ONLINE STRATEGIE MMT – LAATSTE LESSEN – STRATEGIE UITWERKEN.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Social Media Strategy Model
Advertisements

Social Media marketing
Heerlijk Wonen marketing
Wat moet ik met Sociale Media in mijn KMO? Mic Adam – Nadja Desmet.
SMC078+ Facebook The Adult Version. Meer resultaat met Facebook Inspireren, motiveren, cases & praktische tips Met z’n allen!
SEO Social Media. Facebook  Zorg voor activiteit op je pagina (likes, shares & reacties)  Verwerk je keywords in je infopagina en met name in het over.
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
“Hoe kom ik aan klanten?”
Welkom bij de workshop social media. Wie is de ? Marketing, communicatie, pr on- en offline. •Strategie en advies. •Uitvoeren middelen, persberichten.
Sociale wijkmedia 19 en 28 maart 2013 wijkteams Nieuw Lokaal Akkoord Gilbert Sewnandan.
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen.
SuccesfactorindicatorTargetActie Omzet Omzet per link/ advertentie100 EUR1.Bedrijven advertenties laten plaatsen 2.Online bedrijven/ websites benaderen.
SOCIAL MEDIA EN DE BESTUURDER 2 oktober Wildeman #VvG2012
ONLINE / SOCIAL MEDIA STRATEGIE
Het stellen van kwaliteitseisen aan mentoringprojecten.
De gekte voorbij Clientgestuurd de markt op Workshop Opdrachten verwerven in pyjama? Scip-Conferentie
Strategie Social Media.  Waarom iets met Social Media gaan doen?  Waarom is het belangrijk eerst een strategie te ontwikkelen?  Schakel een deskundige.
EVEN HELDER KRIJGEN EVEN DE VRAAG HEEL HELDER KRIJGEN VOORDAT JE ZOMAAR AAN DE SLAG GAAT?
Marketing Werkgroep 6.
handreiking social media bij de Vlaamse overheid
Nieuw relatiemanagement, SCRM
Taak 5a: CRM vs. SCRM Tina Tavernier 3 OFM (AL). Infografiek In welke mate verschilt 'traditionele CRM' van 'SCRM' indien we kijken naar de domeinen van.
ONLINE / SOCIAL MEDIA STRATEGIE
WAT IS PRECIES HET DOEL? ALS JE NIET WEET HOE JE ERGENS GAAT KOMEN?
WAT IS PRECIES HET DOEL? ALS JE NIET WEET HOE JE ERGENS GAAT KOMEN?
3 factoren die de Google Ranking bepalen 1. Pagerank 3 factoren die de Ranking bepalen: “ Goede content “ 2. Duur op website + social media knoppen 3.
Social Media Les 4: Content (1) Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
Online Media Plan LOHC Nieuwe media commissie
 Facebook pagina (219 likes)  Hyves pagina  LinkedIn  Twitter (1617 volgers)  Youtube.
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
September Linkbuilding anno 2011  Interessante websites vinden voor linkbuilding.linkbuilding  Bloggen altijd goed voor je linkbuilding strategie.
LES 3 LESMODULE LAAGGELETTERDHEID
Social media presentatie
Inge Jansen – CDM3a. Afbakening op basis van social media concepting  Doelgroep: Nederlandse studenten  Leuke kortingen, acties, aanbiedingen en wedstrijden.
4. Online strategie Internet scorecard
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
Training voorbeeld voor
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
DMK – week 2.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
Social media. Agenda Facebook pagina – Likes – Check-ins – Resultaten – Tips Linkedin pagina – Volgers – Tips.
Het project. Vandaag Tussenstand projecten Hoofdstuk 3 Projectvoorstel SWOT begin.
Solliciteren: wat wil ik?
Onderzoeksvaardigheden 3
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
Natuurmonumenten test Jeroen ‘s-Gravendijk (The New Media Factory)
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
SOPHIE BREEMAN MARC DREU LENNARD LANTING JASPER MORS Bedwing het monster social media Aanpak voor mens en bedrijf Jeroen Bertrams.
Ara & Social Media.... Debriefing Probleemstelling 1.Hoe zou social media effectief ingezet kunnen worden voor ARA als merk? 2.Welke netwerken zijn voor.
Operationeel plan DIMAGINI
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Stap 1: stel een doel Doelen stellen. Stap 1: stel een doel Doelen stellen.
Mark: Goedemiddag allemaal, bedankt voor jullie komst naar onze presentatiesessie over het B2B Marketing Trendrapport 2017.
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Content Marketing Wat is het? Voorbeelden Hoe pak je het aan?
Internetmarketing en oefentoets
Visie en strategie Les 3: Visie verdieping.
Binnenkort start hier het webinar Facebook Marketing voor je groep - Deel II: ‘Je Scoutinggroep op Facebook’
Social media voor statenleden/politici
Marketing in sociale media
Transcript van de presentatie:

ONLINE STRATEGIE MMT – LAATSTE LESSEN – STRATEGIE UITWERKEN

BRIEFING VORIGE KEREN EEN BRIEFING GEZIEN. DAAR GAAN WE MEE DOOR. 1) OPDRACHT : VERTALEN VAN EEN BRIEFING 2) TENTAMEN : UITWERKEN VAN EEN BRIEFING

EVEN HELDER KRIJGEN EVEN DE VRAAG HEEL HELDER KRIJGEN VOORDAT JE ZOMAAR AAN DE SLAG GAAT?

WAT IS PRECIES HET DOEL VAN DE ORGANISATIE/MERK/DIENST ? Commercieel? Communicatief? Informatief?

MAAK EEN ROADMAP

ALS JE NIET WEET HOE JE ERGENS GAAT KOMEN?

ROADMAP? Ja! Waar wil het bedrijf naar toe (dan)? Integreer de plannen in de aanwezige marketing- en communicatiestrategie van de organisatie. Probeer Off en ONLINE op een pagina te krijgen (of een pad) Kwantificeer de doelen Hou het visueel Maak schetsen Betrek alle mogelijke afdelingen erbij.

HET GAAT NIET OM HET EI VAN COLUMBUS

EN DAN? Aan de slag…. Onderzoek (?) Formuleren (doelstellingen en doelgroepen) en Uitwerken (planning, budget, instrumenten) Tussentijds bijsturen (monitoren)

STEL JE KIEST VOOR PUUR SOCIAL MEDIA? DOEL? TYPE? ROI? EN DAN?

DOELSTELLING? AWARENESS? TRAFFIC? ACTION? BRANDING? DIALOGUE? ENGAGEMENT/Engagement with Prospects Engagement with Customers Brand Reputation Prospect Lead Quality Revenue Prospect Lead Volume Useful Product Feedback

WELKE IS GESCHIKT VOOR JOUW DOELSTELLING?

ER ZIJN DIVERSE MODELLEN ER ZIJN DIVERSE MODELLEN OM TOE TE PASSEN

P.O.S.T model Al genoemd in de les GROUNSDWELL

GRONDLEGGING GROUNDSWELL : Charlene Li en Josh Bernoff Is gericht op 4 PIJLERS PEOPLE OBJECTIVES STRATEGY TECHNOLOGY

Kijk naar de gedragingen van je doelgroep. Het startpunt om te kijken naar welke kanalen ingezet moeten worden…

OBJECTIVES aka wil je luisteren of motiveren?

HOE SCHAT JE DE SITUATIE IN NA HET GEBRUIK VAN HET MODEL? EN HOE GA JE DAARMEE OM?

ITT wat veel marketeers vinden, wordt er als laatste gekeken naar de technische mogelijkheden. Het betreft slechts een middel.

EN NOG EEN:

Is het niet gewoon de basis die je al kent? Zo zou je het toch sowieso aanpakken?

Ken je je doelgroep?

WAAR ZITTEN ZE DAN?

OF ga naar : NOM m-website-gemiddeld-bereik-npm-2011-ii-2012-i.pdf m-website-gemiddeld-bereik-npm-2011-ii-2012-i.pdf

DUS KEUZE MAKEN IN CONTENT ook. NIEUWSBERICHTEN STELLINGEN FILMPJES FOTO’s ILLUSTRATIES ANIMATIES INFOGRAPHICS

“ Contentmarketing is het maken, aanbieden en verspreiden van content die aansluit op een vooraf geïdentificeerde behoefte in een relevante setting om zo nieuwe relaties aan te gaan en bestaande relaties te versterken.”

DUS JE GAAT VOOR? SEEDING SOCIAL SAMPLING CROWDSOURCING BRANDED SOCIAL GAMING DRIVING SOCIAL MEDIA ON PACK LOCATION BASED LOYALTYPROGRAMMS.

GEBRUIK DE JUISTE MIDDELEN

ANALYSE?

KWANTITATIEF BEREIK NIET HET DIRECTE BEREIK IS BELANGRIJK (zoals met traditionele media) Het indirecte bereik daarentegen wel. STEL: 1 tweet wordt geretweet, die persoon heeft 150 volgers, die dan weer 150 volgers heeft, direct bereik is 1….indirect bereik is BELANGRIJK is dus die ENE persoon te bereiken die ambassadeur wordt van jou(w) Dit kan je o.a. bereiken door wel de directe vraag te stellen…. DO YOU LIKE ME? of PLEASE RETWEET

HOE REKENEN WE AF!?!?

FIXED FIXED PRICING

BEREIK SOCIAL MEDIA AANTAL VOLGERS op TWITTER AANTAL BEZOEKERS van een Website AANTAL BEZOCHTE PAGINA’s AANTAL RETWEETS AANTAL LIKES op een FACEBOOKPAGINA AANTAL VIEWS VAN EEN FILMPJE OP YOUTUBE AANTAL REACTIES OP EEN LINKEDIN DISCUSSIE (je weet alleen niet hoe erg je gewaardeerd bent) A) EFFECTONDERZOEK (via de gangbare wegen) B) MEDIANALYSE

CONVERSATION TRACKER

SPECIALE METHODES OM NA TE GAAN WIE WANNEER OVER JE PRAAT….

KPI Er wordt steeds meer gerekend en afgesproken waar de KEY PERFORMANCE INDICATOR moeten worde behaald. VOORBEELDEN : REACH COMMUNITY BUILDING USER PARTICIPATION

E *E EFFICIENCY (ROI) is het bereik ten aanzien van de kosten EFFECTIVITEIT aan de hand van doelstellingen en KPI’s

5 fases De meeteenheden in deze vijf fasen zijn: Reach (bereik) : het aantal fans, vrienden, aanmelders, inschrijvingen en volgers die je berichten zien, lezen en horen. Influence (invloed) : het percentage invloed dat je hebt ten opzichte van concurrenten, de belangrijkste beïnvloeders, een sentimentanalyse en de bekende NPS (Net Promoter Score). Engagement (deelname) : het aantal shares (berichten gedeeld), likes, reacties en conversaties. Oftewel: bewuste acties om je content met anderen te delen. Action (actie) : het aantal nieuwe volgers, nieuwe klanten, leads, orders en downloads welke voortkomen uit je acties op Social Media en de acties van je eigen volgers, vrienden, etc. Impact (impact) : De impact die de vorige vier fasen oplevert voor je bedrijf bestaat onder andere uit kostenbesparingen, nieuwe inzichten, omzet en verhoogde merkwaarde..

OPDRACHT BRIEFING SOCIAL MEDIA UITWERKEN AAN DE HAND VAN DEZE LES ….