DURVEN MET DIENSTVERLENING DE SPRONG OVER DE GAVERBEEK.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Menno Karres Lead Auditor
Advertisements

1 De rechtenverkenner: een hefboom voor het lokaal sociaal beleid in Vlaanderen Steven Vanackere Vlaams minister van Welzijn, Volksgezondheid en Gezin.
De eerste vijf maanden Henk Nies, Vilans, 1 maart 2010, Utrecht.
Kwaliteitshandboek CLB Genk-Maasland.
“De ontwikkeling van een kwaliteitsmanagementsysteem ten behoeve van de plan- en projectontwikkeling” Bart Snijders
netwerk organisatiebeheersing
Open Text - Unisys gebruikersdag 19 november 2007
Jeanne Driessen-Engels Utrecht 10 mei 2007
Kwaliteitsmanagement en sociale dienst: contradictie
Risicomanagement Beperking van vrijheid of ruimte voor kansen
Klantgericht werken, Kanalen in balans
Jozef Reyntjens afdelingshoofd kwaliteit ISO-aanpak van De Lijn Tweede netwerk kwaliteit 22 april 2004.
EXTERNE AUDIT INZAKE DE JAARREKENING VAN OCMW’S. INLEIDING 1.Situering externe audit in geheel van NOB 2.Werking, verloop en doelstellingen externe audit.
Reflecties vanuit de praktijk van de Vereniging Ons Tehuis
Netwerking & Organisatieontwikkeling
EVALUATIE & PLANNING Ondersteuning kwaliteitshandboek IBO/KDV
Joke Vanreppelen medewerker Lokaal Sociaal Beleid
CAF als een geïntegreerd instrument. 1. Uitgangspunten Voor Gent..is KWZ niet…maar is KWZ wel … Doel Voldoen aan vereisten, normen, decreten Uiting van.
Rol van de ankerpunten Mogelijke invullingen Netwerk Interne Organisatiebeheersing 9 juni 2011 Dany Dewulf.
Interne Audit van de Vlaamse Administratie
Integrale kwaliteitszorg (IKZ)
Digitaal Sociaal Huis Samenwerkingsproject Vlaams-Brabantse sociale huizen 2 februari 2009.
“werken aan kwaliteit in de organisatie is een voortdurend streven naar verbetering, naar een excellente werking van de organisatie, zowel intern als in.
22 november 2011 Kwaliteit door meten Josje Everse En hoe de zelfevaluatie daarbij kan helpen…
02/ / 18 Kwaliteitsmanagementprincipes -Algemeen- Om een organisatie met succes te kunnen leiden en te laten functioneren is het nodig deze.
Kwaliteitszorg volgens ISO 9001 Platform milieuhandhaving
Auditprogramma 2007 Resultaten Raadgevend Comité - 27 februari 2008
BPR van het Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen
Ombudsdienst. Ontstaan  Uiteenlopende kanalen : pers, politiek, Gedelegeerd bestuurder,… OMBUDSDIENST Klachten tegen het FAVV Kwaliteitssysteem  Klachtenbeheer:
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
Startbijeenkomst benchmarking Publiekszaken
Het van innovatie Gemeente Dordrecht Henk Wesseling & Mark Voogd PMO Amsterdam 2003.
E-Team 2004 de midoffice binnen de e-goverment architectuur Corné Dekker, informatie-architect e-government Overheid & ICT, 29 april 2004.
Kiezen voor Certificering NMKG/ StimulansZ netwerkmiddag 12 oktober 2006 Gerrit Jan Schep.
© L.A.F.M. Kerklaan HCG 1 16 november 2001Juridisch bibliothecarissen Het managen van de juridische bibliotheek Het kwaliteitshandboek als praktisch instrument.
Kwaliteit begint vanaf de bodem
Introductie OHSAS
Informatiesessie kwaliteitscirkels OCMW’s
Common SenS ! Schoenmakers Industrial Engineering.
De case Oostkamp.
Kwaliteitszorg…. U een zorg?
Q-Plan Gebruikersdag 20 april Programma Gebruikersvragen Aanpassingen Q-Plan 4.04 Interne Audit Pauze Toekomst en Strategie Website en helpdeskfunctie.
DE KRIJTLIJNEN Westdag 22/9/2014 Beleidsplan ‘14-’19.
Aanpak en praktijkervaring
Kwaliteit in kleinschalige organisaties
Opleidings- en begeleidingstraject organisatiebeheersing door PIVO
Vlaamse Reguleringsinstantie voor de Elektriciteits- en Gasmarkt Ervaringen bij opmaak stappenplan en organisatiebeheersing Netwerking organisatiebeheersing.
Uitdagingen voor regionale (samen)werking in Midden-West-Vlaanderen
De visie van de Vlaamse overheid op digitalisering
VVSG Opleidingstraject “Organisatiebeheersing en interne controle
Het INK-managementmodel: inhoud, filosofie, toepassing
BELEIDSBRIEF BESTUURSZAKEN Samen werken aan een kwaliteitsvolle Vlaamse overheid Geert Bourgeois, Vlaams minister van Bestuurszaken.
Veranderingsprocessen
Evaluatie Huis van de Mechelaar. Cijfers Huis van de Mechelaar Totaal # bezoekers sinds start nieuwe werking: Totaal # afspraken afgehandeld sinds.
Durven met dienstverlening Ellen Bocher – coördinator interne ondersteuning gemeente en ocmw.
Omgevingsvergunning: betere dienstverlening door integratie en digitalisering vergunningsverlening? Durven met dienstverlening 15 oktober 2015 Ranja Van.
l Partner in automatisering software - hardware - IT services.
Certificering van assetmanagement
Bouwbeleidsplan Leudal. Waarom een bouwbeleidsplan Landelijke ontwikkelingen met als speerpunten: verminderen regeldruk, lastenverlichting voor burgers.
Toelichting start MMS tot certificatie Hoe integreer je ISO14001 in jouw bedrijf? Evi Heyndrickx – Nederlands Copywriting – Vives - schooljaar
Shared Services Netwerk Twente SAMENWERKING BEDRIJFSVOERING REGIO TWENTE NAAR EEN TWENTS MODEL EEN EERSTE HOUTSKOOLSCHETS EXPERTMEETING 13 SEPTEMBER 2012.
Meer rendement uit audits! Manon Diepenmaat 28 maart 2013.
Maatwerk is goedkoper dan standaard GEMEENTE ROTTERDAM Bestuurs- en Concernondersteuning.
Interim Communicatie Opdrachten. Meesters in Management helpt klanten om Interim communicatie opdrachten te vinden. We hebben regelmatig interim opdrachten.
Verwijzen naar kookboek.
Kennisdag: Het nieuwe {samen}werken Kwaliteitscirkels: Samenwerken aan verandering, verbetering en uitmuntendheid Ruud Bourmanne.
Procesmigratie van ITIL naar ISM
De case Oostkamp.
Op zoek naar de Meerwaarde van het samenwerkingsverband
Het logistieke proces A - Kwaliteitsprocedures
Transcript van de presentatie:

DURVEN MET DIENSTVERLENING DE SPRONG OVER DE GAVERBEEK

OCMW IN GALOP inwoners OCMW ISO 9001 in FTE Verhuis naar nieuwbouw eind 2011 Wat verwachten onze klanten ? Vertaling naar visie – vertaling naar architectuur Front – backoffice

KWALITEIT Iedereen heeft een basis Iedereen heeft afspraken qua werking e.d. Wat is een klacht ? Kwaliteitshandboek Kwaliteitssysteem Externe audit = leidraad organisatiebeheersing

MEDEWERKERS Gedocumenteerd systeem Procedures/processen Werkinstructies Formulieren Standaardbrieven Doubluresysteem Kennis Cluster van adm. medewerkers Website : klanten, medewerkers en professionelen PR OD UC TE NC AT AL OG US

INTERN CONTROLESYSTEEM Kader intern controle systeem (ICS) Klachtenbeheer Deontologische code Zelfevaluatie Indicatoren woonzorgcentrum Vlaamse Gemeenschap Maw. eisen vanuit overheid

WAT brengt het op ?

KLANTEN / BURGERS Gelijke behandeling Op afspraak Informatie Inspraak Meldingssysteem Toegankelijke dienstverlening (via charter VVSG) Klantgerichtheid

WERKDRUK Ik vind de werkdruk aanvaardbaar ,36,2

LEAN Basis om opportuniteiten te gaan zoeken en te vereenvoudigen Informatiseren ANDERS kijken Vb verwarmingstoelage Wat wel - wat niet ? Winst OCMW

VERBETERCULTUUR NIET: wat loopt er mis ? Wat kunnen we verbeteren Interne audits

MEDEDENKERS

EXTERNE AUDIT “ leidraad organisatiebeheersing voor lokale besturen” Doelstellingen, proces- en risicomanagement Personeelsbeleid Informatie en communicatie Financieel management Facilitaire middelen ICT + Proefaudit !?!