Presentatie Regiocommissie Verkeer en Vervoer 25 februari 2009.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Herstellen doe je zelf:
Advertisements

Cloud Computing Seminar 28 juni Automatisering Systeembeheer Bekabelde netwerken Draadloze netwerken ICT beveiliging Zakelijk internet Online back-up.
Vernieuwingstraject catechese
Productievermogen in Noord-Nederland
Communicatieplan. Inhoud  Streeklift  Doelgroepen  Hoe gaan we het aanpakken?  Website ( concept )  Conclusie.
Arjan Klapwijk Beleidsmedewerker openbaar vervoer Gemeente Tilburg
DEBAT MOBILITEIT & VERVOER Stedelijke Ouderen Commissie (SOC) 23 april 2014.
De e-fiets in Nederland ontwikkelingen en mogelijkheden voor overheden Fietsberaadbijeenkomst ‘Kansen voor de elektrische fiets’, 29 januari 2009.
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen juli 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
BOBB (Brancheorganisatie Bedrijfsoverdracht Bemiddelaars) IJsselstein, 22 september 2008.
Marco Oving Projectleider
Aanpak en Resultaten Verkeers- en vervoersstudie AMC
OV-chipkaart stand van zaken
Reizen met het OV naar HET Instrument. OV als toegevoegde waarde De RAI is met het openbaar vervoer uitstekend bereikbaar en tracht daarom zoveel mogelijk.
Presentatie voor de themabijeenkomst openbaar vervoer en buurtbussen 8 november 2013 Ludolf Maat Secretaris Rocov-NH.
Het mobiliteitscongres 2012 Sessie 2 Oplossingen van Mobiliteitsproviders.
Concept programma: naar een toekomstvast OV
Gratis openbaar vervoer met een sociaal doel 11 november 2009 Rudy Schoonveld.
Nieuwe data voor (nieuwe) OV modellen
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Goed rendement is studiesucces voor de student Rendement en studiesucces.
Communicatie in de Aanval op Schooluitval
Empowerment via het internet Zelfhulp-portal reïntegratie
Wereldwijde bekendheid Interessant merk sportiviteit
Legal disclaimer: The sole responsibility for the content of this presentation lies with the authors. It does not represent the opinion of the European.
Aantrekkelijk OV voor iedereen
Reizigers-informatie
Woensdag 22 april 2009 ‘SharePoint en postmodernisme’
Studeren met een functie-beperking en studierendement presentatie HANovatie 3 november 2010 Jan Stapel / Liesbeth Diemel campusdecanen HAN v/h projectleiders.
23 september 2010 VRI’s Amsterdam Fiets Groene Golf / Wachttijdvoorspeller Sjoerd Linders, Team VRO (verkeersregeltechnisch ontwerp)
Fietsparkeren bij Bus, Tram en Metro in de Stadsregio Amsterdam Maarten Bakker Fietsberaad
Naam van de presentatie Onderzoeksinstituut OTB 29 januari Achter de voordeur meer mans? De (on)mogelijkheden van herhuisvesting om sociale problemen.
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
StadsFerry Nieuwe Maas Het Rotterdamse OV krijgt een nieuwe dimensie Fred van der Blij.
Veilig op weg effecten stadsregionaal beleid sociale veiligheid presentatie portefeuillehoudersoverleg Verkeer en Vervoer 12 januari 2012.
1 08/09/ Wijzigingen in de AWBZ; gevolgen voor Utrecht Raadsinformatieavond, 8 januari 2009.
Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen STAND VAN ZAKEN IN VERBAND MET BTV8 EN DE VACCINATIECAMPAGNE Raadgevend comité 24 september.
Wat is Wajong? Masterclass maart 2010 Een paar feiten vooraf…. Beeldvorming Wajongers niet eenduidig In media en daarbuiten divers gepresenteerd Positief.
TN/MER Omlegging A9 Badhoevedorp
TEKST 13 SAMENWERKING IN HET ALGEMEEN
MEE OP WEG Meedoen in het (maatschappelijk) verkeer
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven Juni Programma Welkomstwoord Dennis Vork (Afdelingsmanager Publiek & Dienstverlening) ‘De.
Varkens Vandaag Het echte verhaal in de media. Zo maar wat voorbeelden John van Paassen, varkenshouder in Deurne.
Wouter Mennen & Paul van Ulft
De Hoge Kleij - Klanttevredenheidsonderzoek
Rapportage Mystery Shopping ‘09
Gezonde werknemers in Vervuilde grond Sectoraanpak Grond- Weg- en Waterbouw Leoniek van der Vliet, Programmaleider GWW.
SELLACQ-Holland BV NewLine presentatie. Inhoudsopgave Professionele apparatuur Professionele begeleiding Maatwerk oplossingen Impressie NewLine Compact.
Secundaire notatie in een argumentatief diagram C. Colak, D. Gulik, M. Kersten, M. van der Matten en D. Vroom.
De nieuwe manier van reizen en betalen in het openbaar vervoer
Gemeente Schagen voorstel inzamelscenario’s
JEUGD EN ALCOHOL 5 februari Enkele Feiten ≤13 jaar 60% al alcohol 22% regelmatig ≤16 jaar 86% al alcohol 71% regelmatig ≤12 jaar 11% meer dan 1.
REGIONAAL OPENBAAR VERVOER presentatie hoorzitting commissie VVI Amsterdam 10 maart 2006 Douwe Tiemersma Regionaal Orgaan Amsterdam.
Hartelijk welkom bij de GoOV training
Weren groot (vracht)verkeer Heerjansdam. Samen nagedacht over maatregelen Dorpsraad Heerjansdam Gemeente Zwijndrecht KVOB Politie.
Velig reizen met de RET Rotterdam 23 september 2015
Veolia Transport Limburg
OV Cafe Pedro Peters CEO RET. De OV-chipkaart is ingeburgerd.
ARRIVA.NL Pilot Touch&Travel Arriva Nederland Bas van Weele | 26 september 2014.
Presentatie Raadscommissie Verkeer en Vervoer – gemeente Dordrecht
` Thema avond gemeenteraad Neder-Betuwe Bestemmingsplan Waalwaard en mogelijke verplaatsing De Beijer BV Patricia van Eijndthoven 29 maart 2011.
Het OV 2007 – november 2013, ROCOV, Pedro Peters 1.
Leidinggeven Hoofdstuk 10 Functionerings- en beoordelingsgesprekken.
Huurdersraadpleging donderdag 27 oktober 2016
Van Afval naar Grondstof
VAN MAATSCHAPPELIJKE BETEKENIS
Gewogen Diftar Rest Oosterzele januari 2018
Ipse Idee is ok Rene Albert Blok Oscar van Lingen
Armoede halveren is haalbaar en betaalbaar
Toekomstvisie capaciteit en OV-tarieven
Transcript van de presentatie:

Presentatie Regiocommissie Verkeer en Vervoer 25 februari 2009

Lofuitingen in de kranten, maar hoe beoordelen de klanten de OV-chipkaart?

Uitgangssituatie OV-chipkaart sinds 2005 in RET metro te gebruiken, sinds 2007 bij heel RET Circa 2/3 van metroreizigers bezit OV-chipkaart Circa 1/3 van metroreizigers maakt gebruik van OV- chipkaart in metro => positief oordeel over OV-chipkaart Reizigers die nog niet met OV-chipkaart reizen zijn negatief over OV-chipkaart (mrt 2008: 3,9) 10% van metroreizigers reist zwart

Huidige situatie Reizigers snel gewend aan OV-chipkaart: na week geeft 3/4 aan gewend te zijn Razendsnelle ‘normalisatie’ merkbaar op de stations: reizigers zoeken bevestiging bij elkaar of medewerkers Reiziger waardeert OV-chipkaart: 71% vindt reizen met OV- chipkaart makkelijk tot heel makkelijk Reiziger mijdt metro niet: aantal betalende reizigers blijft na 29/1 gelijk Sociale veiligheid neemt toe: zwartrijden neemt sterk af (eerste steekproeven: 50%) af en reizigers ervaren dit (48% ervaart daling)

Service (1/2)

Service (2/2) RET-brede opfriscursus (2.500 medewerkers) Inzet kantoorpersoneel rondom 29/1 (ca. 800): informatievoorziening wordt goed beoordeeld Begeleiding van wachtrijen Extra verkoop- & informatiepunten

Communicatie

Grootschalige campagne: 3,5 miljoen folders (Nederlands en Engelstalig) posters spotjes op radio en tv websitebezoekers per dag

Oplossingen (1/2)

Oplossingen (2/2) OV-chipkaart oplossingen voor alle reizigersgroepen: o.a. studenten, scholieren, begeleiders gehandicapten. Hierover informatievoorziening op maat Compensatieregeling voor overstappers Informatievoorziening op maat voor studenten komt laat op gang, extra communicatieacties nodig Voor blinden en slechtzienden extra oplossing nodig: binnen 2 weken pilot opgestart

Rapportcijfers steekproef 10 feb 81% van reizigers geeft OV-chipkaart voldoende of hoger

Rapportcijfers steekproef 10 feb

Effecten omgeving Verdubbeling van chipkaartgebruik in bussen en trams RET Explosieve stijging chipkaartgebruik in streekbussen Connexxion Ook voor gebied rondom invoering is belangrijke stap gezet!

Omslagpunt Acceptatie volgt op invoering Reiziger ervaart gemak na volledige invoering Meer voordeel voor klant: distributie via wederverkopers en internet (NAL) ‘Keep up the good work’ & leerpunten meenemen Voortgang invoering rest van Nederland!

Vervolgstappen Zwartrijdersreductie –Optimaliseren handhaving –Aanwezigheid en aanspreken –Koppelen van liften aan kaartlezers –Beperken “meelopen” d.m.v. poortjesinstellingen Reduceren gebruik van tijdelijke maatregelen (servicekaart) Uitbreiding distributienetwerk naar wederverkopers Aansluiten Qbuzz  reductie compensatieregeling Wanneer ook buren OV-bedrijven chipkaart geintroduceerd hebben, uitfasering strippenkaart tram-bus.