Cross Media.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Cross Media.
Advertisements

Cross Media.
In opdracht van … De provinciaalse Sportdienst Brugge Regio West-Vlaanderen.
Crossmedia Strategie en concept.
Communicatie als strategisch instrument bij verandertrajecten in de langdurige zorg Saskia ter Kuile, Communicatiemanager In.
Communicatieplan. Inhoud  Streeklift  Doelgroepen  Hoe gaan we het aanpakken?  Website ( concept )  Conclusie.
Landelijke campagne bedrijfstakpensioenfondsen Bpf Bouw, 2 maart 2010 Marjolein Zaal Manager Communicatie VB.
DUTCH FIELD MARKETING ASSOCIATION Inzendingspresentatie DFMA Awards 2012.
Cross Media. Opleveren! •Cross Media communicatieplan 15 oktober •Campagne presentatie 4 en 5 november.
One-to-many One-to-one Televisie Website TelefoonPersoonlijke verkoop RadioBriefServicemedewerker Billboards Tijdschrift Catalogus Onpersoonlijk Zeer.
Mark, Sven & Marcel (IAMstreet)
Games in marketing. Hoe kunnen games uw marketingstrategie naar een hoger plan tillen?
Briefing V1, blok 3 Case CC.
Een communicatiecampagne over dakisolatie. Hoe pak je dat aan?
Afstudeer workshop Waarde-ring en sociale media. Marten Toonder Waarde als iets sociaals Waarde als eigendunk Waarde als iets economisch Waarde als iets.
NOA 2010 de Stentor. 2 NOA in vogelvlucht Het Nationaal Onderzoek Arbeidsmarkt (NOA) geeft antwoord op onder andere de volgende vragen: - hoe oriënteert.
CROSS MEDIA Wat lever je 15 oktober op? Cross Media plan voor Museumnacht (hardcopy) –Medialandschap –Doelgroep (en) –Communicatiedoelstelling –Communicatiestrategie.
Cross Media. Opleveren! Cross Media communicatieplan 15 oktober Campagne presentatie 4 en 5 november.
Cross Media.
CROSS MEDIA Wat lever je 15 oktober op? Cross Media plan voor Museumnacht (hardcopy) –Medialandschap –Doelgroep (en) –Communicatiedoelstelling –Communicatiestrategie.
Cross Media.
Cross Media.
Cross Media.
Versus Wilde Ganzen – Nicole Hoeve – Paul Oudshoorn – Aimee Saers – Ingrid Schermers.
Marianne Spier Manager Content & Communicatie
CROSS MEDIA. CROSS MEDIA Grenzen tussen media vervagen 3 trends Any time, any place any where (onafhankelijk van tijd, plaats, of ruimte gebruik maken.
Cross Media.
S T R A T E G I E Contentvoorstel Zet de conclusies van je onderzoek kort en krachtig in het midden van je papier (usp’s, met welke redenen/motieven en.
Cross Media.
Fairfood International
Department of Marketing Faculty of Economics Het vangen van de ongrijpbare consument: Effectiviteit van multi-media campagnes Prof.dr Tammo H.A. Bijmolt.
Medmec04 – Engagement Les 5
Wat is een communicatieplan?
Hoofdstuk 16 Reclame en public relations.
Student Vol Talent Maak jezelf bekend en upload je talent! Campagne Student Vol Talent.
Anita Meulenbroeks Mannus Menting
Mediales 1 Overdragers van informatie. Bijvoorbeeld internet, televisie, krant, tijdschrift.
Media en de massa.
LES 3 LESMODULE LAAGGELETTERDHEID
PLUK Motivatie 2. Over Nike 3. Doelgroep 4. Boodschap 5. Doelen 6. Tools 7. Marketingvormen 8. Strategie 9. Waarde-oordeel 10. Bronnen.
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux DE WAARDEPROPOSITIE.
Cross Media. Functies binnen team Strategie Voorbereiden van debriefings Op de hoogte blijven van (markt) ontwikkelingen van klanten / concurrenten Adviseren.
Social media presentatie
 Leiden van een organisatie  ontwikkelingen sturen en beïnvloeden  beheersen van processen.
Volksuniversiteit Zwolle
(Her)Schrijven voor het web Is schrijven voor het web anders? Voordat we schrijven… Basisprincipes schrijven voor het web.
Anita Meulenbroeks Mannus Menting Mediaplan. Inleiding Probleem Doelgroep Zender Doelstelling Boodschap Mediakeuze Communicatieconcept Verwachte respons.
Using Media Blok 2 Werkcollege 1 Joyce Barnhoorn
U wilt ROI? Echt? MAGAZINE MEDIA UPDATES 02. Definitie ROI De verhouding tussen uw investering en uw resultaat.
Communicatie en Instumenten
Crossmediale Marketing Campagne
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
detaillistenpromotie
Cross Media. Vandaag Creatieve ontwikkeling Het kruisbestuivingselement – het mediumspecifiek naar elkaar verwijzen binnen een concept Hier onderscheidt.
Cross Media. Opdracht 40 min In 2, of 3 groepen bij elkaar Flipover, stiften, post it’s Blauw positief, rose negatief Presentatie per groep aan andere.
Adtractive Altermedia Vrachtwagenreclame.
Evaluatie campagne “Twaalfde Man” Agenda Twaalfde man in vorm –Media (Mindshare) –Concept en plan –Budget –Timing –Partners Campagne 2015.
Workshop Rendement in opleiden Transvorm – 1 juni 2015 Stephan Obdeijn en Carlijn Hoedemaker.
Welkom havo 4..
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
Welkom havo 3..
Doelgroepen: STER & LINDA
Wie is wie? Roze = Ik ben Laura Ophof – Bosch, Marketing- en communicatiemanager NPO Zapp en Zappelin Geel = Ik ben Liesbeth Demmenie – Lergner, Productmanager.
Direct 3. Direct Marketing Media
H1 Media en communicatie
Marketing Week 6 Het mediaplan Les 1.
Media.
Transcript van de presentatie:

Cross Media

Van oude naar nieuwe mediaplanning Vroeger: keuze tussen mediatypen Nu: keuze combinatie belangrijk Uit: boek Mediasynergie prof. Fred Bronner

Mediatrends Overvloed aan media (verviervoudigd) Fragmentatie (meer tijdschriften, meer tv-kanalen, meer internetsites, meer radiostations) Meer media tegelijk (gebruik en multitasking)

Aandacht doelgroep verspreidt over veel media Conclusie? Gevecht om aandacht! Aandacht doelgroep verspreidt over veel media Conclusie?

Mensen worden geconfronteerd met steeds meer reclameboodschappen Gevolg: Adverteerders schreeuwen harder Consumenten gaan meer ontwijken

MC-doelstellingen Categoriebehoefte Merkbekendheid/ Merkkennis Gedragsfacilitatie Gedragsintentie Gedrag Tevredenheid Voor de koop: Acquisitiedoelen Tijdens de koop Na de koop

INZET VAN MEDIA MOET EFFECTIEF ZIJN. DUS NIET HOE MEER HOE BETER Strategische media INZET VAN MEDIA MOET EFFECTIEF ZIJN. DUS NIET HOE MEER HOE BETER

Cross Media effect De volgorde waarin in een bepaald medium wordt ingezet is bepalend voor het effect

Doelgroep verbreding (bereikseffect) Er worden verschillende mediumtypen ingezet, omdat met één mediumtype niet de gehele doelgroep kan worden bereikt

Gamma Case Hoger opgeleiden via kranten Lager opgeleiden via h-a-h kranten

Herhalingseffect De overkoepelende boodschap moet herhaald worden in hetzelfde, of in een ander medium, om verdere verwerking van de boodschap mogelijk te maken.

Radio, internet, outdoor (doelgroep langs de weg bereikt en daarna herhalingseffect) http://www.jebenttopbob.nl/campagne http://www.jebenttopbob.nl/blaasbobgames Outdoor

Complementariteitseffect Televisie sterk in trekken van aandacht, terwijl gedrukte media en internet sterk zijn in de verdere uitwerking en detaillering. Voorbeeld: Rijstijl, comfort en beleving auto door middel van video. Verdere details op internet, of print. Citroën Commercial Citroën website

TV en print (icoon als verbindend element)

Voorwaartse en achterwaartse overdrachtseffecten Voorwaarts effect Boodschap in 1e medium, verhoogt de kans dat de boodschap in het 2e medium wordt gezien en vergemakkelijkt Na lezen van print merkt men meer details op internet. Achterwaarts effect Confrontatie met boodschap in 1e medium vergemakkelijkt het opdiepen van de boodschap in het 2e medium. Radiocommercials met een bepaalde jingle kunnen de eerder uitgezonden beelden van televisiecommercials opnieuw oproepen.

Print en internet (eerst aandacht dan interactie en locale informatie

Vuistregels Verbindende elementen in de creatie Drie kenmerken bepalen het succes Kenmerken mediatype Volgorde Harmonie en verbinding met uitingen Aan alle uitingen evenveel aandacht besteden Baseer mediumkeuze op doelgroep, doelstelling, strategie en mc-instrument

Budget Strategie 90 Euro per uur Concept 80 Euro per uur Productie 60 Euro per uur Mediaplanning (kosten opvragen bij mediabureau’s)

Begroting Strategie (plan maken/schrijven) personen x aantal uren x 90 euro Concept (conceptontwikkeling/tools toepassen/mindmappen/verhaal schrijven) personen x aantal uren x 80 euro Productie (copywriting, art, proj.mgt) personen x aantal uren x 60 euro