Organisatie cursus. WELKE opdrachten maken? WELKE opdrachten maken? HOE die opdrachten maken? HOE die opdrachten maken? Hoe worden de PUNTEN verdeeld?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het profielwerkstuk Hoe maak je dat ?.
Advertisements

Geslaagde portfolio’s ? Onze oplossing voor monitoring
Het profielwerkstuk Hoe maak je dat ?.
Postgraduaat “coaching, supervisie en teambegeleiding”
Feedback • Wat – Feedback betekent "terugkoppelen" en is onlosmakelijk verbonden aan leerprocessen: het is bedoeld om cursisten inzicht in hun eigen leerproces.
Elektronisch werkboek & gebruik internet Mening studenten Beeld elektronische cursussen Stellingen en overwegingen Vragen en discussiepunten Vraag: In.
R EDACTIONEEL SCHRIJVEN L ES 4. Globale indeling les 4 5 minutenKlassikale terugkoppeling naar vorige les + lesindeling komende les bespreken 15 minutenRedactievergadering:
29 mei voor uur Jaarverslag in tweevoud op papier Oh ja1, zet je naam en klas op de kaft. Oh ja2, zorg dat duidelijk is welke specialisatie je kiest.
Studieloopbaancoaching
Van idee tot digitaal materiaal
4. uitvoeren, monitoren en testen
Beoordelen van docenten loont de moeite!
Samenwerkend schrijven in een virtuele werkplaats
Bachelorproject: problemen onduidelijk voor student en docent gebrek aan uniformiteit uitstelgedrag kritiek visitatiecommissie: te geringe omvang kwaliteitsverbetering.
Redactioneel schrijven Les 1
Mondeling presenteren
Medmec04 week 7 Engagement.
Medmec04 week 5 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen.
Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 les 3 Week 4.
Wiki: Medmec04 les 6 (lesweek 7) Engagement The game called life
Het sectorwerkstuk Het doen van onderzoek in klas 4.
LUNCHSEMINAR Grassroots bij de TU Delft Sofia Dopper Projectleider Grassrootsproject TU Delft 10 mei 2007.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Afstuderen CDM Studiejaar Rotterdam, oktober 2010.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Afstuderen Mediatechnologie Studiejaar Rotterdam, oktober 2010.
R EDACTIONEEL SCHRIJVEN L ES 5. Globale indeling les 5 5 minutenKlassikale terugkoppeling naar vorige les + lesindeling komende les bespreken 15 minutenKlassikale.
Voorrangsregels bij rekenen (1)
Presentatie op datum - De wereld van … Wat is jouw onderwerp?
Handleiding Interactieve versie mbv DSB Onderwerp 8 – Quiz.
Het sectorwerkstuk Het doen van onderzoek in klas 4.
Bevindingen onderzoek inzetproces. Doel van het onderzoek Komen tot een beschrijving van het inzetproces van het onderwijzend personeel dat voldoet aan.
OPTIMAAL ONDERWIJS VOOR ÉLKE STUDENT!
ontdek wat jij kunt bereiken
Informatievaardigheden Sociale geografie (GEO-10306), 16 november 2012 Marja DuizendstraalMarco van Veller Joke WebbinkHein Lucas.
Les 4 – Kan ik meer met media?. Inhoud van de les Invullen werkblad Wedstrijd: de ‘Media challenge’ Presentatie plannen Beoordeling Invullen van de mediacompetenties.
Samenwerking die vleugels geeft Ellen Reehorst eduScrumnederland.nl
Visie & Strategie.
Energie op school Docententraining. Agenda Energie op school De projectdag, de doorloop Zelf aan de slag Checklist Vragen.
Docent: Ans Sarianamual - oktober 2014
Interactieve Media Kick Off V2 Kernproject. Onderwerpen Kick Off o Intro o Doelstellingen V2 Kernproject o Organisatie o Werkplekken o Deliverables o.
Blackboard Een digitale leeromgeving. 30 mei 2002Julius Instituut 2 Inhoud Activerend leren Het inzetten van blackboard voor meer activerend leren Het.
Webtechnologie 1 labo Dieter Roobrouck Kristel Balcaen Claudia Eeckhout Koen De Weggheleire Frederik Duchi An Deraedt 1 Les 0: Inleiding xHTML.
Stage 1 - Screencast ter voorbereiding van de intake Bachelor in het onderwijs: lager onderwijs Veerle Amelinckx – febr
VOORBEREIDING LERENDE ORGANISATIE
Onze doelen en visie in beeld
Toetsbeleid aan de faculteit Architectuur
Welkom op de ouderavond klas 4 cursusjaar H. Rietmulder A.Luchtenberg
21dec. MedMec les 7 DT Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Praktijkonderzoek 2 Rotterdam Academy.
Project: Oriëntatie op het beroep Marie-Joze van Raak - Docent SPH - jaar 1 coördinator
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Praktijkervaring en reflectie
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Studieloopbaancoaching Kwartaal 4 – les 1 Rotterdam, April 2015.
Evaluatie Orientatieweek opleiding verpleegkunde Schooljaar
Rotterdam, 00 januari 2007 SLC 2 bijeenkomst Hafida El-gharbaoui med.hro.nl/gharh.
Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek I Bijeenkomst 4 kwartaal 2.
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
De decanen vmbo-t: Gert Jan Feijt Havo: Linda van Vliet vwo: Dennis See.
Naam presentatie – Naam maker en/of presentator - 12/09/2005 Faculteit Naam Faculteit – Dienst of Vakgroep (optioneel) Facultaire Studietrajectbegeleiding.
VAKDIDACTIEK PEDAGOGIEK Bijeenkomst 2.1 Kopopleiding – Vakdidactiek Docent: Sanne van Kessel.
23 november  Doelen  Ophalen voorkennis Samenwerkend Leren  Jouw lessen: Activerende Didactiek  Opdracht verwerken theorie  Afronding ◦ Huiswerk.
Socio-economische actualiteit Hans Denruyter
Klas 4 cursusjaar Mevrouw W. Janzen en de heer A. Luchtenberg.
Ondernemingsvormen.
Mevrouw W. Janzen en de heer A. Luchtenberg
introductie Wikiopdrachten
Anatomie en Fysiologie

Transcript van de presentatie:

Organisatie cursus

WELKE opdrachten maken? WELKE opdrachten maken? HOE die opdrachten maken? HOE die opdrachten maken? Hoe worden de PUNTEN verdeeld? Hoe worden de PUNTEN verdeeld?

Welke opdrachten maken? Opdracht 1 & 2: ingewikkeld systeem Opdracht 1 & 2: ingewikkeld systeem  zie verder Opdracht 3 (presentatie): duo Opdracht 3 (presentatie): duo Opdracht 4 (bedrijfsbezoek): individueel Opdracht 4 (bedrijfsbezoek): individueel Concrete invulling van de opdracht  Tijdens de les!

Het ingewikkelde systeem: Een overzicht - Nogmaals: Dit geldt alleen voor Opdracht 1 & 2 - Overzicht: 1. Groepjes maken 2. Opdrachten maken 3. Portfolio 4. Portfolio verbeteren

Het ingewikkelde systeem: 1. Groepjes maken Groepjes van 5 studenten Groepjes van 5 studenten  - GEEN 3 of 4 studenten - GEEN 6 studenten - GEEN 6 studenten Ontslagrecht Ontslagrecht  - Zelf op zoek naar een andere groep - Docent verwittigen - Docent verwittigen Regeling (ook voor presentatie-duo’s) Regeling (ook voor presentatie-duo’s)  volgende lessen

Het ingewikkelde systeem: 2. Opdrachten maken (1) Dag 1: opdracht krijgen Dag 1: opdracht krijgen Individuele versie maken van opdracht Individuele versie maken van opdracht Individuele versie geven aan teamlid Individuele versie geven aan teamlid Teamlid verbetert jouw versie Teamlid verbetert jouw versie  feedbackformulier (Minerva) Groepsversie maken van opdracht Groepsversie maken van opdracht Dag 15: indienen groepsversie Dag 15: indienen groepsversie

Het ingewikkelde systeem: 3. Opdrachten maken (2) Dag 15: indienen van groepsversie Dag 15: indienen van groepsversie  dus NIET de individuele versies Dag 21: terugkrijgen van groepsversie Dag 21: terugkrijgen van groepsversie  + feedback van docent Herschrijfplan maken a.h.v. feedback Herschrijfplan maken a.h.v. feedback = wat is goed? wat kan beter? hoe kan dit beter? = feedback van teamlid en docent Definitieve individuele versie maken Definitieve individuele versie maken

Het ingewikkelde systeem: 3. Portfolio Indienen: vrijdag 23 december 2005 Indienen: vrijdag 23 december 2005 Inhoud: Inhoud: - eerste individuele versie (2x) - gekregen feedback van teamlid (2x) - (kopie van) verbeterde groepsversie (2x) - herschrijfplan (2x) - definitieve individuele versie (2x)

Het ingewikkelde systeem: 4. Portfolio verbeteren Niet alles wordt verbeterd! Niet alles wordt verbeterd! Steekproeven Steekproeven Checklist per document Checklist per document Aantal criteria moeten behalen voor bepaalde score Aantal criteria moeten behalen voor bepaalde score

Deadlines opdrachten? Opdracht 1 & 2: Portfolio (‘groep’) Opdracht 1 & 2: Portfolio (‘groep’) vrijdag 23 december 2005 Opdracht 3: Presentatie (duo) Opdracht 3: Presentatie (duo) laatste 4 lessen voor kerstvakantie Opdracht 4: Bedrijfsbezoek (individueel) Opdracht 4: Bedrijfsbezoek (individueel) vrijdag 13 januari 2006

Hoe worden de punten verdeeld? Opdracht 1 & 2: Portfolio Opdracht 1 & 2: Portfolio Opdracht 3: Presentatie Opdracht 3: Presentatie Opdracht 4: Bedrijfsbezoek Opdracht 4: Bedrijfsbezoek…/20…/20…/20 = …/60 = …/20

Nog vragen?