Creatieve tijdlijn maken

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wie heeft de stickers van de juf gepakt?
Advertisements

Hoe ruim ik mijn kamer op?
Test jezelf! Wat weet jij over de aarde?
LICHT – ZIEN EN LICHTBRONNEN
Fantasiedier AV1A / AV1B Opdracht 1, Blok 2.
Hoe schrijf ik een recensie
Sander Mager Roel Lafeber CE2A. Sinds een aantal maanden ben ik erg fanatiek de game ‘’Candy Crush’’ aan het spelen. Een klasgenootje van mij speelde.
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
Techniek: Een Brug Te Ver
Creatieve opwarmingen Niveau 1
Dalton middelen Op Daltonschool de Kleine Kapitein.
trendwatching Les 4: Kijken en zien
Creative tools Dit is de titel van de module Je leert gereedschappen gebruiken om creatiever te zijn Middels oefeningen en informatie in de les Middels.
Huiswerk voor vandaag les 4
Huiswerk voor vandaag Boek: hoofdstuk 2 creatief denken rode gedeelte: oefen je 5 basisvaardigheden voor creatief denken, maak uit elke categorie 1 opdracht.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
De springende kikker Origami uit Japan.
Hoe werkt een powerpoint?
Welkom! Media & Creativiteit Les 3
Ik zie, ik zie wat jij niet ziet
Voorbereiding post 2 Wie weet hoe ik heet Groep
Voorbereiding post 2 Wie weet hoe ik heet Groep 4-5.
Voorbereiding post 4 Ik zie, ik zie wat jij niet ziet Groep
Samen aan zet Workshop voor bestuurders
V2G2 techniek: vlechten / knopen
Onze nieuwe rekenmethode
Het opbouwen van een data base
Programmastructuurdiagrammen
ZELF SLEUTELEN! JOB CRAFTING OPDRACHT.
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Visie & Strategie.
met studievaardigheden
Zoektocht naar… … de waarheid achter een mediabeeld ckv havo 4.
Voorbereiding toets Wat gaan we doen vandaag? Theorie Zelf aan de slag Elkaar toetsen.
Project “Horizon Verbreden”
Ga naar Diavoorstelling bovenaan het scherm.
Welkom bij de natuurquiz!
PSO. Praktisch school onderzoek.
Week 7 Jacqueline Koopmans Docentenkamer PH 01.12
LOB normen en waarden Wat wil ik?.
Rekendag 19 januari 2016.
Sleutels, codes en aanwijzingen
Pemwjk3. Programma tafeltjesronde over ruimte en materiaal Bespreek de inzichten die naar aanleiding van de tafeltjesronde over ruimte en materialen hebt.
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
23 november  Doelen  Ophalen voorkennis Samenwerkend Leren  Jouw lessen: Activerende Didactiek  Opdracht verwerken theorie  Afronding ◦ Huiswerk.
SCHIJN EN WERKELIJKHEID ZIJN DROMEN BEDROG?. INTRO
Materialen. Papieren Het papier waar je de kaartjes op plakt De kaartjes die je moet uitknippen en moet opplakken. De achterkant voor het papier waar.
Anders kijken, anders doen
Presenteren en Etaleren
Les 1 zgk kwaliteitszorg.
Sleutels, codes en aanwijzingen
Wat wil ik, en wat heb ik daarvoor nodig…?
Moleculen Mo eculen Les 1 Alle kleuren van de regenboog.
Kerstspel Spelregels Start.
© UNIEK IN DE KLAS.
OPDRACHT Voor de leerkracht: Druk de volgende twee blaadjes af.
Grote verhalen.
Sleutels, codes en aanwijzingen
TEKSTSOORTEN.
Ik heb mijn boek uit… Wat nu?.
Sleutels, codes en aanwijzingen
volgende bladzijde terug
volgende bladzijde terug
Hoe verhogen we de betrokkenheid van alle collega’s?
ONTWERPEN LES: DE WERELD IN 1 DAG!.
Les 8: Samenwerkingsvaardigheden 2
Wat heb je nodig? Papier, potlood en materiaal om in te kleuren.
Taallab 3.0 Online geletterdheid
Transcript van de presentatie:

Creatieve tijdlijn maken Met de OVUR-methode

De opdracht = Oriënteren Je werkt per twee. (met degene die op dit moment naast je zit) Je houdt één bundeltje per twee, het andere leg je terug vooraan. Je krijgt +/- 50 min. De tijd voor deze opdracht MAAR je volgt het stappenplan en de tijdsplanning op het bord. Belletje = volgende stap Je gebruikt materiaal van de leerkracht. Ga dus met respect om met het materiaal! De punten Je krijgt punten voor originaliteit, volledigheid (juiste data en gebeurtenissen) en voor jullie samenwerking.

Gebeurtenissen die zeker in je tijdlijn moeten komen: De moord op Franz Ferdinand. De oorlogsverklaring van België (Vergeet de Verenigde Staten niet!) Duitsland valt Luxemburg binnen. De slag van Verdun. Het onderlopen van de IJzervlakte. De start van de revolutie in Rusland. Het eerste gebruik van mosterdgas. De wapenstilstand.

Voorbereiding: STAP 1 = De schets Hoe willen jullie dat je tijdlijn eruit ziet? Kijk eerst welke materialen je ter beschikking hebt en bedenk dan samen welke elementen je in jouw tijdlijn wil gebruiken. Maak dan een schets van je tijdlijn. (zie bundel!!) STAP 2 = De taken verdelen Uitknippen van prenten en letters De tijdlijn verdelen in jaren of maanden De hoofdzaken op de tijdlijn kleven Versiering of decoratie voorzien.    Het is belangrijk de taken goed te verdelen je hebt immers maar 50 min.

Uitvoeren Neem eerst een foto van jouw tijdlijn. Zo weet je nog waar alles lag. Kleef alles vast.

opruimen TAAK NAAM Snippers in de papiermand. Pritt-stiften en scharen van de leerkracht ophalen. Bundels ophalen. Gekleurd papier terug in de bakjes Overig knutselmateriaal op z’n plaats.(duimspijkers, touwtjes,…) Prenten, tekst, foto’s van gebeurtenissen terug in de doos.

Reflectie De drie winnaars (= de tijdlijnen die de meeste punten verdienden) komen in de gang te hangen. We kijken even naar elkaars creaties