Workshop Hoe manage je een goede reputatie? Leusden, 27 maart 2014 Landelijke bijeenkomst bdKO
Hoe (krijg en) manage je een goede reputatie? Antwoord: Door zichtbaar goed te zijn, en door goed zichtbaar te zijn!
Zichtbaar goed zijn, hoe doe je dat dan? De terechte indruk vestigen dat je: - een goede organisatie leidt, die ook nog eens een duidelijke toegevoegde waarde heeft - een goede leider bent, maar ook een kundige manager - weet wat jij en je mensen waard zijn - weet waarover je het hebt - over een stevig netwerk beschikt - een goede samenwerkingspartner bent
En goed zichtbaar zijn? Door: - webpresentie - slim gebruik van klassieke en sociale media - uitgekiende representatie - lidmaatschap van service-, business- en sportclubs en culturele organisaties - organiseren van open dagen - en dit allemaal planmatig uit te voeren
Belangrijke adviezen Betrek uw hele organisatie in het spel Betrek uw hele organisatie in het spel Zorg wel voor goede regie Zorg wel voor goede regie Wees bedacht op onvermijdelijke onwenselijke effecten Wees bedacht op onvermijdelijke onwenselijke effecten Bij (dreigende) reputatieschade extra alert en slagkrachtig zijn Bij (dreigende) reputatieschade extra alert en slagkrachtig zijn Word niet ongeduldig en besef dat je het nooit helemaal goed doet voor iedereen Word niet ongeduldig en besef dat je het nooit helemaal goed doet voor iedereen