Mediacentrum Windesheim na 23 dingen. Hoe nu verder?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
HET DIGITALE ARBEIDSPLEIN Het Digitale Arbeidsplein is een website ontwikkeld in het kader van het project “Zelfmanagement van de eigen loopbaan” van MeijerConsult.
Advertisements

Wet meldcode van kracht!
Kleuterschool De Zevensprong
Onze kernwaarden.
POP in de praktijk van Hogeschool Windesheim stelling 1 : een POP stimuleert de dialoog tussen leidinggevenden en medewerker stelling 2: een POP staat.
Ontwikkeling van het Netwerk Naamkunde
Workshop Social Media Laat jij jouw bedrijf op z’n kop zetten door Social Media ?
Deadline week 8 •Alle producten moeten kant en klaar gepresenteerd worden •Tijdschriften in print en ingebonden •Films gemonteerd •Web applicaties online.
‘Groot ICT project’ Een leerlijn mediawijsheid.
Methodisch begeleiden
Kinderen online.
Visie op HNW juni Belang van een Visie Een Visie op Werken is de overkoepelende beschrijving hoe een organisatie werk in de toekomst ziet. De visie.
Welkom 1.
Bibliotheek Hogeschool Zuyd & Social Media Judith van Hooijdonk 25 november 2010.
Milieuzorg Op School FOCUSGROEP visie en standpunten leerlingen 2 de graad.
Handicap + studie nieuwe stijl Congres OCW Studeren met een functiebeperking Utrecht, 24 november 2011.
Presentatie nieuwe media
Samen maak je de vereniging ROHDA-Raalte Presentatie leden 2 november 2011.
ABN AMRO Bank (ICT) Ernst Planting
Cliënt Wil zo lang mogelijk onafhankelijk / zelfstandig blijven
E-competentiescan. Wie kunnen de scan gebruiken? De medewerker Vult de scan in en krijgt inzicht in eigen handelen De leidinggevende Krijgt een beeld.
Infografiek: vergelijken van (S)CRM apps Lien Vandervelde – 3EPM2.
Milieubeleid Steffie De DeckerEllen Geudens Celine Mertens Stijn Vandenbroucke Nele Van MuylemLien Vermeulen.
de ouderbetrokkenheid vergroten
11 Mediavoorzieningen Fontys Hoe verder na 23 dingen?
Brainstorm sociale media in het onderwijs
E-Team 2004 de midoffice binnen de e-goverment architectuur Corné Dekker, informatie-architect e-government Overheid & ICT, 29 april 2004.
Opleiden in school, mei Opleiden in school Kennismaking met POSS Personeel en Organisatie Support Systeem Hulpmiddel bij de gesprekkencyclus.
Multichannel Management Visie Werkpleinen
Op weg naar een beter samenspel Angela van den Nieuwenhuizen C o ö r d i n a t o r V r i j w i l l i g e r s V i t a l i s z o r g g r o e p Yvonne de.
PoRaad Herman Bijsterbosch 1 maart 2013.
CinekidStudio: zelf doen geeft inzicht!. Introductie Games (serious games / cots games) Virtuele werelden Playful digital tools Onderzoek naar het gebruik.
1 Dienst Hoe verder na 23 dingen?
Sjiera de Vries Lector Sociale Innovatie en Verscheidenheid Sociale Innovatie.
 Facebook pagina (219 likes)  Hyves pagina  LinkedIn  Twitter (1617 volgers)  Youtube.
moderniseren van het curriculum.
Werk maken van een groene economie! Hoe de AOC’s groen ondernemen! Samen werken aan sterk groen onderwijs! 12 november 2014 Sophie van Kasteren, Citaverde.
Communicatie en Digitale media, Hogeschool Rotterdam.
VTO, de brug van oud naar nieuw KENNISOVERDRACHT bij het departement Leefmilieu en Infrastructuur.
Kennismanagement & Sociale media
Loopbaanontwikkeling OOP
Opleiden naar de toekomst Werken in een satelliet.
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
Zo doen we dat op De Wissel. Inhoud  Onze visie  Onze doelen  Afspraken  Tips  Facebook  Twitter  Youtube  Tot slot.
De tablet speciaal ontwikkeld voor ouderen Laat ouderen weer delen in onze digitale wereld: foto’s & video’s, berichten, beeldbellen, lokaal nieuws, online.
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Leergang LOB: verdiepingsmodule Blok 1: analyse.
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
ONDERZOEK NAAR PROFESSIONALISERING VAN EN DOOR LECTOREN 17 april 2014 Jaarcongres Vereniging Hogescholen, Den Bosch.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
De nieuwe studente krijgen in hun opleiding te maken met keuzedelen. Hoe ziet het keuzeproces van de student eruit? Wat zijn belangrijke momenten in het.
Richtlijnen Gezondere Kantines  Basisregels  Uitstraling  Verhouding betere keuze/ uitzondering  Groente en/ of fruit 1.
Onderwijs in herstelondersteunende zorg ‘Herstel in beweging’ 8 september 2011 GGZ Breburg Jos Dröes.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
MEE Groningen Algemene presentatie. 2  Mensen met een verstandelijke, lichamelijke beperking en/of een chronische ziekte  Anderen die beperkingen in.
Brede School Ursem 2014 Visie Bevorderen van de ontwikkeling kinderen 0-12 jaar Samen sterker Efficiënt inzetten van ruimten Versterken voorzieningenniveau.
Informatiebijeenkomst Woensdag 22 april Nieuwe subsidieaanvraag 1.Verhoogde bedragen € 9,50 per leerling per jaar Minimaal € 760 (bij minder dan.
Cursus Curriculumontwerp burgerschap mbo Marjolein Haandrikman 7 november 2012.
Brief paper presentatie VELON/VELOV-Congres 2016 Donderdag 4 februari ronde 1 Zichtlijn 3: Opleidingspraktijk verbeteren door onderzoek Zaal D210 Joop.
K LIK OP DE KNOP VOOR MEER INFORMATIE. NSE: In samenwerking met de FSR onderzoekt de JB, naar aanleiding van de Nationale Studenten Enquete, hoe de werkplekvoorzieningen.
Scholen en culturele aanbieders in gesprek Filmpje.
Social media: Digitaal gereedschap om samenwerking te ondersteunen Adri Verhoosel, Leer- en innovatiecentrum.
Wet meldcode huiselijk geweld en kindermishandeling
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
VMBO-achtbaan Ontwikkelagenda Onderwijsprogramma
Netwerkbijeenkomst ronde 3
VMBO-achtbaan Ontwikkelagenda Onderwijsprogramma
Jobbeurzen voor jongeren
Welkom bij DAIly NURSE.
Programma Digitale Leeromgeving
Visie (lange termijn) Beleid Bewoners
Transcript van de presentatie:

Mediacentrum Windesheim na 23 dingen. Hoe nu verder?

Het Mediacentrum: Hyves Twitter Chatten via Questionpoint Weblogs Wiki’s Online kantoortoepassingen (Google docs) RSS-feeds Mediacentrum Youtube-kanaal Screencasts

Advies werkgroep: Taken 2.0 team: Zet het Mediacentrum op de kaart (online zichtbaarheid!) met nieuwe media en toepassingen. Maakt bij nieuwe initiatieven de link met het onderwijs inzichtelijk, breng in kaart hoe deze worden weggezet in de organisatie, hoe de toepassingen gebruikt gaan worden en wie eigenaar/verantwoordelijk is. Nieuwe toepassingen moeten blijvend worden gecommuniceerd met de Mediacentrum medewerkers en enthousiasme moet worden aangewakkerd.

Competenties/eigenschappen 2.0 team Initiatief nemen Nieuwsgierig (naar nieuwe ontwikkelingen) Gericht op samenwerking Affiniteit met de techniek Kennis kunnen overbrengen Flexibel (ontwikkelingen gaan snel)

Randvoorwaarden Keuze voor te implementeren toepassingen is verantwoordelijkheid van de 2.0 medewerkers. 2.0 medewerkers kunnen om kennis en expertise van overige medewerkers van het Mediacentrum vragen, indien gewenst. Alle medewerkers van het Mediacentrum worden aangemoedigd en hebben de mogelijkheid om (ook ongevraagd) suggesties aan te dragen voor 2.0 toepassingen. Evaluatie en terugkoppeling van door de 2.0 medewerker uitgevoerde taken, is onderdeel van de PE-cyclus. 2.0 Medewerkers zijn verplicht maandelijks informatie te delen in een themabijeenkomst, workshop of lunch.

Vervolg randvoorwaarden 2.0 medewerkers worden in de gelegenheid gesteld scholing te volgen en/of werkbezoeken af te leggen, indien gewenst. De 2.0 medewerkers doorlopen de cursus 21 e-dingen 2.0 medewerkers stemmen activiteiten af met anderen in het Mediacentrum en met de betreffende School(s) en of dienst(en),

Nieuw aanbod dienstverlening De werkgroep ziet mogelijkheden voor het opnemen van 2.0 activiteiten in onze dienstverlening zowel aanbodgericht als vraaggericht. Voorbeelden: Windesheim-dingen geïnspireerd op de 21 e-dingen van Surfnet (bestaat uit (21) lessen over web 2.0. dienstverlening op maat aanbieden wanneer vanuit het onderwijs ondersteuning wordt gevraagd m.b.t. 2.0 toepassingen.

Het management van het Mediacentrum: Beschikt over visie ten aanzien van de digitale toekomst van het Mediacentrum. Stimuleert medewerkers om kennis te verwerven, bijvoorbeeld door andere bibliotheken te bezoeken, congressen, etc. geeft prioriteit aan innovatie Faciliteert medewerkers die betrokken worden bij door het 2.0 team geïnitieerde activiteiten. stelt per 2.0 medewerker wekelijks 0,1 fte beschikbaar om op de hoogte te blijven van nieuwe ontwikkelingen en deze 1 keer per maand te communiceren. Na een proefperiode moet geëvalueerd worden of 4 uur per week voldoende is om deze taak uit voeren.