Advies en communicatiebureau

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wat is strategisch leren?
Advertisements

Centrale werkwinkel D:
Ontwikkeling van het Netwerk Naamkunde
Medezeggenschap en de Benchmark
Pieters Marketing Advies 1 Brand Positioning Statement Pieters Marketing Advies Henk Pieters Amersfoort, september 2009.
Marktonderzoek Wat is een marktonderzoek? Waarom een marktonderzoek?
WORKSHOP GESLAAGD IN HET VAK: ROC MONDRIAAN – DE HAAGSE HOGESCHOOL 3 OKTOBER 2013 ONDERNEMERSCHAP EN ONDERWIJS.
Rabo CharityDesk Samenbrengen van mensen en kennis
netwerk organisatiebeheersing
Visie, Missie, Speerpunten en Strategische doelstellingen
Netwerk en Innovatie ARK De Innovatie broedplaats.
Leven Lang Leren en EVC mr drs J.C.N. van Kessel 10 oktober 2008.
Opening donderdag 17 december 2009.
Randstad Diversity START TO TALENT
Kennismaking GVB 27 september 2012 Rudy Lion Sjin Tjoe.
Ondernemen na je studie!
Zorgbedrijf Antwerpen Een nieuwe organisatie, werken aan een nieuw imago.
ICT in een dynamische context
Wat is UNIZO?  UNIZO = Unie van Zelfstandige Ondernemers  Doelstelling: meer kansen voor ondernemers creëren, in het belang van de hele.
Geen woorden maar daden!? Over het belang van een actieve seniorenraad
Landelijke Dag BWI voor iedereen? Wat vraagt het bedrijfsleven? Handige werknemer Creatieve werknemer Betrokken werknemer Ambitieuze werknemer Sociale.
Missie, visie, strategie & jaarplan
Begeleiding van experimenterende alcohol- en druggebruikende jongeren Werkgroep onderwijs, werkgroep gezondheidszorg en hulpverlening.
Lokaal Makelaarschap en Maatschappelijke Stage = 3 Driebergen, 7 oktober 2008 José Roelands Mieke Erlings.
Communicate This Tim Versluijs CDM3. Inhoud Beroepsprofiel Interview Actieplan Toekomstvisie Motivatie Vragen.
De succesvolle ondernemer Het juiste personeel
AdviesBrigade project in ontwikkeling Presentatie Arnhemse Sport Federatie, 17 juni 2013.
Kansrijk Ondernemen 2 september 2010 Er is niets verkeerd aan verandering, zolang het maar in de goede richting is. - Winston Churchill.
Doelen Soorten vormgeving.
Welkom bij Pyoen Specialisatie in strategie ontwikkeling en communicatieaanpak Verbindt organisatiebeleid en de communicatiestrategie Praktische vertaling.
SUPPORTTEAM NAH Vlaams-Brabant Sociale Plattegrond - oktober 2014.
Visie & Strategie.
De nieuwe zorg Het nieuwe werken Het nieuwe leren
Visie & Strategie.
Visie & Strategie.
Samen met ouders en jeugd!?
Plan van aanpak Centrummanagement Veghel
Smart Business Consultants ‘We turn questions into solutions’
VOORBEREIDING LERENDE ORGANISATIE
Steven van Belleghem. - Inspirator bij B-Conversational - Frequente spreker op congressen en binnen bedrijven. - Business coach en geeft advies omtrent.
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
MODE EN DESIGN & PRESENTEREN EN STYLING
MADE IN SURINAME.
Evaluatie van de communicatiestrategie OMDH April 2015.
Persoonscertificering. Waartoe? Nederland heeft Q nodig Wij zijn trots op ons werk en beroep Wij zijn vakgenoten die een hoogwaardig niveau nastreven.
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
Opening Crossfit Marketingtoepassingen Vincent Jasper Thomas.
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
MEEDOEN in Edam-Volendam Voorstellen: Katja Mooij (RCO De Hoofdzaak) Fred Wiedijk (Context NH) Coördinatie en secretariaat MEEDOEN-tafel.
Bijeenkomst medewerkers 22 en 24 april Programma 1 e deel: Plenair informeren doel programma en werkwijze 2 e deel: Workshops werkgroepen 3 e deel:
1. Strategische componenten Wat bouwen we op? Waarom bestaat Riwal? Onze overtuigingen en principes Hoe boeken we in de loop der jaren succes? 2 Visie.
Cursus Curriculumontwerp burgerschap mbo Marjolein Haandrikman 7 november 2012.
Netwerkondersteuning - ondersteunend. Aanleiding Ouders of een gezin of jongeren zitten in een moeilijke fase. Voorbeelden: * Moeder dreigt oververmoeid.
Agentschap Ondernemen. Vlaanderen in Actie wil ervoor zorgen dat er in 2020 meer snelgroeiende, internationaal georiënteerde bedrijven zijn. Dat is.
Matching ideals stichting laluz & logo IO invoegen!! Contactgegevens account manager.
Instrument of houding? Implementatie van regionaal en lokaal integraal volksgezondheidsbeleid.
New Commerce Innovatie thema februari 2008 N°2 1. Korte omschrijving van het thema. · Wat is de gedachte achter dit thema? Wat willen we onder.
Jongerenraad Dordrecht Jonathan de Lijster, Loeka Knol, Egbert van der Linden, Koen van Dijk, Cristophe Romein, Dylan van der Deijl.
Decentralisaties Werk, Wmo en Jeugd - Gevolgen situatie in Den Haag - Beleidskader Sociale Agenda ABR.
Jan de Bont vice voorzitter Taskforce VMBO Koen Stephan beleidsmedewerker Bouwend Nederland
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Workshop “de coachende praktijkopleider”
INNOVATIE: Onderzoek & Ondernemerschap Lector dr Hugo Velthuijsen
Menukaart Gespreksleidraad
Academie voor Bouw & Infra
Sociaal ondernemerschap: wat is het en wat is het belang?
Landelijke Dag 2013.
Transcript van de presentatie:

Advies en communicatiebureau Bex Communicatie Advies en communicatiebureau Stage lopen

Grow Growing 1986 2 Vestigingen 22 werknemers Bex communicatie begon in 1986 als de droom van communicatiestudenten Noud Bex en Martin van der Schans. Zij droomde van een allesomvattend communicatiebureau. Ofwel een bureau met een brede kijk op communicatie en alles wat daarbij komt kijken. Na een aantal jaren beschikken zij nu over 2 vestigingen: namelijk in : Amsterdam en Eidhoven waar in Eindhoven 22 werknemers werken. Waaronder ik. Bex*communicatie richt zich met communicatieonderzoek, -advies, -uitvoering en -detachering/interim management op het versterken van de communicatiekracht van bedrijven, overheden en non-profit organisaties. Bex*training en coaching richt zich met persoonlijke communicatietrainingen en coachingstrajecten op de versterking van de persoonlijke communicatiekracht van Raden van Bestuur, directies, woordvoerders en communicatieprofessionals. Bex*online strategie houdt zich bezig met advisering en uitvoering op het gebied van online communicatiebeleid en -programma's.

Missie & Visie Missie Versterken communicatiekracht van hun opdrachtgevers. Visie Succesvolle organisaties zijn goed in communicatie. Missie: Als bevlogen, kritische en resultaatgerichte professionals versterkt Bex* de communicatiekracht van hun opdrachtgevers. Visie: Ze kunnen luisteren en een goede dialoog voeren. Ze nemen standpunten in en tonen leiderschap. Ze weten mensen aan zich te binden: om hun producten en diensten af te nemen, om er te werken, om krachten te bundelen, om kapitaal te investeren. Goed communicerende organisaties creëren waardevolle relaties. Ze kenmerken zich door een goed ontwikkeld bewustzijn. Ze weten wat er binnen en buiten de eigen organisatie speelt, zijn zich bewust van posities en verhoudingen, zien kansen. Ook kennen ze hun kracht en hun zwakte. En ze zijn in staat hun visie te vertalen naar effectief gedrag en duurzame resultaten.

Samen willen ze de communicatiekracht van organisaties, merken en mensen versterken. Door het geven van advies in de volgende specialiteiten: crisismanagement PR training en coaching verandermanagement storytelling Social media Corporate communicatie Training en coaching Samen zijn zij bedoeld om de communicatiekracht van organisaties, merken en mensen aantoonbaar te versterken. Met hun vakkennis en expertise willen zij op hun manier bijdrage aan het succes van hun klanten. Zo beschikken zij over verschillende specialiteiten waardoor zij op verschillende gebieden werkende zijn, namelijk voor: crisismanagement, verandermanagement, PR, social media, storytelling, corporate communicatie of voor training en coaching zijn zij dus inzetbaar.

Opdrachtgevers Markt: Opdrachtgevers: Bouwen en infra Wonen Breburg, Heijmans, AB Makelaars Dienstverlening Rabobank Nederland, KPN, Essent, Lifestyle Mars Nederland, Burgerking, Ahold Zorg GGZ Nederland Inspectie voor Gezondheidszorg Industrie Philips Nederland, Symantec, Panasonic Onderwijs Avans Hogeschool, Fontys Hogescholen Overheid Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid

Onderwerp stage opdracht Nieuwe trend : Coöperatief ondernemen en radicale decentralisatie De burgerconsument wordt belangrijker, consumenten en burgers trekken in toenemende mate samen aan de touwtjes, in netwerken die vaak lokaal verankerd zijn. Bottom-up gaat dus een grote rol spelen ‘We gaan een periode tegemoet van onzekerheden. De zekerheden waarmee we zijn opgegroeid zijn weggevallen, zoals continue economische groei, veilige banken, waardevaste pensioenen en een stabiel Europa. Nieuwe fenomenen zoals het nieuwe werken, crowdfunding en 3D printing hebben allemaal te maken met de nieuwe trend radicale decentralisatie, wat betekend dat burgerconsumenten een steeds belangrijke rol in gaan nemen. Zij trekken steeds vaker zelf aan de touwtjes in netwerken die vaak lokaal verankerd zijn.

Hoe ziet de trend coöperatief ondernemen er uit, en Onderzoek opdracht Hoe ziet de trend coöperatief ondernemen er uit, en uit welke onderdelen bestaat deze trend? Aan mij dus de vraag hoe deze trend er uit ziet en uit welke onderdelen die bestaat. Hoe kunnen we deze trend en zijn gevolgen tijdig herkennen en wat voor invloed heeft dit voor Bex*?

Doelstelling opdracht Onderzoeken waar de trend uit bestaat, en hoe Bex* als communicatiebureau deze trend in kan zetten om: New business te realiseren Ze hebben veel coöperaties als klant. Bijvoorbeeld de Rabobank. Hoe kunnen zij deze trend gebruiken in hun communicatieadvies naar deze klanten? Uitvoering door kwalitatief onderzoek (interviews) en desk research.

Overige werkzaamheden Omschrijving van de afgesproken werkzaamheden tijdens het ‘niet onderzoeksdeel’ van de stage Ondersteuning van communicatieadviseurs bij dagelijkse werkzaamheden Meelopen met Mayke Jacobs, senior expert creativiteit bij Bex*. O.a. Brainstorms voorbereiden, bijwonen en de inpassing van uitkomsten brainstorm in strategie champagne.