DURVEN MET DIENSTVERLENING DE SPRONG OVER DE GAVERBEEK
OCMW IN GALOP inwoners OCMW ISO 9001 in FTE Verhuis naar nieuwbouw eind 2011 Wat verwachten onze klanten ? Vertaling naar visie – vertaling naar architectuur Front – backoffice
KWALITEIT Iedereen heeft een basis Iedereen heeft afspraken qua werking e.d. Wat is een klacht ? Kwaliteitshandboek Kwaliteitssysteem Externe audit = leidraad organisatiebeheersing
MEDEWERKERS Gedocumenteerd systeem Procedures/processen Werkinstructies Formulieren Standaardbrieven Doubluresysteem Kennis Cluster van adm. medewerkers Website : klanten, medewerkers en professionelen PR OD UC TE NC AT AL OG US
INTERN CONTROLESYSTEEM Kader intern controle systeem (ICS) Klachtenbeheer Deontologische code Zelfevaluatie Indicatoren woonzorgcentrum Vlaamse Gemeenschap Maw. eisen vanuit overheid
WAT brengt het op ?
KLANTEN / BURGERS Gelijke behandeling Op afspraak Informatie Inspraak Meldingssysteem Toegankelijke dienstverlening (via charter VVSG) Klantgerichtheid
WERKDRUK Ik vind de werkdruk aanvaardbaar ,36,2
LEAN Basis om opportuniteiten te gaan zoeken en te vereenvoudigen Informatiseren ANDERS kijken Vb verwarmingstoelage Wat wel - wat niet ? Winst OCMW
VERBETERCULTUUR NIET: wat loopt er mis ? Wat kunnen we verbeteren Interne audits
MEDEDENKERS
EXTERNE AUDIT “ leidraad organisatiebeheersing voor lokale besturen” Doelstellingen, proces- en risicomanagement Personeelsbeleid Informatie en communicatie Financieel management Facilitaire middelen ICT + Proefaudit !?!