 Themadag Onderzoek 2010 Mark JulsingMark Julsing 28/7/14  Ben Baarda 1 Workshop Mark Julsing Themadag Onderzoek 18 november 2010, Amsterdam.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
‘Over taal en rekenen gesproken…’ September/oktober 2010.
Advertisements

Samen werken aan inzetbaarheid en mobiliteit 1. Grote veranderingen • Jeugdzorg heeft te maken met grote veranderingen: • Transitie • Gemeenten worden.
Ondernemen in de fysiotherapie is oorlog
Innoveren voor gezondheid
Auditen op succes waarderend auditen
Projectmanagement 5e druk ISBN
Ondernemen in de praktijk
Themabijeenkomst Gevaarlijke stoffen in de bouw Workshop ‘Asbest: een adembenemende stof’ Nieuwegein
Uitvoeringsvormen medezeggenschap Resultaten van de inventarisatie van uitvoeringsvormen medezeggenschap bij universiteiten.
KJB > Commissies PR-commissie Sub-commissie Bekendheid KJB ‘Idee’ KJB te presenteren als een ‘virtule onderneming’ die als partner/leverancier kan optreden.
Workshop creatief brainstormen
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
© team 3 Ouderavond 2013 Dinsdag 24 september 2013.
HOOFDSTUK 12 Media.
Wie is wijs en verstandig?
Marketingmix Saskia Best, 9 oktober 2008
Gemeentelijk gezondheidsbeleid met effect
Vakcentrale 11 MVO en rol OR in waterbedrijven en laboratoria Lochem 18 November 2010.
Update nodig? test je eigen mediawijsheid. Wat is‘bloggen’?
“Projectmanagement in het hoger onderwijs”
De gekte voorbij Clientgestuurd de markt op Workshop Opdrachten verwerven in pyjama? Scip-Conferentie
XBRL / SBR Train de Trainer sessie Deel 2 A (van 3) 28 november 2012 SBR-Team Vanaf 1 januari 2013 is SBR de standaard voor financiële rapportages.
MEDIALANDSCHAP We onderscheiden: Visuele media Auditieve media
EVEN HELDER KRIJGEN EVEN DE VRAAG HEEL HELDER KRIJGEN VOORDAT JE ZOMAAR AAN DE SLAG GAAT?
Portfoliogesprek Dani Theuninck.
Oefeningen F-toetsen ANOVA.
SKIM Presentatielijn Week 1. Vandaag Wie is wie? De Pitch Rolverdeling komend half jaar Tussenproducten Programma komend half jaar Hoe komt een documentaire.
Welkom HBO Themadag Onderzoek 18 november 2010, Amsterdam
Onderzoek en publicatie voor het lectoraat
Workshop Rienk van Marle en Joris Verwijmeren Themadag Onderzoek 18 november 2010, Amsterdam Themadag Onderzoek 2010 Van Marle&Verwijmeren.
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Breuken-Vereenvoudigen
KNAG Onderwijsdag 2010 Ervaar de kracht van digitaal onderwijs Workshop 48, 13: :45 uur.
[passende afbeelding]
1. Levensbeschouwing en communicatie
Social Media.
Decaan ??????? Begeleidt keuzeprocessen op school:
Social media bij impulsis Huib Koeleman, augustus 2010.
Online Conferentie Nederland 8 oktober Welkom allemaal! Onderwerp: “Urban Culture”
Workshop First Lego League
WELKOM VOKVAO seminar 28 Sociale Innovatie
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
OHT 9.1 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Reclameonderzoek In dit hoofdstuk zul je het.
Waternet! 6 juni 2011 Strategische Personeelsplanning.
Programma Mobiliteit in uitvoering Opening door Gerald Janssen (APG)
USABILITY MYTHBUSTERS BASTIAAN KLOOSTER & PETER AKERBOOM CONGRES WEBREDACTIE 2011.
NOS Journaal Kijk een week lang het NOS Journaal. Ga op zoek naar de succesfactor.
HET KARAKTER VAN EEN LEIDER
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
Het nieuwe solliciteren:
Wandelen voor Water Lespakket “Water het blauwe goud” (school)
Startmoment Master Politieke Communicatie 24 september 2007.
Vraag 1: Wat is het thema van de kinderboekenweek?
Training digitale didactiek Effectieve inzet laptop.
Stap 2: de basistekst Titel boek: Twitter op je werk~ social media voor interne communicatie Titel hoofdstuk: Nettiquette, codes en gezond verstand Auteur:
VOORBEREIDING LERENDE ORGANISATIE
Wat leer je? Je leert dat heel veel actuele onderwerpen ook iets met wetenschap en techniek te maken hebben. Je denkt na over wat wetenschap en techniek.
Meer dan 200 loopbaanprofessionals doen mee! Dag van de Loopbaan Wat is de Dag van de Loopbaan? Op 27 september zetten ruim 200 Noloc erkend (register)
ABV – SLC opdracht : Hoe stimuleren en coachen we de competentieontwikkeling bij studenten op zodanige wijze dat deze daar zelf vorm en inhoud aangeven?
Lesbrief Kidsbios Nederlands Film Festival Wat is het Nederlands Film Festival (NFF)? Waar denk je aan bij het NFF? Ben je weleens naar het NFF geweest?
Leiding geven. programma huiswerk rollenspel toelichting rollen/team opdracht verder uitwerken.
Natuurmonumenten test Jeroen ‘s-Gravendijk (The New Media Factory)
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
doe de test. Eerlijk invullen.
Mijn dier, mijn vriend..
Social media plan Gemaakt door : Dorien van der Gugten Klas: B-MMC4-1a
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
PRESENTATIE VAN HET PLAN
TALENTENQUIZ.
Transcript van de presentatie:

 Themadag Onderzoek 2010 Mark JulsingMark Julsing 28/7/14  Ben Baarda 1 Workshop Mark Julsing Themadag Onderzoek 18 november 2010, Amsterdam

 Themadag Onderzoek 2010 Mark JulsingMark Julsing Aan de slag als bedrijfsonderzoeker! Mark Julsing

 Themadag Onderzoek 2010 Mark JulsingMark Julsing 3 Hoe maak ik onderzoek voor studenten aantrekkelijk en voor mijzelf beheersbaar?

Themadag Onderzoek 2010 Mark JulsingNaam spreker Wie ben ik? Mark Julsing Marktonderzoeker NCRV Mede-auteur van de volgende boeken: Onderzoektools, 1 e editie 2011 Zo doe je onderzoek, 1 e editie 2009 Onderzoeksvaardigheden, 1 e 2009 Onderzoek doen, 1 e editie 2008 Online onderzoek, 1 e 2008 Te volgen

Themadag Onderzoek 2010 Mark JulsingNaam spreker De NCRV……

Themadag Onderzoek 2010 Mark JulsingNaam spreker Soorten onderzoek bij de NCRV Vraagbaak Kijk- Luister- en Internetbezoekcijfers Ledenonderzoek Imago onderzoek Concept tests, pretest, posttest Usability onderzoek Opinie onderzoek Managementinformatie Meten van social media

Themadag Onderzoek 2010 Mark JulsingNaam spreker 28/7/14 Naam spreker 7

Themadag Onderzoek 2010 Mark JulsingNaam spreker 28/7/14 Naam spreker 8

Themadag Onderzoek 2010 Mark JulsingNaam spreker Competentie Case 28/7/14 Naam spreker 9

Themadag Onderzoek 2010 Mark JulsingNaam spreker Bedrijfsonderzoeker is anders dan een bureauonderzoeker 28/7/14 Naam spreker 10 Meer waan van de dag. Laat je niet voor het karretje spannen. Budget. Enthousiasmeer! Laat interne klant mee participeren. Ken de interne klant (word lid van de OR of ander overleg). Weet wat er speelt op je vakgebied.

 Themadag Onderzoek 2010 Mark JulsingMark Julsing Bron: Moa circle

Themadag Onderzoek 2010 Mark JulsingNaam spreker Case 28/7/14 Naam spreker 12

Themadag Onderzoek 2010 Mark JulsingNaam spreker Case Beste Mark, Graag zou ik de eindredacteur van Man Bijt Hond wille overtuigen meer doorverwijzingen naar de website in het programma te plaatsen. Alleen zijn ze bang dat dit kijkers kost. Kan jij onderzoeken of het daadwerkelijk kijkers kost en welke vorm van doorverwijzen het beste werkt en dit presenteren bij het eindredacteuren overleg? Groet, Harm 28/7/14 Naam spreker 13

Themadag Onderzoek 2010 Mark JulsingNaam spreker Fragment Man bijt hond 28/7/14 Naam spreker 14

Themadag Onderzoek 2010 Mark JulsingNaam spreker Opdracht: maak een plan van aanpak 28/7/14 Naam spreker 15

Themadag Onderzoek 2010 Mark JulsingNaam spreker Wat is belangrijk voor de student die afstudeert? 28/7/14 Naam spreker 16