WETENSCHAPPELIJK PROJECT Pal (Peer Assisted Learning) scoort op vele velden J. Vanderhaeghen
Context en doel: Studenten van het eerste jaar worden begeleid door studenten van het tweede jaar (cross-level tutoring). Stel een strategie op (Peer assisted Learning Strategies) op om studenten effectief te begeleiden voor fysica 1.
Opdrachten Ontwikkel een Pal-pakket voor eerstejaarsstudenten. Maak een werkplan om dit Pal-pakket aan te bieden. Plan en doe een nul-meting.
Opdrachten Plan en doe regelmatig metingen om de vorderingen van de studenten te evalueren. Voer een bevraging van de studenten uit op het einde.
Opdrachten Verzorg op de demonstratiedag een mondelinge presentatie van 30 minuten over het onderwerp de context en de resultaten. Ontwerp een poster en geschikt demomateriaal voor de demonstratiedag.
Projectgroepen SOS-fysica Full Marks
Logboek Begrippenlijst Probleemstelling Informatiemap Plan van Aanpak Resultaatformulier
Logboek Abstract Eindreflectie
Begrippenlijst Begrippenlijst Fysica 1 Begrippenlijst Pal
Probleemstelling Wat is de context waar de projectopdracht zich situeert? Wat is het belang van de projectopdracht? Wat is de hoofdopdracht? Wat zijn de deelopdrachten?
Informatiemap Zoekstrategie Literatuurlijst
Zoekstrategie De studenten krijgen een syllabus wetenschappelijke informatie verwerven en verwerken Tevens krijgen ze aantal richtlijnen
Plan van aanpak Doelstelling van het experiment Motivatie voor de aanpak Werkwijze
Resultaatformulier Samenvatting van het experiment Resultaten (met verwerking) Evaluatie over de resultaten Besluit
Abstract voor demodag
Poster voor demodag
Peer Assisted Learning scoort op vele velden SOS FYSICA
Projectcoach: dhr. Vanderhaeghen Projectcoördinator: Lisa Vandromme Groepsleden: Nele Vandaele Ellen Schramme Bart Van Dorpe Dries Verstraete Jens Mestdagh
Overzicht Inleiding Werkwijze Resultaten Besluit
Inleiding
Master in de industriële wetenschappen Doel van ons project
Inleiding Wat is PAL? ‘People from similar social groupings who are not professional teachers helping each other to learn, and learning themselves by teaching.’ Topping 1996
Inleiding Bales Learning pyramid
Werkwijze Master in de industriële wetenschappen
Werkwijze Vragenuurtje 1. Face-to-face tutoring
Werkwijze Forum adres 2. Online tutoring
Werkwijze Wekelijkse oefeningen Langsgaan in de klas s 3. Stimuleren
Werkwijze Enquête 4. Dynamisch
Werkwijze Nultest Proefexamen Eindevaluatie 5. Evolutie studenten Master in de industriële wetenschappen
Werkwijze Studietips 6. Vakoverschrijdend
Resultaten
Vragenuurtje 1. Face-to-face tutoring
Resultaten Forum adres 2. Online tutoring
Resultaten Nultest Toets na herfstvakantie Eindevaluatie 3. Evolutie studenten
Resultaten Nultest
Resultaten Proefexamen
Resultaten Eindevaluatie
Besluiten