Les voor groep 8 Voor de overige kinderen: Ronde 1 pak een kaart.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Werkwoordspelling – persoonsvorm, onderwerp, t. t
Advertisements

“Ontwerp een eigen school” Leerarrangement KC Macht en Regels
Les voor groep 6 Geen instructietafel, want deze les is voor iedereen die niet precies meer weet hoe de staartdeling ook al weer ging en/of er meer van.
Goedemorgen.
Vandaag hebben we het over :
Les 7 Deze les duurt 90 minuten
Ronde 1: aan het werk gaan.
Les voor groep 7 Pak je stoel en kom aan de instructietafel
Leswijzer Nieuwsbegrip
Les voor groep 8 Pak je stoel en kom aan de instructietafel
Les voor groep 7 Pak je stoel en kom aan de instructietafel
Wat gaan we leren in groep 5
De tafel van….
Nieuwsbegrip Doel van deze les:
Nieuwsbegrip Doel van deze les:
Doel: persoonsvormen in de t.t.
Goedemorgen.
Les voor groep 7 Pak je schrift en potlood en kom naar de instructietafel
Les 2 groep 7 leerdoel Je leert om de uitkomst van een som te schatten, zodat je snel en handig kan rekenen. Wat weet je hier al van? Waarom is het handig.
Les 4 groep 6 leerdoel: Je kunt cijferend optellen.
Les voor groep 8 Pak je stoel en kom aan de instructietafel
Goedemorgen.
Les voor groep 7 Geen instructietafel, want deze les is voor iedereen die niet precies meer weet hoe de staartdeling ook al weer ging en/of er meer van.
Goedemorgen.
Les voor groep 8 Pak je stoel en kom aan de instructietafel
Ronde 1: aan het werk gaan.
Les 2 groep 8 leerdoel: Je kunt werken met een verhoudingstabel.
Les voor groep 6 Pak je schrift en potlood en kom naar de instructietafel
Les 1 groep 7 2 leerdoelen: Doel 1:
Les 1 groep 6 leerdoel: Doel 1:
Les 1 groep 8 leerdoel: Inzicht hebben in de betekenis, plaats, structuur, waarde hele getallen en kommagetallen Wat weet je hier al van? Waarom is het.
Almere in vogelvlucht!. Doel v/d les? Voorkennis activeren over Almere/Flevoland.
R EDACTIONEEL SCHRIJVEN L ES 5. Globale indeling les 5 5 minutenKlassikale terugkoppeling naar vorige les + lesindeling komende les bespreken 15 minutenKlassikale.
Leswijzer Nieuwsbegrip
SLC periode 2 Week 1 Evaluatie
Hoofdstuk 4: Statistiek
preek over Deuteronomium 6:20-25
POP Minor Ondernemen 2e semester NHL Hogeschool Leeuwarden 5 maart 2015.
OFC28 mediawijsheid les 4.
OFC28 mediawijsheid les 5 samenwerken
Presenteren en communiceren
Rekenen en wiskunde - Verhoudingen
Portfolio Presentatie
Toveren met kommagetallen
Studieloopbaancoaching Kwartaal 2 week 1
Thema 2, week 1.7 Leerlingkenmerken Meervoudige intelligenties 13 oktober 2014 Periode 1 KOP
Hafida El-Gharbaoui
Gewoon een goede rekenles, hoe doe je dat? Anneke van Gool.
DKA4-model In 4 stappen naar het antwoord.. DKA4-model. Delen, keer antwoord op het 4 e getal. Teken een tabel De getallen die bij elkaar horen, onder.
Van kommagetal naar breuk
/ \ S t a a r t d e l i n g e n * Level 1
Significante cijfers Wetenschappelijke notatie
Communicatie Les1.
Natuurlijk leert de Koninklijke EHBO je helpen
Observeren en rapporteren
Werkwoordspelling Doel: persoonsvormen in de t.t..
Les 1: Rekenen Zonder rekenmachine
Les 14 Jij en internet Wat doe ik hier vandaag?
Goedemorgen.
Thema 4 : wat voor een type ben jij?
Week 1, les 4.
Hoofdstuk 10 Handig rekenen 2. Hoofdstuk 10 Handig rekenen 2.
Learning Portal Schooljaar
Info 2 Vereenvoudigen van breuken M A R T X I © André Snijers W K U N
Les 7: woordformules gebruiken
De kommagetallen De kommagetallen De kommagetallen © Andre Snijers.
Social media Wat deel je wel en niet?.
waar / niet waar HET IS BELANGRIJK OM VEEL GELD TE VERDIENEN
Hoofdstuk 2 Paragraaf 3 Blz. 28 / 29.
Wat leer je allemaal op school?
Transcript van de presentatie:

Les voor groep 8 Voor de overige kinderen: Ronde 1 pak een kaart

Ronde 2: korte vraagjes!

Les 7 groep 8 leerdoel Je leert cijferend delen met uitkomsten die een breuk of een kommagetal opleveren door gebruik te maken van de staartdelingmethode (“papamamamethode”). Wat weet je hier al van? Waarom is het handig dat we dit leren? Wanneer ga je dit gebruiken?

Manieren op onze rekenkaarten

5413 : 8 = We nemen samen het stappenplan voor de staartdeling van groep 8 door.

Nu jij 5 minuten Maak de volgende sommen: 546 : 8 = 5205 : 9 = 34556 : 8 =

Sommen bespreken ……….

Evaluatie : Evaluatie: Is het doel gehaald? Waar moet je met deze opdracht rekening mee houden? Wat heb je geleerd? Wat ging er goed? Wat ging er niet zo goed? Vooruitblik: delen van een breuk door een heel getal 1/5 : 2