De Bacheloropleiding Medische Hulpverlening In het praktijkhuis Frank Holweg Opleidingscoördinator
De BMH gestart in september 2010 43 studenten ontwikkeld op initiatief en in samenspraak met het werkveld samenwerking met de Hogeschool Utrecht (zelfde opleidingsprogramma) in september 2011, numerus fixus van 90
Docententeam BMH Joop Ruck Jorine Juffermans Sander Grouls Jan Leijtens Fon Zeegers Nasira Zhagouli Bert Baarslag Hennie Bastemeijer Ans Rensen Haico van Deijne Frank Holweg
Waar leidt deze bachelor voor op? Ambulancehulpverlener Anesthesiemedewerker SEH-hulpverlener Mogelijk op termijn: triagist Mogelijk op termijn: diagnostische functies zoals bijvoorbeeld voor de hartcatheterisatiekamer, klinisch neurologische fysiologie, audiologie, radiodiagnostiek,…..
Concept van de BMH Een medisch gerichte opleiding; hoe denkt en handelt een medisch hulpverlener? zelfstandig werken samenwerken met veel aandacht voor communicatie en persoonlijke effectiviteit
Het medisch proces klacht/probleem differentiële diagnose eventueel aanvullend onderzoek diagnose behandeling evaluatie
Opzet BMH
Onderwijs Dinsdag: Woensdag: Vrijdag (‘praktijkhuis’dag) Introductiecollege Zelfstudieopdracht 1 en 2 Werkgroep Responsiecollege 1 Woensdag: Hoorcollege Zelfstudieopdracht 3 en 4 Responsiecollege 2 Vrijdag (‘praktijkhuis’dag) Zelfstudieopdracht 5 Practica (vaardigheidsonderwijs / scenario’s trainen) Responsiecollege 3
De BMH in het praktijkhuis Vaardigheidstraining: van eenvoudig naar complex CRM training Simulatietraining Eigenstandig oefenen, zonder de druk van toetsing Trainen zonder instructeurs (voorbeeld reanimatie door Doczero) Samenwerken in de acute keten Op straat; bij daglicht en ‘s nachts ICT: simulatie op de PC, van Warcraft naar ‘Healthcraft’? Ontwikkellab voor spelsituaties Extern Postinitiële training ‘klinisch redeneren’(RAV Brabant) EHBO trainingen voor ? ………….
vaardigheidstraining
Real-life……simuleren herkenbare uitstraling gezondheidszorg?
Een hele familie
De HAL mee naar buiten?
De BMH Staat al te trappelen