1 Kennen en kunnen H4 De volgende begrippen kunnen uitleggen: - stelling- tautologie - betrouwbaar- volledig De volgende bewijsmethoden kunnen uitleggen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
In gesprek over het schoolleidersregister VO
Advertisements

Digitale leermiddelen
Kwalificatiestructuren en wat daarbij komt kijken
Digitaal Archief op orde in 10 stappen Alphen aan den Rijn, 15 november 2007 Willem Vanneste.
De omvang van een steekproef bepalen
LLB (met LEV) Kwalificeren van ontwikkeling
Geografisch InformatieSysteem (GIS)
PM zijn de Principia Mathematica. Deze vormen een formeel systeem voor de wiskunde. Ze zijn beschreven door A.N. Whitehead and B. Russell. Gödel bepaalt.
Inkomensverzorger voor de sector zorg en welzijn
Automatisch redeneren en stellingen bewijzen
Respect op school Geen VOET om op te staan.
1 Prof. Dr. Martine De Cock academiejaar Toepassingsgerichte Formele Logica 1.
Geest, brein en cognitie Filosofie van de geest en Grondslagen van de cognitiewetenschap Fred Keijzer.
Zullen we het ooit leren? Maarten Boasson Quaerendo Invenietis bv Universiteit van Amsterdam.
Belgen en diabetes kennis in 2004 en 2008 Wat is er veranderd? Nobody’s Unpredictable.
BEWIJSPATRONEN EN LOGICA
Vecht & Dans In de niche tussen Sport en Jeugdwerk.
Analytische meetkunde
ProblemenRedeneren met verstekwaarden Gesloten wereld CircumscriptieLogica met verstekwaarden Autoepistemis che logica Redeneren over kennis: herbekeken.
lenzenformule De lenzenformule geeft het verband aan tussen de
Vervolg 18 de en 19 de eeuw 18 de eeuwse literaire ontwikkelingen Verschillende genres komen in de 18 de eeuw opzetten… Classicistisch toneel Deugdzaamheid.
Een methode om nieuwe ideeën te genereren
Werkvormen Dialoog Werkt!
College Den Hulster, Venlo – VMBO – NASK1
Amsterdam 10 juni 2014 Digitale bankgarantie. 4.Bank stuurt contragarantie naar client 5.Bank stuurt garantie naar notaris (fax, post, koerier, )
De juridische context van de digitale factuur.
Sparkle een bewijssysteem voor Clean Maarten de Mol Katholieke Universiteit Nijmegen 11 januari 2002.
Begrippen in verband met het levenseinde.
Pagina 1 © VHIC Processen van recordmanagement › Wat zijn onze records? › Hoe lang moeten we ze bewaren? › Hoe vinden we ze terug ( binnen hun context)
AI101  Historisch Perspectief Weak Methods Logic Theorist General Problem Solver  Resolution Theorem Proving Leeswijzer: Hoofdstuk 13.0, 13.1, 13.2 AI.
Titus 2 de gezonde leer 1 Maar gij, kom uit voor hetgeen met de gezonde leer strookt...
Marketing H4 Strategisch managementplan Commercieel medewerker.
Ketensamenwerking: trends & trucs Anja van der Aa
Paniek !!!.
Gereedschapskist vlakke meetkunde
Welkom bij het mooiste vak van de wereld
Historische Context Duitsland in het nieuwe examen geschiedenis Geert van Besouw Hanneke Tuithof Bjorn Wansink Ik ben Hanneke Tuithof. Vakdidacticus geschiedenis.
PBS online 60 minuten - Info: 15 min - PBSonline: 30 min
Leerlijn programmeren in het basisonderwijs
Bestaan buitenaardse wezens?. Een filmpje! Chileense-bergtop-maakt-ruimte-voor- telescoop
Omzet Colruyt Group = 8.916,8 mio euro van de groepsomzet Detailhandel Groothandel & foodservice Overige activiteiten.
Optellen en aftrekken van = = = = 456 Als je op de beer klikt, komt er een som. Kies het goede antwoord.
Mark Manders. Oriënteren & Categoriseren Consensus Verdelen begrippen Werkgroepen maken Uitleg opdracht Vandaag.
Rekenen en Redeneren met Oneindig Jeroen Spandaw NWD, 5 februari 2016.
Voorbeeldvraag 1 Welke uitspraak is JUIST: 1. De basisstelling van Nicolas Carr (auteur van "IT doesn't matter") is dat de investeringen die in IT gedaan.
Op weg naar een design for all? UNIVERSEEL ONTWERP IN DE KLAS 1.
Internationale marketing De sociaal-culturele omgeving Svend Hollensen Nederlandse bewerking: Hans Engbers Angelo Mulder.
Wensen uit de praktijk Vernieuwing en belangrijkste kenmerken Nieuwe digitale omgeving Toetsen Leerlijn Inhoud Pakketsamenstelling en prijsoverzicht Service.
Havo – vmbo-t/havo Profielwerkstuk college 2 Bronnen
Zelfwaardering en acceptatie door leeftijdsgenoten EEN LONGITUDINAAL ONDERZOEK BIJ BASISSCHOOLKINDEREN - WENDY DONDERS EN KARINE VERSCHUEREN.
MISBRUIK VAN RECHT Een nationaal, internationaal en unierechtelijk perspectief Bespreking Rapport Commissie Misbruik van recht Amsterdam, 12 mei 2016.
Samenwerken met vrijwilligers. Leerdoelen Je benoemt de verschillende motieven om vrijwilligerswerk te doen. Je benoemt de onderdelen van een goede communicatie.
Wat zijn de verschillen ? (vwo cohort 2006)
1 Korintiërs 7:3-4 Een man moet zijn vrouw geven wat haar toekomt, evenals een vrouw haar man. Een vrouw heeft niet zelf de zeggenschap over haar.
Minimum Opspannende Bomen
Aanbesteding Converged computing, networking en storage
Zoom in.
Modelleren en Programmeren voor KI Practicumopdracht 4: SAT Solver
Cursus 3.1 Wetten en Regels Klas 2 BK Lesweek 4
Methodiek Observeren.
Grafisch samenstellen van krachten
Honger!.
De omvang van een steekproef bepalen
Zoom in.
Automatisch redeneren en stellingen bewijzen
Hoe leer je geschiedenis?
‘Motiveren kan je leren’
Pak je boeken! Paragraaf 2.1
Workshop Ageing STELLINGEN
Welkom!.
Transcript van de presentatie:

1 Kennen en kunnen H4 De volgende begrippen kunnen uitleggen: - stelling- tautologie - betrouwbaar- volledig De volgende bewijsmethoden kunnen uitleggen evenals het verband met stellingen uit het propositierekenen: - aannemen van het antecedent - gevallenonderzoek - methode van de wederzijdse implicatie - methode van de contradictie - methode van de contrapositie

2 Kennen en kunnen H4 Calculationele bewijzen kunnen leveren voor stellingen uit de propositiecalculus, uitgaande van de 15 axioma's en de 4 afleidingsregels De waarheidswaarde van een propositie in alle mogelijke toestanden kunnen nagaan - in de gebruikelijke tweewaardige semantiek (a.d.h.v. een waarheidstabel) - in een gegeven meerwaardige semantiek en zelf een vb. kunnen geven van een meerwaardige semantiek

3 Kennen en kunnen H4 De begrippen specificatie, implementatie en gedrag in de context van digitale schakelingen beheersen Kunnen bewijzen dat een gegeven schakeling een gegeven gedrag vertoont

4 Kennen en kunnen H4 x Æ 0 ´ 0x Ç 1 ´ 1 x Æ 1 ´ xx Ç 0 ´ x x Æ x ´ xx Ç x ´ x x Æ : x ´ 0x Ç : x ´ 1 : (x Æ y) ´ : x Ç : y : (x Ç y) ´ : x Æ : y x Ç (y Æ z) ´ (x Ç y) Æ (x Ç z) x Æ (y Ç z) ´ (x Æ y) Ç (x Æ z) : : x ´ xx ) y ´ : x Ç y x Æ y ) z ´ x ) y ) z x Æ (x Ç y) ´ xx Ç (x Æ y) ´ x