ERGONOMISCHE HOOGTEREGELING Integratie en sturing van een gelijkspanningsmotor Brecht Neyrinck & Bram Villez I.S.M.: Danny Neyrinck (Barco NV) Carlos Goemaere.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Vincent Poté Nelis Vandermeiren Simen Akkermans Kevin De Neef
Advertisements

§3.7 Krachten in het dagelijks leven
Aantal spelers. : keeper. Datum. : Teamfunctie
De patiënte staat recht, houdt de voeten gelijk en de schouders tijdens het meten recht. De patiënte geeft aan wanneer tijdens het meten het maximale van.
Inleiding D1 sturing.
Uitwerking groepsopdracht H3 Kracht en moment
Les 11 : MODULE 1 Snedekrachten (2)
Motorsturing met de Arduino
9u15 Spanningsvoorziening 9u45 Bussystemen 11u00 Pauze
Centrale Controle-Stuureenheid
Eindpresentatie Otis Tarda
Cilinders De motoren van de pneumatische automatisatie
COMPONENTEN in de industriële automatisering
Presentatie Compact diesel:
Solar Car Design Solar Car design 1.
Schakelingen bouwen hoe begin je eraan ???
Ontwikkeling van autonome robots met microcontrollers
Onderwerpen van deze presentatie
PRESENTATIE SUNSHOWER Merijn Wegdam & Oscar Meijer
AlfaBlue Junior. AlfaBlue Junior AlfaBlue Junior Product gamma Beschikbaar in volgende uitvoeringen : Axiaal Condenser (Ontwerpdruk = 31 bar) Axiaal.
Spacebox.
Omschrijving De Bandalux Omega horizontale jaloezie is herkenbaar aan zijn mono-commando bediening. Door middel van ketting, slingerstang of DC 24 V motor.
Project Bouwkunde Ontwerp van een brug
Masterproef Industrieel Ontwerpen Howest Pih-Philips Student: Bormans Sven Promotor Howest: Saldien Jelle Promotor Philips: Delva Pieter.
MASTERPROEF IO 2010 Howest PIH - FLORADAK Student: Brecht Decraecker Promotor Howest:Jan Detand Promotor Floradak: Marcel Eykens.
Kist (massa 20 kg) staat op de grond.
Reactieve verticale verplaatsing
In punt P werken drie krachten: Fspan in de richting van het touw Fveer 15 N schuin links omhoog Gewicht recht naar beneden Hoofdstuk 3 som 20.
De grafiek van een lineair verband is ALTIJD een rechte lijn.
BOEK Website (zie Pag xxix in boek)
Boren van Double-O-Tube tunnels Een constructieve analyse van de lining Erik Alink 7 december 2007.
Bewegen Hoofdstuk 3 Beweging Ing. J. van de Worp.
dr. H.J. Bulten Mechanica najaar 2007
dr. H.J. Bulten Mechanica najaar 2007
Trillingen (oscillaties)
dr. H.J. Bulten Mechanica najaar 2007
Dirk Smets KHLim - dep. IWT Digitale Elektronica Programmeerbare Logica FPGA : Field Programmable Gate Array DIA 1 DIA 1 Verdere FPGA-producten Discontinued!
Elektriciteit 1 Basisteksten
Les 9 Gelijkstroomschakelingen
Wrijvingskracht en normaal kracht toegepast
Construeren van een Tennishal Vergeet-mij-nietjes. Week 13
Toegepaste mechanica voor studenten differentiatie Constructie
Module ribCO2 4z Draagconstructie in Staal, Hout en Beton Week 07
Warmte.
ONTWERPEN VAN CONSTRUCTIES IN PREFABBETON
4. Ontwerp generator, tandwielkast en frame
SATELLIETTELEVISIE EN -RADIO ONTVANGST
GELIJKRICHTING.
Ontwerp steekfiets J-Design.
Voorlichting fysieke belasting
Compacte volgsystemen: Nieuwe hype? Gevolg van de populariteit van digitale camera’s? -Astrotrac was eerst (2007?) -Nadien héél wat navolging -Te verdelen.
PRESTAN PROFESSIONAL MANIKIN PRESENTATIE Bedacht en ontworpen als tegemoetkoming aan de behoefte van zowel instructeurs als cursisten.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Computer Vision Technische Informatica
Aan Kinderboerderij Waspik in samenwerking met Platform Waspik.
Beglazing.
Docentencongres 2014 Programma: 10:00 – 12:30 Mindset
DAG De tijd die de aarde erover doet om één volledige beweging om zijn as te maken. Dit is 23 uur en 56 minuten óf De tijd die ligt tussen twee opeenvolgende.
Stromen bij digitale signalen
Hellend groendak voor elk dak. Sinds 15 jaar pionier op het vlak van groendaken Floradak is marktleider op de groendakmarkt Plaatsing door erkende en.
Spanningsdeler TV Elektriciteit.
Inhalatieanesthesie.
EXTRA BLOK 4 MECHANICA. I HET BALLETJE D Dan is de snelheid 0, maar er is wel een versnelling, gewoon g! Kijk maar naar de helling van de getekende raaklijn:
OFE installatie cursus 305 Vakgroep Lichtreclame UNETO-VNI
RoboCup Junior Bouwen van een robot voor de RCJr lessen Versie
Krachten op de surfplank en hun gevolgen
FMEA Koptelefoon .Soundustry.
INGEBRUIKNAME & TESTEN
De grafiek van een lineair verband is ALTIJD een rechte lijn.
ROBOROBO.
Transcript van de presentatie:

ERGONOMISCHE HOOGTEREGELING Integratie en sturing van een gelijkspanningsmotor Brecht Neyrinck & Bram Villez I.S.M.: Danny Neyrinck (Barco NV) Carlos Goemaere (Barco NV) Frederik Carton (VTI Izegem)

Barco N.V.  Vroeger 1934: Assemblage van radio’s  Nu: Ontwerp en levering displaysystemen  Wereldleider display- en visualisatietechnologie  Domeinen: –Medische beeldcontrole –Defensie & Veiligheid –Verkeerscontrole –Media –Presentatie –… Presentatie Barco N.V. Coronis Displays Mechanica Elektronica Besluitvorming Dankwoord Vraag & Antwoord

Coronis Displays Presentatie Barco N.V. Coronis Displays Mechanica Elektronica Besluitvorming Dankwoord Vraag & Antwoord

Coronis Displays  Functies –Aanpasbare hoogte –Horizontaal / Verticaal –Helling (5° voor tot 25° achter) –Voetrotatie ( 90° symmetrisch)  Nadelen Hoogteregeling –Veersysteem: moeilijke montage –Manueel: gebruiksonvriendelijk  Opdracht –Motorsysteem mogelijk? –Motorsysteem integreren –Elektronische bediening (24V) –Oorspronkelijke vorm behouden Presentatie Barco N.V. Coronis Displays Mechanica Elektronica Besluitvorming Dankwoord Vraag & Antwoord

Mechanica Presentatie Barco N.V. Coronis Displays Mechanica Elektronica Besluitvorming Dankwoord Vraag & Antwoord

Systeem  Aandrijving –DCmotor –Dunkermotoren G30.0 –24V, 3000 min -1 –Lage kostprijs –Planetaire Reductor –Dunkermotoren PLG30 –Kleiner toerental –Groter moment en kracht  Overbrenging –Schroefdraad Tr12x6P3 –Zelfremmend –Grote krachtopname –Tandwiel (2x) –28 tanden –Rechte Vertanding Mechanica Systeem Demontage Inbouw Correcties Krachtberekening

Demontage  Veersysteem (1) –Veer –Veerhouder –Rem  Grondplaatbevestiging (2)  Omkeren klein profiel (3)  Inkorten schuivers (4) Mechanica Systeem Demontage Inbouw Correcties Krachtberekening

Inbouw  Plaatsing –Systeem onder een maximale hoek van 27° binnen constructie –Tandwielen onder de schuivers  Beredenering –Motor naar buiten: positie van de schuivers vormt probleem –Spindel naar buiten: tandwielen bewegen onder de schuivers en de as heeft net ruimte genoeg –Besluit: motor naar binnen, spindel naar buiten gericht Mechanica Systeem Demontage Inbouw Correcties Krachtberekening

Inbouw  Moer –Bevestigd aan het klein profiel –Eén vlak afgefreesd voor vastzetting met schroeven 4xM3 –Tweede vlak afgefreesd als uitsparing voor de motor  Bevestigingsplaten –Aluminium, plaatdikte 5mm –Bevestigd aan groot profiel, 4xM3 –Motor- en wormwielbevestiging –Tandwielen zweven eronder –Plastic ringen tegen: –Wrijving –Geluid Mechanica Systeem Demontage Inbouw Correcties Krachtberekening

Inbouw  Eindeloopschakelaars –Normaal gesloten schakelaars –Positie: bevestigingsplaten –Afstand: 100mm van elkaar –Functie: onderbreken schakeling –Moer tikt tegen schakelaars  Printplaat –Positie: behuizing van de voet –Afmetingen: 70 x 30 mm –Voordeel: meedraaien schakeling –Voordeel: bedieningsplaats Mechanica Systeem Demontage Inbouw Correcties Krachtberekening

Correcties  Groot Profiel –Verbreden zijkanten –Verstevigen profiel, weerstand tegen buiging –Aanbrengen van de bevestigingsplaten –Profielbevestiging –Door overplooien van het metaal –Bevestigd aan de grondplaat met 5xM5 schroeven  Bovenplaat –Herpositioneren boringen t.g.v. omkeren klein profiel –Plaatverbreding door vereenvoudiging  Behuizing –Systeemomkering: aanbrengen behuizing mogelijk –Herpositioneren boringen t.g.v. omkeren –Vereenvoudigen door afvlakken Mechanica Systeem Demontage Inbouw Correcties Krachtberekening

Mechanica Systeem Demontage Inbouw Correcties Krachtberekening

 Buiging –De plaat zal niet doorbuigen  Veiligheidsfactor –Systeem weerstaat een kracht acht keer groter dan de belasting –Systeem beveiligd tegen toevallige belasting  Opmerkingen –Vereenvoudigde kracht –Vereenvoudigde doorbuiging Mechanica Systeem Demontage Inbouw Correcties Krachtberekening

Elektronica Presentatie Barco N.V. Coronis Displays Mechanica Elektronica Besluitvorming Dankwoord Vraag & Antwoord

Ontwerpfasen  Eenvoudige schakeling –Basis voor verder ontwerp –Alle vereiste functies aanwezig –Eenvoudige componenten –Dioden –Drukschakelaars –Driewegschakelaars  Motor Driver IC –Systeem: Hbridge –Keuze: veel gebruikt bij motoren –Gevolg: driewegschakelaars overbodig  Touch Control IC –Systeem: Elektrostatica –Keuze: geen constructieaanpassingen –Gevolg: diodes overbodig Elektronica Ontwerpfasen Deelschakeling Belastingstest

Deelschakelingen  Touch Control IC –Quantum QT240  Werking –Twee non-actieve kanalen –Uitschakeling –Twee actieve kanalen –Voorschakeling –Elektrostatisch waarnemen –Ingangssignaal SNS1 / SNS2 –IN = OUT –Uitgangssignaal touch control gekoppeld aan de motor driver –Geschakeld volgens datafiche Elektronica Ontwerpfasen Deelschakeling Belastingstest

Deelschakelingen  Motor Driver IC –Freescale MC33886  Werking –Uitgangssignaal Touch Control –Stopschakelaars –Ingangssignaal IN1 / IN2 –Hbridge: IN = OUT –Uitgangssignaal motor driver gekoppeld aan de motor –Geschakeld volgens datafiche Elektronica Ontwerpfasen Deelschakeling Belastingstest

Deelschakelingen  Spanningsregelaar –ONsemiconductor MC7805 –24V naar 5V –Aangesloten volgens datafiche  Connector –10 klemaansluitingen –Alle verbindingen met: –Stop Down –Stop Up –Motor –Voeding Elektronica Ontwerpfasen Deelschakeling Belastingstest

Deelschakelingen Elektronica Ontwerpfasen Deelschakeling Belastingstest

 Opstelling: –Alle onderdelen behalve: –Kop –Afscherming –Metalen plaat bevestigd –Gewichten per kg gestapeld  Meetresultaten: –Lineaire verbanden –Imax (nominaal) = 710 mA –Imax (omhoog) = 700 mA –Imax (omlaag) = 330 mA –Um (nullast) = 23,85 V –Um (vollast) = 23,15 V –Pverlies IC (vollast) = 0,595 W Elektronica Ontwerpfasen Deelschakeling Belastingstest

Besluitvorming  Doelstellingen bereikt –Motorsysteem –Elektronische sturing –Behuizing onveranderd  Opmerkingen –Vernieuwend in zijn soort –Veilige constructie –Eenvoudige bediening Presentatie Barco N.V. Coronis Displays Mechanica Elektronica Besluitvorming Dankwoord Vraag & Antwoord

Dankwoord  Barco N.V.  Dhr. Neyrinck Danny  Dhr. Goemaere Carlos  VTI Izegem  Dhr. Carton Frederik  Anderen Presentatie Barco N.V. Coronis Displays Mechanica Elektronica Besluitvorming Dankwoord Vraag & Antwoord

Presentatie Barco N.V. Coronis Displays Mechanica Elektronica Besluitvorming Dankwoord Vraag & Antwoord