Situational Influences on the Use of Communication Technologies A Meta-Analysis and Exploratory Study B. van den Hooff, J. Groot, S. de Jonge.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ed van den Berg VU en HvA 21 november 2013
Advertisements

Vergelijking van de top 3 angsten bij de 9-11 jaar, gezien door kinderen en ouders V OORNAAMSTE ANGSTEN VAN KINDEREN 1 Listen & Wide for Compagnie des.
Over consumenten, gedrag en marketing
The External Control of Organisations A Resource Dependence Perspective (Pfeffer & Salancik) Verthé Tom 2de Ba Politieke Wetenschappen - VUB Sociologie.
Theorie hoofdstuk 7 en 8 Anne Steevensz Nathalie van Nispen
Opti-Alert Jos Post en Clemon Tonnaer 20 mei 2014 Enhancing the efficiency of alerting systems through personalized, culturally sensitive multi-channel.
Verstehende of interpretatieve benadering
Capturing the Evolution of Corporate An Ethnographic Case Study By Irvin Peckham Magali Silber.
Faculteit Sociale Wetenschappen
Synthese artikel ANOUK KETELERSINFORMATIEVAARDIGHEDEN 1BATPA3VIVES SAW KORTRIJK.
THESISSEMINARIE 2 VAKGROEP EXPERIMENTEEL-KLINISCHE EN GEZONDHEIDSPSYCHOLOGIE Probleemstelling, methode LES 1; Klinische Psychologie; Universiteit Gent;
Nijmeegs Instituut voor Sociaal en Cultureel Onderzoek Communicatiewetenschap.
Fast and Effective Query Refinement B. Velez, R. Weiss, M.A. Sheldon, D.K. Gifford SIGIR 1997.
Sociologie als wetenschap
Hoofdstuk 9 Verbanden, correlatie en regressie
Voorspellende analyse
Op de grens van Wiskunde D en NLT: Dynamische modellen
Microdatagebruikersmiddag
Evaluatie Technieken Course 10, CMC, 04/11/03. 04/11/03HC102 Evaluation and Testing “ Experienced designers have attained the wisdom and humility to know.
Blok 7: netwerken Les 1 Christian Bokhove
Communicatie in organisaties
25/09/2014 | pag. 1 PULSE Nieuwe media en het vergroten van het draagvlak voor ontwikkelingsamenwerking Leo Van Audenhove & Chris Vleugels.
recipients’ impressions of senders’ likability
Lidy van der Worp (RENN4)
Doel onderzoek : ALGEMEEN : De kwaliteit van leven in de verschillende zorggroepen. Is er een verband tussen : veranderingen in fysieke, psychische en.
GETTING ACQUAINTED TROUGH SOCIAL NETWORK SITES: TESTING A MODEL OF ONLINE UNCERTAINTY REDUCTION AND SOCIAL ATTRACTION Oriane De Pauw, Master Strategische.
Literatuurstudie Media Richness Theory.
Digitale Communicatie Christophe Van Humbeeck 27/11/2008 Visualization of agreement and discussion processes during computer-supported collaborative learning.
Major/Minor Marketing 18 maart Thema’s Plannen en strategieën uitwerken om markten te selecteren Producten en diensten: - ontwikkelen - prijs bepalen.
Master in de Meertalige Professionele Communicatie Visualization of agreement and discussion processes during computer-supported collaborative learning.
Kijkje in the Classroom Een andere kijk op (hoger) onderwijs: Het huiswerk samen maken in de klas en het bestuderen van de theorie met ICT buiten de les.
Evidence based onderzoek. Wat is evidence-based ?  Letterlijk betekent dit aanduiding of bewijs.  het gebruik van een bewijs dat de keuze voor een bepaalde.
Niet meer zenuwziek van de statistiek, maar … hoe statistiek weer te waarderen via 4C/ID? Hans van Buuren - OUNL 4C/ID
Onderzoek Mediawijs omgaan met social media in het primair onderwijs.
PSO. Praktisch school onderzoek.
CBS als kennispartner Digitale dagen Welkom bij de laatste digitale dag 2.
Moeders in Detentie Richting aan Re-integratie Amersfoort, 12 november 2014.
Onderzoeksvaardigheden 3
SPH voltijd Onderzoeksvaardigheden voltijd jaar 1 Werkcollege week 4.
Lezen: doe het goed voor
SPH deeltijd jaar 2 onderzoeksvaardigheden.
Waar gaat het vandaag over?
Communicatie 2 – kw 2 Les 1.
Methoden & Technieken van Onderzoek
Facebook. Opgericht in 2004 Gebruik van persoonlijke gegevens door bedrijven Zonder toestemming gebruikers Profielpagina Persoonlijke gegevens openbaar.
Afstudeeropdracht Verhogen Marktaandeel Microsoft Door middel van de Wallet Allocation Rule Analyse.
DE INVLOED VAN EEN ONDERZOEKSTRAJECT (OP DE WERKPLEK) OP DE ONDERZOEKENDE HOUDING VAN LERAREN IN OPLEIDING Twan van de Wetering - Docent Engels - Lid Kenniskring.
Praktisch werk effectiever maken Tekst: Henny Kramers-Pals.
Les 5 gamen CLIËNT EN MEDIA WIJSHEID//. Wie gamet er regelmatig? Ken je mensen die verslaafd zijn aan gamen? Wat zijn de gevolgen van game verslaving?
Havo – vmbo-t/havo Profielwerkstuk college 3 Methode van onderzoek
De wereld aan je voeten Wie droomt van een internationale carrière?
Training voor gevorderde werkplekbegeleiders
Zelfmanagement of toch positieve gezondheid? Een dissident geluid
Reclamewijsheid: wat is dat?
Zorglokaal DE EVALUATIE.
Directe en indirecte oorzaken van gewelddadig extremisme
Werkwijze Hoe zullen we als groep docenten te werk gaan?
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Financiële zelfredzaamheid
De betekenis die verzorgenden toekennen aan het verzorgen van mensen met dementie in een kleinschalige woonsetting. Een Verkennende Studie Van den Pol.
Het voorspellen van agressie tijdens de behandeling van forensisch psychiatrische patiënten a.d.h.v. DE hcr-20.
Marketing Week 2, les 2.
Consumenten-gedrag Online consument
Berichten in de media Mediaboodschappen.
Voorspellende analyse
E health, Domotica en E-learning
Berichten in de media Mediaboodschappen.
Social media Wat deel je wel en niet?.
Coördineren of commanderen?
Transcript van de presentatie:

Situational Influences on the Use of Communication Technologies A Meta-Analysis and Exploratory Study B. van den Hooff, J. Groot, S. de Jonge

Onderzoek Organisaties maken steeds meer gebruik van computergebaseerde communicatietechnologieën wereldwijd meest gebruikte communicatietechnologie Doel: gebruik van in organisaties verklaren

Methode Drie theoretische benaderingen uit de studie over het gebruik van communicatietechnologie in bedrijven Meta-analyse van recent empirisch onderzoek over het gebruik van in organisaties Exploratief onderzoek om de meta- analyse in de werkelijkheid te testen

Theoretische benaderingen Contingentietheorie: passend verband zoeken tussen de opdracht en het medium dat kan helpen om de opdracht uit te voeren Subjectivistische theorie: de sociale omgeving heeft invloed op de keuze van het medium Situationele theorie: capaciteiten die het medium bezit om bepaalde situationele beperkingen te overwinnen

Meta-analyse Literatuuronderzoek Model opgesteld a.d.h. van vorige theoretische benaderingen Variabelen die invloed hebben op gebruik in organisaties: Opdracht Medium Sociale omgeving Gebruiker

Exploratief onderzoek Model uit meta-analyse getoetst in de Nederlandse tak van een internationaal adviesbureau Survey Gelijkaardig model als het model van de meta-analyse Waargenomen toepasbaarheid is bepalend voor het gebruik van

Vergelijking ander artikel Different Media for Organizational Communication: Perceptions of Quality and Satisfaction (Z. S. Byrne & E. LeMay) Keuze medium is afhankelijk van de boodschap/doel ~ contingentietheorie wordt gezien als een arm medium is vooral geschikt voor dringend nieuws

Discussie Voor welke opdracht/communicatie denken jullie dat een geschikt medium is? Welke variabele heeft volgens jullie het meeste invloed op de toename van het gebruik binnen organisaties?