Mythes over meertaligheid Kees de Bot (Haarlem: Europees Platform 2009)
Mythes over meertaligheid Alleen iemand die meer dan één taal volledig beheerst, mag zich meertalig noemen
Overzicht van mythes Taalonderwijs = taalleren = taalverwerven
Mythes over meertaligheid Kinderen zijn beter taalleerders dan volwassenen
Mythes over meertaligheid De enig juiste manier van tweetalig opvoeden is volgens het één-taal / één-oudersysteem
Mythes over meertaligheid Kinderen die tweetalig opgroeien worden goede vertalers en tolken
Mythes over meertaligheid Tweetalig onderwijs is hetzelfde als tweetalig opvoeden
Mythes over meertaligheid Vroege tweetaligheid leidt tot cognitieve en emotionele stoornissen
Mythes over meertaligheid Tweetalig onderwijs is goed voor ieder kind en ieder kind is even goed in tweetalig onderwijs
Mythes over meertaligheid Code wisselen is schadelijk en moet koste wat het kost vermeden worden
Mythes over meertaligheid De effecten van vroege tweetaligheid zijn van korte duur en hebben geen effect in het latere leven
Mythes over meertaligheid Een taal die je ooit geleerd hebt vergeet je nooit meer
Mythes over meertaligheid De hersenen van goede taalleerders zijn anders dan die van gewone taalleerders
Mythes over meertaligheid Het leren van een nieuwe taal gaat ten koste van eerder geleerde talen
Mythes over meertaligheid Talen zijn apart opgeslagen in de hersenen
Mythes over meertaligheid De tweede taal maakt meer gebruik van de niet-dominante hersenhelft dan de eerste taal
Mythes over meertaligheid Taalstoornissen hebben hetzelfde effect op de eerste taal als op een tweede of derde taal