Stal je informatiedrager uit. Van Plato tot Knevel Angsthazen zijn van alle tijden Propedeuse 08/09 Cultuur & Media College 2.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
In ons land is er steeds meer weerstand tegen de vee-industrie. Het moet anders, maar hoe? In deze discussie spelen verschillende meningen en verschillende.
Advertisements

sociale media: de nieuwe realiteit
Deze TANTRA komt uit India.
Media en creativiteit module 8 Engagement
Inleiding: Leo Lenssen Voorjaarsconferentie Drenthe College 2007 Het roc (ook het Drenthe College?) staat zijn eigen toekomst in de weg.
Koptekst Inspiratie voor innovatie Bas Bongers Woensdag 29 juni 2011
Lespakket Vrijheidsbeperking Les 2: Zorg voor vrijheid
Sociaal emotionele ontwikkeling en groepsgedrag
Van uitleggen leer je het meest
Informatie over opzet onderbouw
Gastcollege Utrecht 17 oktober 2013 Thomas van Essen Spam & social media.
Deze Tantra komt uit het noorden van Indië, of je nu bijgelovig bent of niet. Neem toch een paar minuten de tijd. Ze bevat sommige boodschappen die goed.
De shoarmazaak, uw betrouwbare bron Propedeuse 07/08 Cultuur & Media College 4 nabespreking bevruchtingscyclus vragen artikel Olsthoorn debat schapenvlees.
Preekbespreking 15 februari 2012
‘Het internet is vol, print ‘t ff uit alsjeblieft’ Propedeuse 07/08 Cultuur & Media College 2.
Reflecties van de waarheid
Vriendschap.
START DIA.
Jeugdsubculturen en jongerencultuur
Zoek de zwarte stip. Propedeuse 07/08 Cultuur & Media College 5 the western als spiegel van het collectief gemoed The Good, the Bad and the Invisible.
Raamwerk van het betoog “Staan we aan het begin van de vierde mediarevolutie?” 5 minuten.
Bah cultuur, bèèèh debatteren, aaaaaaaaaaaarch denken! relevantie van en vooruitblik op het vak uitdelen readers Propedeuse 08/09 Cultuur & Media College.
Het internet is vol, print ‘t ff uit alsjeblieft.’ Propedeuse 08/09 Cultuur & Media College 3.
Ik consumeer, dus ik besta Propedeuse 08/09 Cultuur & Media College 4.
7 februari: Boekenmarkt door IAM Core (10 % korting op de boeken voor leden van de vereniging) NB: je kunt ter plekke lid worden.
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 8.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 8.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 4.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 1.
Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 2 Elske Revelman de Vries
Hans Sibbel De shoarmazaak, uw betrouwbare bron Propedeuse 08/09 Cultuur & Media College 5 de shoarmazaak debattle: Web 2.0 raamwerk betoog bespreken.
Mijn hobby: is over cultuur van Ethiopië
Hoe onderhoud ik de dialoog met mijn partners?. Samen werken voor meer publiek Tot UitinBrabant.nl, Uitmarketingburo, Brabants Bureau voor Toerisme.
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Toelichting module: Les schema per week
Preek thema: Zeker weten?.
1. Levensbeschouwing en communicatie
First ID project Rosa Beroepscollege
First ID project Waterlant-Ydoorn
First ID project Hervormd Lyceum West Uitleg van het project aan de hand van de volgende vragen: Waarom, Wie, Wat, Hoe, Waar, Wanneer.
Wat gaan we doen? Vrijdag: Wat ligt er bij jou op tafel? Zaterdagochtend: Wat wil je met God delen? Zaterdagavond: Wat heeft Jezus in jouw situatie? Zondag:
Veiligheid en vrijheidsbeperking
1 Schriftlezing: 1 Kon.17: Kor.6: 1-2 en
Implementatie arbocatalogi bij de EMCO-groep Probleem of uitdaging?
De Wingerd: een brede school in ontwikkeling….  Ontwikkelingsarrangementen  Buurt  Kunst en cultuur.
Tips voor de blogger in spé.
Beginnende geletterdheid-2
Informatieavond onderbouw
Stal je informatiedrager uit. Van Plato tot Knevel Angsthazen zijn van alle tijden Propedeuse 08/09 Cultuur & Media College 2.
Welkom! Informatieavond groep
3voor12.nl.
Stal je informatiedrager uit. Van Plato tot Knevel Angsthazen zijn van alle tijden Propedeuse 07/08 Cultuur & Media College 2 vragen over huiswerk filmpje.
Programma Opening door Tilly Film Shift Happens Presentatie Visie op Slim Fit Stelling bespreken met behulp van de gekleurde hoeden Film van Slim Fit op.
oefening Planning bespreken
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 3.
Cultuur & Media | Werkgroep 2 | ehh, theorie
Het kost niets om dit te lezen.... het kost niets om te proberen !!! Te kijken maar doorlezen tot het einde het kost niets om te proberen !!! Te kijken.
PESTEN JULIANASCHOOL.
Welkom bij de derde bijeenkomst van Familie (in)zicht
Lezen: doe het goed voor
Marketing Coen van Wetering
Waar blijft de tijd Sociale media in jouw leven. Waar blijft de tijd Intro Je hoorde het verhaal van Marijke. Reageer eens op haar situatie. Sociale media.
Verdieping Timemanagement
LAGERHUIS DEBAT DEBATTEREN 1. 1.Beargumenteerd je mening geven. 2.Wat een (Lagerhuis)debat is. 3.Hoe je een debat voorbereidt en voert. 2 AAN HET EINDE.
Argumenteren en betogen II
Genetische manipulatie bij mensen
Paragraaf 11.1 Een moderne wereld
Inhoud Digitale ontwikkelingen op school Actuele zaken Wat vindt u?
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Een rietje moet verboden worden.
Transcript van de presentatie:

stal je informatiedrager uit

Van Plato tot Knevel Angsthazen zijn van alle tijden Propedeuse 08/09 Cultuur & Media College 2

expositie ‘malle’ oude informatiedragers eerste onderzoek debatgroepen indeling groepen en toelichting criteria onderzoeksrapport debattle: muziek 2.0 rondje media acceptatiecyclus bespreken ‘de drie mediarevoluties’

maar nu eerst………..

wie heeft ‘de drie mediarevoluties’ gelezen? wie heeft Muziek 2.0 gelezen?

de rest kan nu gaan

plenair: aan welke criteria moet een situatie voldoen om de kwalificatie mediarevolutie te verdienen?

de inrichting van de samenleving verandert drastisch het denken en doen van grote groepen in de samenleving verandert drastisch

plenair: welke tendensen signaleer je in de opeenvolging van de drie (eerste) mediarevoluties?

de tijdsintervallen tussen de mediarevoluties krimpen het bereik van de massa neemt bij elke nieuwe revolutie minder tijd in beslag

gebruik criteria en tendensen om te betogen of we aan het begin van een vierde mediarevolutie staan

expositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositiee xpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieex positieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexp ositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpo sitieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexposi tieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositi eexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositie expositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositiee xpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieex positieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexp ositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpo sitieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexposi tieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositi eexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositie expositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositiee xpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieex positieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexp ositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpo sitieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexposi tieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositi eexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositie expositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositiee xpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieex positieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexp ositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpo sitieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexposi tieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositi eexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositie expositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositiee xpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieex positieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexp ositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpo sitieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexposi tieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositi eexpositieexpositieexpositieexpositieexpositie

De media acceptatiecyclus Een uitvinding, opkomend gedachtegoed, een nieuw medium, een trend of een hype. Een marginale groep omarmt de noviteit, maar de massa verzet zich uit angst en onbegrip. Fall out 8-track, idioom, antroposofie, minidisk, vrije seks, betamax, beeldtelefoon, Esperanto, studiehuis enzzzzzzzzzzzzzz zzzzzzzzzz De zaken die de weerstand uit de samenleving overleven, kristalliseren uit en er komen ‘nuttige’ toepassingen. De angst slijt en een brede (vaak baatzucht ige) acceptati e volgt. Ruimte voor nieuwe controver ses. Telefoon, idioom, internet, lezen, stoom, mobieltje, auto, galileo, elektriciteit, voedsel, rock ’n roll, cassette, hippies antennes, fotografie, ruimtevaart, sport, radio flatgebouwen, mode, geneeskunde, dansen vinexwijken, darwinisme, enzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

stelling a: Ik heb er geen moeite mee als de overheid mij zo nu en dan volgt voor mijn eigen veiligheid debatvorm: betoog stelling b: De mogelijkheden en uitdagingen van Web 2.0 zijn veel groter dan de risico ’ s debatvorm: tafeldebat stelling c: Ik kan niet wachten tot onsterfelijkheid de norm wordt debatvorm: betoog stelling d: Muziek 2.0 vermindert de kwaliteit van de popmuziek debatvorm: Lagerhuis stelling e: De jeugd wordt oppervlakkiger door de veelheid aan keuzes in de consumptiemaatschappij debatvorm: betoog stelling f: Mag je iemand publiekelijk doodwensen om zijn of haar denkbeelden? debatvorm: Lagerhuis

Debattle 23 maart van tot 17.00uur

tips & trics tip 1: put uit persoonlijke ervaring truc 1: overdrijf “Op een beweeglijk standpunt sta je het sterkst.” Jules Deelder

groepsopdracht: we verdelen de klas in vier groepen twee groepen vinden muziek 2.0 een goede ontwikkeling twee groepen vinden het een slechte ontwikkeling

huiswerk zie werkcollege 3 NB: lees met marker in de hand! destilleer uit artikel Van Ree en Olsthoorn ieder twee debatvragen bestudeer artikel over debatteren tot paragraaf 10 spreek minstens 1x af met debatgroep en werk aan je onderzoek

‘Het internet is vol, print ‘t ff uit alsjeblieft.’ Propedeuse 08/09 Cultuur & Media College 2 eenmalig mis het niet