelatingsrecht Per 1 augustus 2017 Decanendag, 22 februari 2018
Richtlijn Beleid Rondom Spoedoperaties
Wat de associate degree kan betekenen voor de doorstroom van mbo naar hbo Dynamiek in de doorstroom - 20 maart
Informatieavond nieuwe studenten 26 Juni 2018.
SURF-Tender 2010 : Toetsing en toetsgestuurd leren
Coördinator Hersenletsel Zeeland
Centrale melding-en triage
Ondersteuning implementatie Triagewijzer acute ggz
Informatieavond nieuwe studenten 26 Juni 2018.
Transcript van de presentatie:

De Bacheloropleiding Medische Hulpverlening In het praktijkhuis Frank Holweg Opleidingscoördinator

De BMH gestart in september 2010 43 studenten ontwikkeld op initiatief en in samenspraak met het werkveld samenwerking met de Hogeschool Utrecht (zelfde opleidingsprogramma) in september 2011, numerus fixus van 90

Docententeam BMH Joop Ruck Jorine Juffermans Sander Grouls Jan Leijtens Fon Zeegers Nasira Zhagouli Bert Baarslag Hennie Bastemeijer Ans Rensen Haico van Deijne Frank Holweg

Waar leidt deze bachelor voor op? Ambulancehulpverlener Anesthesiemedewerker SEH-hulpverlener Mogelijk op termijn: triagist Mogelijk op termijn: diagnostische functies zoals bijvoorbeeld voor de hartcatheterisatiekamer, klinisch neurologische fysiologie, audiologie, radiodiagnostiek,…..

Concept van de BMH Een medisch gerichte opleiding; hoe denkt en handelt een medisch hulpverlener? zelfstandig werken samenwerken met veel aandacht voor communicatie en persoonlijke effectiviteit

Het medisch proces klacht/probleem differentiële diagnose eventueel aanvullend onderzoek diagnose behandeling evaluatie

Opzet BMH

Onderwijs Dinsdag: Woensdag: Vrijdag (‘praktijkhuis’dag) Introductiecollege Zelfstudieopdracht 1 en 2 Werkgroep Responsiecollege 1 Woensdag: Hoorcollege Zelfstudieopdracht 3 en 4 Responsiecollege 2 Vrijdag (‘praktijkhuis’dag) Zelfstudieopdracht 5 Practica (vaardigheidsonderwijs / scenario’s trainen) Responsiecollege 3

De BMH in het praktijkhuis Vaardigheidstraining: van eenvoudig naar complex CRM training Simulatietraining Eigenstandig oefenen, zonder de druk van toetsing Trainen zonder instructeurs (voorbeeld reanimatie door Doczero) Samenwerken in de acute keten Op straat; bij daglicht en ‘s nachts ICT: simulatie op de PC, van Warcraft naar ‘Healthcraft’? Ontwikkellab voor spelsituaties Extern Postinitiële training ‘klinisch redeneren’(RAV Brabant) EHBO trainingen voor ? ………….

vaardigheidstraining

Real-life……simuleren herkenbare uitstraling gezondheidszorg?

Een hele familie

De HAL mee naar buiten?

De BMH Staat al te trappelen