Bienvenue à tous.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
HET CSE NEDERLANDS. Je spreekt toch al jaren
Advertisements

Leerlingenenquête •91% van de uitgedeelde enquêtes zijn terug binnengekomen. •Het 1 ste leerjaar heeft niet deelgenomen aan de enquête.
Ochtend Presentatie - docenten Welkom terug! Hoe ging de uitvoering van de PvB? Wie heeft dit allemaal gedaan en wat waren de ervaringen?
Franse Les Les 17 Vorige les/Devoirs Toets vocabulaire P. 26/27
De overstap naar het voorgezet onderwijs!
In de leerlingenraad zitten 6 kinderen(bij ons)
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn, maar dat wìj verantwoorde- lijk zijn voor wie.
Lesgeven en begeleiden
Sarah Nickmans Charlotte Verschuere 2Balo B
Een lessenserie van drie lessen
Ik hou van Holland spel!.
Het Debat Opbouw en inhoud.
Nieuwsbegrip Doel van deze les:
V2G2 techniek: haken.
V2G2 techniek: breien.
Les 2: Het verleden van het Apeldoorns Kanaal. Wat gaan we doen: Terugblik vorige les Filmpje bekijken Foto’s van vroeger bekijken Verder met de presentaties.
De omtrek van een cirkel
Les 68 De waarde van π.
Les hobbys Narshis Windey.
Bienvenue à tous.
Vous avez passé de bonnes vacances de Noël?
Bienvenue à tous.
Bienvenue à tous.
Het weer een lessenserie over meteorologie
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn,maar dat wìj verantwoorde-lijk zijn voor wie we.
OFC28 mediawijsheid les 4.
Visie & Strategie.
Franse Les Les 18 Vorige les & huiswerk Zinnen maken / herhalen
Franse Les Les 19 Vorige les & huiswerk Voyages unité 8 Écouter Pirates chapitre 6 & 7 Vorige les & huiswerk Voyages unité 8 Écouter Pirates chapitre 6.
Franse Les Les 1 Kennismaken / uitleg Chanson assis / debout TPR
Franse Les Les 15 Vorige week Anne chapitre 3 Voyages p. 25/26
Nothing Is As It Seems Lesson 4 Romeo and Juliet.
Franse Les Les 13 Vorige week Anne chapitre 2 Paris vu du ciel Sous le ciel de Paris Voyages p. 25 Pas de / peu de Bijv. naamwoord Vorige week Anne chapitre.
Paragraaf twee: verkeerde verwijswoorden
Solidariteit op onze school Enkele suggesties voor gesprek.
Ouder informatieavond 2015 Dit schooljaar succesvol! voor ouders/verzorgers van onze doublanten.
Breng uw lessen nog meer tot leven! 3 Programma 1. Wanneer heb je voor het laatst een “superles” gegeven? 2. Theoretische achtergronden 3. Werkvormen.
Gecijferdheid 2 (Meten 1 – ME144X) week 1 Powerpoints staan op med.hro.nl/houmj/Klas_1BCEHI_Inductief/
Lezen: doe het goed voor
Bs.1: onderzoek doen Bs.6: een werkplan maken
1 Mijn Geldzaken. EVEN VOORSTELLEN… Weet jij hoeveel geld je op dit moment hebt op je rekening?
Woordjes leren.
FAALANGST DE BAAS.  Mijn naam:Annet Nelisse-Verlare  Werkzaam: O.b.s. OllieBBommel  Opleiding:Training “Faalangst de Baas” via Ortho Consult.
MasterPeace Creating peace. Together.. SKILLZZ Les 1.
Welkom X-STREAM. Terugblik vorige les  Wat vonden jullie ervan?
Franse Les Les 1 Wat gaan we doen? Qu’est-ce que j’ai fait?
Quel jour sommes-nous aujourd’hui ?
Meest voorkomende vragen bij examenteksten.
Franse Les Les 1 Kennismaken / uitleg Uitleg methode Hoofdstuk 1a
Anatomie en Fysiologie
Natuurlijk leert de Koninklijke EHBO je helpen
Quel jour sommes-nous aujourd’hui ?
Week 1, les 3.
Persoonlijk voornaamwoord
Week 1, les 5.
Thema 4 : wat voor een type ben jij?
Thema 4: Zo bereik je meer
Sleutels, codes en aanwijzingen
Voeren en verzorgen Blok 2, Paard en ezel.
Literatuur V6 – les
Vakdidactiek 2 Doelen van het vak
Leesboekjes Zie je het voor je? Carmen Meester.
Natuurlijk leert de Koninklijke EHBO je helpen
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Je eigen omgeving in beeld
Les 5: Verbale communicatie
Les 3: regels en afspraken met de klas
Qu’est-ce qu’on va faire?
Zweeds renspel groep 5 /6 Onderwerp & persoonsvorm
Transcript van de presentatie:

Bienvenue à tous

Qu’est-ce qu’on va faire? Les matières scolaires (schoolvakken) Leerlingenenquête Un Jeu: Oefenen met de schoolvakken + andere vocabulaire Un ‘bonbon’

Les matières scolaires Filmpje: Les matières scolaires Twee keer het filmpje bekijken: Eerste keer: alleen kijken + nazeggen Tweede keer: vakken opschrijven in Frans + wat je denkt wat het betekent in het Nederlands

Les matières scolaires l’éducation civique

Leerlingenenquête DOEL: Wat moet ik doen of juist niet doen om een goede les te geven waarbij jullie veel leren? Wat vonden jullie van mijn lessen? Wat ging goed en wat kan beter? Heb je nog ideeën?

Jeu Spelregels: Lawaai: De leerlingen/docenten in de klaslokalen om ons heen mogen geen last van ons hebben ! Overleg goed met elkaar binnen je eigen groep; zo kan je elkaar ook helpen te leren/ te trainen.

Doel: herhalen Franse woorden schoolvakken + vocabulaire Unité 0 + 1 + 2 (t/m l’amie) Klas wordt verdeeld in 4 groepen Nummer 1 loopt/rent naar de overkant leest het Franse woord 1 loopt/rent terug Schrijft het Franse woord 1 op het antwoordenblad Noteert (met behulp van andere groepsleden) de vertaling Nummer 2 loopt/rent naar de overkant etc. Winnaar: groep die meeste Franse woorden goed heeft + vertaling

Un bonbon Bon appétit Au revoir