Media en creativiteit module 6 Identiteit

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
sociale media: de nieuwe realiteit
Advertisements

Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 6 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel.
Uitslag enquête over online pesten
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 1.
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Missie Omgeving Identiteit Waarden & Overtuigingen Vaardigheden
Jezelf waarmaken Laat je ZIEN in je sollicitatiebrief Lezing voor Meppel United, 30 oktober 2013.
MEDMEC02 Media en creativiteit les 5 IDENTITEIT. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Media en Creativiteit 2 Jaar 1 – Periode 2 Les 4 Identiteit
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
Voorbereidende les Praat je Plaatje
Marketing Werkgroep 6.
huiswerk IAM competenties
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
Media en Creativiteit 6 - Identiteit
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
Medmec03 les 1 Co-creatie.
Medmec04 Engagement Les 2. agenda teams vormen maatschappelijk thema bepalen ontwerpprocedure opstellen dummie procesverslag.
MEDMEC2 - Identiteit Media en Creativiteit 2 Jaar 1 – Periode 2 Les 2 Identiteit.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
MEDIA EN CREATIVITEIT MEDIA EN ONDERZOEK
MEDMEC02 Media en creativiteit les 6 IDENTITEIT. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit les 1. Onderwerpen in de lesHuiswerk voor komende les 1 o Toelichting op de module en de werkwijze. o Toelichting.
Media en creativiteit module 2 Identiteit
Media en creativiteit Identiteit les 1
Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 4 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel.
Media en creativiteit Identiteit
Media en Creativiteit 2 Jaar 1 – Periode 2 Les 2 Identiteit
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Media & Creativiteit Pia Terstroet
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
TRAINING SOCIALE VAARDIG-HEDEN
WELKOM! Bij de Workshop “Blik op jezelf” Oftewel BLIK OP IK..!
Ideeen voor immersive spaces. Kan alle kanten op. Beklemmend
inzicht op de invloed van veranderingen op het gedrag van medewerkers
CanDo Coaching.
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Ken je kracht…Deel je kracht…
Ik zie… Ik zie… wat jij niet ziet
Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 5 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel.
OFC28 mediawijsheid les 2. Toetsopdracht voor deze week was: Beantwoord de volgende vragen (je levert ze in bij je docent en bewaart ze in een aparte.
Opdracht 2 – Objecten in een ruimte.
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 3.
Volksuniversiteit Zwolle
Ouderavond over pesten in het voortgezet onderwijs
Presenteren en communiceren
Agenda Informatie over pesten Wat doen kinderen online?
Gespreksvaardig-heden
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Mark Manders. Bezoek Oosterlicht 17 november Rondleiding (ouders en ll) Voordragen verhaal Maken kostuums afvalmaterialen Modeshow in de kantine voor.
Vrijwilligersstage 2. BASISHOUDING EN CONTACT MAKEN.
Psychologieles 9 lesweek 9 NEARPOD
Plancyclus, les 2 Actualiteit
Beroepshouding en beroepscode
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Marketing Coen van Wetering
Wijs met media: Deze workshop geeft ouders de gelegenheid ideeën en ervaringen uit te wisselen over het onderwerp “Wijs met media”. De drie kernthema’s.
Kies voor respect | Presentatie Eerbied voor God, respect voor elkaar.
Talentgebieden – Interesses –Leervoorkeuren
Waar blijft de tijd Sociale media in jouw leven. Waar blijft de tijd Intro Je hoorde het verhaal van Marijke. Reageer eens op haar situatie. Sociale media.
Maak foto’s van kinderen die tegenstellingen uitbeelden. Opdracht: 1. De kinderen gaan in tweetallen een tegenstelling bedenken die zij willen.
H3 Wat is normaal?.
Sociaal Maatschappelijke Dimensie – 1.1 Jezelf zijn
In gesprek met elkaar Gebruik eventueel rode en groene kaartjes waarmee mensen kunnen aangeven of ze het eens of oneens zijn met de stelling.
Deelvraag: Waar hoor ik bij?
Transcript van de presentatie:

Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2

Agenda Filmpje! Korte herhaling Challenge Een waanzinnig concept bedenken voor je ID Opdracht 2 Challenge aan de slag Huiswerk les 6

Filmpje! Produceer een kort filmpje waarin je je nieuwe identiteit voorstelt Hulpmiddelen: Sta stil bij wie het persoon is, gebruik hierbij de creatieve technieken van het eerste jaar Denk goed na hoe (achtergrond, geluid, kleding, kleur, plaats, lengte, tekst, informatie, etc) je dit persoon kunt uitbeelden

Opdracht 2: Challenge Doelstelling: inzicht krijgen en ervaren wat aspecten zijn van een identiteit en welke effecten dit heeft het meten en rapporteren van de effecten

Opdracht 2: Challenge Opdracht: Je nieuwe identiteit tot leven brengen Resultaat: Ervaring en inzicht in het je verplaatsen en de meetbare effecten in kaart brengen Grote lijn: Creeer de identiteit Maak de identiteit zo populair mogelijk Verken de grenzen van de identiteit Alles meetbaar maken

Challenge aan de slag Bedenk deze les een concept waarmee jou ID de populairste wordt van alle nieuwe identiteiten. Gebruik je eigen online ervaringen en de creatieve technieken uit leerjaar 1! Wie is de echte Borat? http://www.ikissyou.org/ http://www.boratonline.co.uk/ Kortom: Wees Mahir, doe de Borat! Een ander voorbeeld is: http://www.desitevangerben.nl/

Vragen Noem een voorbeeld van een ijzersterk concept Iets winnen bv een kans, hulp vragen, handtekeningen vragen, bijzonder mens zijn, iets belangrijks doen of te vertellen hebben, enz. Hoe kan je de effecten meetbaar maken? Hoeveelheid vrienden, followers, berichten maar ook de inhoud van een bericht doet er toe, Enz.

Identiteit in een vogelvlucht: Je identiteit is opgebouwd uit 3 basisdelen Innerlijk Uiterlijk Gedrag

Identiteit - Innerlijk Ontwikkeling tot wie je nu bent Opvoeding, leefomgeving Ontwikkeling naar de toekomst Wat vind je nieuwe ID belangrijk? Waar staat hij/zij voor? Persoonlijk / Zakelijk (opleiding?) - Politieke kleur Wat zijn de passies? Waarom? Met wie of wat kan je ID zich vergelijken? Waarom? Wat typeert hem/haar? Waar haalt je ID energie uit?

Identiteit - Uiterlijk Hoe ziet je nieuwe ID er uit? Lichaamsbouw, kleding, kapsel, gezichtsuitdrukking, houding en beweging Hebben keuzes in het uiterlijk te maken met smaak? Hoe omschrijf je deze smaak/stijl? Waarom voelt je nieuwe ID zich hier gemakkelijk bij? Wat voor taalgebruik heeft hij/zij?

Identiteit - Gedrag Hoe gedraagt je nieuwe ID zich? Persoonlijk / Zakelijk Met humor? ad rem? of beleefd? Hoe gaat je ID om met nieuwe ervaringen? - Afwachtend of impulsief - Waarom? Hoe gaat je ID om met ouders, vrienden, medestudenten?

Identiteit - Gedrag Schaar jij je nieuwe ID onder een bepaalde subcultuur? Welke is dit? Waarom voel je je daar prettig bij? Op welke wijze heeft dit invloed op uiterlijk? http://nl.wikipedia.org/wiki/Subcultuur

Identiteit - Onderzoeken Denk na over al deze vragen Ontwikkel een goed concept Gebruik creatieve technieken

Huiswerk Het concept uitwerken Planning maken per week Meld je aan op de gekozen community! Je voorstellen aan de hand van een filmpje en uploaden Les 6 ga je zelfstandig aan de slag: actief anderen uitnodigen, reageren, enz.

Let op het volgende: Opdracht 1, kruip in de huid van - Kan de student het verschil tussen identiteit en imago aangeven? - Heeft de student aan alle aspecten van de identiteit gedacht? - zijn de drie beelden treffend gekozen? - Is het schaalmodel passend, beeldend en overtuigend? Opdracht 2, challenge - Komt de identiteit goed uitgedacht over? - Onderbouwd de student het effect van de nieuwe identiteit? - Is de tijdlijn helder en compleet? - Is duidelijk welke aspecten van de identiteit invloed hebben op het effect? - Gaat het manifest over je identiteit (en niet je imago)?