KAD-PROJECT KWALITEIT AFSLUITING & DOORSTROOMSUCCES
FLEXIBEL AFSLUITEN KWALITEIT DOOR ONDERWIJS OP MAAT SJEF NILWIK PIET DINGHS
HET KAD-PROJECT HET SCHOOLLOOPBAANONDERZOEK (GION) HET DOORSTROOMONDERZOEK (DESAN) HET KWALITEITSSYSTEEM EINDRAPPORT “FLEXIBEL AFSLUITEN”
IVO VERENIGING GEMEENSCHAPPELIJKE VISIE OP ONDERWIJS, OPVOEDING EN MAATSCHAPPIJ • UNICITEIT VAN DE LEERLING • ONTWIKKELING VAN “HOOFD, HART EN HANDEN” • DIFFERENTIATIE NAAR TEMPO, INHOUD EN BELANGSTELLING • INDIVIDUELE PERSOONLIJKHEIDSVORMING
VIER FUNDAMENTELE KENMERKEN PROEVENSYSTEEM FLEXIBEL TRAJECT EINDGESPREK ZORG- EN BEGELEIDINGSSTRUCTUUR
DE PRAKTIJK GEÏNDIVIDUALISEERD ONDERWIJS FLEXIBELE TOETSING EXAMINERING: • CENTRAAL EXAMEN • FLEXIBEL EXAMEN (IVO AFSLUITING)
KWALITEITEN VAN LEERLINGEN COGNITIEF > HOOFD SOCIAAL-EMOTIONEEL > HART PRAKTISCH EN CREATIEF > HANDEN VAARDIGHEDEN EN COMPETENTIES
KWALITEITSKENMERKEN (I) LEEROMGEVING CORRECTIESYSTEMEN / ICT-VOORZIENINGEN PLANNING PERIODE-OPDELING / NORMTEMPO / WERKPLANNERS LEERLINGVOLGSYSTEEM WERKOVERZICHT / RAPPORTAGEKAART EN -GESPREK
KWALITEITSKENMERKEN (II) KEUZEVRIJHEID KEUZEWERKTIJD / ZELFSTUDIE-UREN / INDIV. ROOSTER INTERACTIE DOCENT-LEERLING GEVARIEERDE WERKVORMEN / TRAINING VAARDIGHEDEN / ONTWIKKELEN REFLECTIEVE VERMOGENS
INSTRUMENTEN EN PROCEDURES EXAMEN-EN PROEVENREGELEMENT PROGRAMMA VAN TOETSING EN AFSLUITING PROGRAMMA VAN PROEVEN EN AFSLUITING EXAMENDOSSIER EN EINDGESPREKKEN CONTACTEN VERVOLGONDERWIJS
KWALITEITSVERBETERING ZELFEVALUATIE: KWALITEITSCYCLUS KWALITEITSBEGELEIDINGSCOMMISSIE DOORSTROOMONDERZOEK
KWALITEITSCYCLUS QUICKSCAN (NULMETING) DOELEN STELLEN EN PLANNEN ONTWIKKELEN PLANNEN UITVOEREN UITVOERING EVALUEREN DOELEN BIJSTELLEN OF HERZIEN
INITIATIEVEN LANGERE TERMIJN KWALITEITSKAART IVO VERENIGING (DIGITALE) TOETSENBANK ONTWIKKELING COMPETENTIES DOORLOPENDE LEERLIJN NAAR VERVOLGONDERWIJS VISITATIE
TOT SLOT VOOR VRAGEN EN / OF OPMERKINGEN: SJEF.NILWIK@HETNET.NL DINGHS@WORLDONLINE.NL
VAARDIGHEDEN ZIJN AAN TE LEREN MANIEREN VAN HANDELEN HET BESEF EEN VAARDIGHEID TE KUNNEN TOEPASSEN VERANDERT DE ATTITUDE VAN DE LEERLING T.O.V. ZIJN WERK EN IS DAARMEE EEN BELANGRIJKE BASIS VOOR HET ONTWIKKELEN VAN COMPETENTIES
COMPETENTIES TONEN DE ONTWIKKELING VAN EEN LEERLING OP EEN SPECIFIEK GEBIED VOORBEELDEN: ZELFSTANDIGHEID, VERANTWOORDELIJKHEID, VERMOGEN TOT ZELFREFLECTIE, TAAKGERICHTHEID EN SAMENWERKEN