CROSS MEDIA Wat lever je 15 oktober op? Cross Media plan voor Museumnacht (hardcopy) –Medialandschap –Doelgroep (en) –Communicatiedoelstelling –Communicatiestrategie.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Principes van marketing - Hoofdstuk 18
Advertisements

Activatie Platformen LED Screens buiten het stadion
Crossmedia Strategie en concept.
Hoofdstuk 4: Kopen is kiezen
Business mapping Business model canvas.
College wk 2 ‘onderzoek’ V1 Kernproject. 1.Belang van onderzoek 2.Onderzoeksmethoden 3.Aanpak & output 4.Over de Debriefing Vandaag:
MMNM 2011 Marketingcommunicatie.
Cross Media. Opleveren! •Cross Media communicatieplan 15 oktober •Campagne presentatie 4 en 5 november.
Het bereiken en vasthouden van de verzekeringsconsument Prof.dr. Ed Peelen.
Relatiegeschenken Maaike Hanoulle 6 OP 11.
Hoofdstuk 15 Geïntegreerde marketingcommunicatiestrategie
Mark, Sven & Marcel (IAMstreet)
VANDAAG Wat ik wil bespreken: BRIEFING – de punten Budgettering.
MCM WEEK 7 oktober 2013 HFTST 7 & 8 e.v..
Marian Spier Manager Content & Communicatie International coördinator
COMMUNICATIEMIX van een onderneming
CROSS MEDIA Wat lever je 15 oktober op? Cross Media plan voor Museumnacht (hardcopy) –Medialandschap –Doelgroep (en) –Communicatiedoelstelling –Communicatiestrategie.
Cross Media. Opleveren! Cross Media communicatieplan 15 oktober Campagne presentatie 4 en 5 november.
Cross Media.
Cross Media. 3 trends medialandschap 1.Anytime, anyplace anywhere (onafh. van tijd, plaats, of ruimte gebruik maken van mediadiensten). 2.Toenemende interactiviteit.
Cross Media.
Cross Media.
Cross Media.
Marianne Spier Manager Content & Communicatie
CROSS MEDIA. CROSS MEDIA Grenzen tussen media vervagen 3 trends Any time, any place any where (onafhankelijk van tijd, plaats, of ruimte gebruik maken.
Marketing Werkgroep 6.
Cross Media.
Advergames Door: Max van Zeeland, Jeroen Hoebe, Michael Nigbur, Jesse Eikema, Rick Borgeld.
Department of Marketing Faculty of Economics Het vangen van de ongrijpbare consument: Effectiviteit van multi-media campagnes Prof.dr Tammo H.A. Bijmolt.
Marketing presentatie
Marketing presentatie
Herpositionering Renault
H16 Promotiebeleid Communicatie-instrumenten Persoonlijke verkoop
WAT IS PRECIES HET DOEL? ALS JE NIET WEET HOE JE ERGENS GAAT KOMEN?
KRITIEK op MCM 1) Hogere prijs 2) Beperking van de concurrentie
Wat is een communicatieplan?
Hoofdstuk 16 Reclame en public relations.
Ruimte voor jouw persoonlijke ontwikkeling Professioneel-Kritische Instelling Dag 1.
Inleiding Communicatiekunde Hoorcollege 5: Communicatie-onderzoek.
Marketing Organisatie Marketing Product product TW positionering Klant doelgroep Promotie promotie Omzet.
Business Marketing Management
Omgevingsanalyse, doelgroepen, doelstelling, strategie, moodboard
Basis communicatieplan
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux DE WAARDEPROPOSITIE.
 Leiden van een organisatie  ontwikkelingen sturen en beïnvloeden  beheersen van processen.
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
Cross Media. Vandaag Creatieve ontwikkeling Het kruisbestuivingselement – het mediumspecifiek naar elkaar verwijzen binnen een concept Hier onderscheidt.
Cross Media. Opdracht 40 min In 2, of 3 groepen bij elkaar Flipover, stiften, post it’s Blauw positief, rose negatief Presentatie per groep aan andere.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Stand van zaken in mobiele communicatie René Zeedijk | MediaScience.
Marketing Hoofdstuk 5 Communicatiemix.
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
De marketing van kennis
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Succesfactoren voor werk Motivatie, kennis en vaardigheden
Doelgroep: producent van communicatiemiddelen
Marktanalyse.
Internetmarketing en oefentoets
Marktsegmentatie en positionering
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring
Marketingcommunicatie
Marketing- communicatieplan
Transcript van de presentatie:

CROSS MEDIA

Wat lever je 15 oktober op? Cross Media plan voor Museumnacht (hardcopy) –Medialandschap –Doelgroep (en) –Communicatiedoelstelling –Communicatiestrategie –Communicatie-instrumenten –Creatieve ontwikkelingen

Waarom Cross Media?

3 trends 1.Any time, any place any where (onafhankelijk van tijd, plaats, of ruimte gebruik maken van mediadiensten.) 2.Toenemende interactiviteit 3.Grenzen tussen media vervagen

Cross Media overkoepelende boodschapkruisbestuiving van verschillende media zoals theater, film, televisie, radio, print, internet, games, mobiele devices en live-events, waarbij de verschillende media informatie communiceren, die deel uitmaken van een overkoepelende boodschap.

Vandaag Doelgroepen (wie) Doelstellingen (wat) Strategie (hoe)

Doelgroep (wie) Op wie ga je je richten Wie wil je bereiken; Wat zijn de kenmerken van de doelgroep; Wat is de belangrijkste doelgroep.

De doelgroep is dat deel van de bevolking/gemeenschap waarbij een (door mediamemakers gewenste ) gedragsverandering tot stand zou moeten komen. Vaak betreft het een groep mensen die een aantal relevante kenmerken gemeenschappelijk hebben. Doelgroep

Campagnevoorbeeld

Doelstelling (wat) MC - doelstelling Basis MC - strategie

Goede afstemming tussen MC- instrumenten z.a.: Reclame Sponsoring Sales promotie Direct Marketing Doelstelling

Doelstellng Onmisbare schakel bij MC-strategie Postionering Productfasen

Doelstelling Inspiratiebron conceptontwikkeling

Communicatie-effectdoelstellingen

Categoriebehoefte De primaire vraag naar een product vergroten.

Categoriebehoefte Google Android

Merkbekendheid Het vergroten van de actieve en passieve merkbekendheid. Bij actieve merkbekendheid kan de consument het merk opnoemen en bij passieve merkbekendheid herkent de consument het merk.

Merkbekendheid

Merkkennis Er voor zorgen dat de consument de relevante eigenschappen van een merk kan noemen.

Merkkennis

Merkattitude De houding ten opzichte van het merk, of de merkvoorkeur vergroten.

Merkenattitude (off-line)

Merkenattitude (online)

Gedragsintentie Vergroten van de merkintentie

Gedragsintentie

Gedragsfacilitatie Verschaffen van informatie over hoe het product gekocht kan worden d.m.v. faciliteren.

Gedragsfacilitatie

Gedrag Kan bestaan uit het vergroten van het koop- en gebruiksgedrag.

Gedrag Open propositie is erop gericht om de consument informatie te laten aanvragen. Bij gesloten propositie is het feitelijke koopgedrag de doelstelling.

Gedrag Gedragsbehoud is het behouden van een bepaald gedrag.

Gedrag Een andere doelstelling is het vergroten van de aankoopfrequentie.

Gedrag De laatste doelstelling is het beïnvloeden van het afdankgedrag ten behoeve van het milieu.

Co-creatie Bij co-creatie worden producten en diensten samen met derden (klanten, eindgebruikers) ontwikkeld en verbeterd

Co-creatie Vindt soms plaats in kleine focusgroepen, waarin een beperkt aantal deelnemers brainstormt over nieuwe ideeën. De laatste jaren gebeurt co-creatie vooral via internet en heet het ook wel ‘crowd sourcing’

Co-creatie

Strategie (hoe?)

Positionering is de belofte van een merk t.o.v. andere merken in de perceptie van de doelgroep.

Mogelijkheden om de belofte te ondersteunen – Informationele positionering – Transformationele positionering – Tweezijdige positionering – Uitvoeringspositionering

Informationele positionering Voordelen (nieuwe manier van tv kijken) Probleemoplossend karakter (eén druk op de knop) –USP richt zich naar jouw smaak, jouw voorkeuren en interesses

Transformationele positionering Imago (lifestyle) –Bezittingen en gedragingen –Model in campagne –Voordelen van merk verbinden met lifestyle doelgroep

Tweezijdige positionering ‘Life on Board’ Volvo Campagne. –Functionele producteigenschap pen (Duurzaam) –Productvoordelen (Veilig)

Uitvoeringspositionering Merk wordt gekoppeld aan symbool, of uniek element –Doutzen (Repeat) –Slogan heineken –Noem voorbeelden.....

Belang van een goede strategie Welke boodschap (propositie) wordt gecommuniceerd. Pampers ‘droge billetjes’ Ariel ‘verwijderen hardnekkige vlekken’ Blue Band ‘zorg voor opgroeiende kinderen’

Propositie Wat belooft Jouw stadsdeel de doelgroep?

Propositie is geen slogan

Strategie voor een nieuw product Communiceren: Essentie product De voordelen van het product. De voordelen voor de consumenten als ze het nieuwe product gaan gebruiken.

Strategie volwassen product Felle concurrentie; Betere prestatie benadrukken; Zelfde prestatie lagere prijs Versterken psychosociale betekenis (belevenis) Bevestigen tevredenheid.

Strategie prod. eindfase Ingrijpende productaanpassing communiceren Nieuwe toepassingsmogelijk heden communiceren Nieuwe doelgroepen aantrekken

Vragen?

Huiswerk –Doelstelling Welke effectdoelstelling wil jouw stadsdeel bereiken? –Positionering: Wat belooft jouw stadsdeel te bieden aan hun doelgroep. Licht dat toe. –Propositie Welke boodschap wordt door jouw stadsdeel gecommuniceerd en waarom? –Strategie In welke fase bevindt jouw stadsdeel zich en waarom?