SCHETSEN CONCEPT TEKENEN (SCT)

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Vakpresentatie New Product Marketing (280223) B2K1
Advertisements

KENNIS IN PRAKTIJKHANDELEN
Mobiliteits Academie Formule V Htas Project Formule V.
BattleBots The school battle.
Technologie en Commercie Meisjes in de techniek Augustinus college A.H. Jonker.
Online Marketing in het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
C I C A project. C I C A Studiejaar , tweede semester “Laat duizend bloemen bloeien”
HAVENFRONT MAASBRACHT
VORM- en BETEKENISGEVING
Plan van aanpak Homechasers.
Using Media ’09/’10 Blok 1 Werkcollege 4. OPDRACHT 1-communicatiecampagnes (60 minutes) Vorm groepjes van 4 personen (met dezelfde case/opdrachtgever)
Herkansing MedMec Q3 co creatie 15 en 16 juli 2009 De student is in staat: Het begrip co-creatie en de voordelen van co-creatie te benoemen. De voorwaarden.
MedMec Q3 Workshop co-creatie De student is in staat: Het begrip co-creatie en de voordelen van co-creatie te benoemen. De voorwaarden te benoemen om te.
Werkbijeenkomst Leerdoelen & Toetsing Bijeenkomst in het kader van de accreditatie / zelfevaluatie IO en IDE 23 mei 2013.
Industrieel OntwerpenUniversiteit Twente Tentamen SCT – 7 november 2011 – 13:45-16:45 Tentamen bestaat uit 2 delen: Deel 1 13:45u - 14:15u Deel 2 14:15u.
PROJECT IDEE EERSTEJAARS INDIVIDUEEL ONTWERPPROJECT.
Verdeling subsidies lokaal flankerend onderwijsbeleid vanaf 2014.
Onderwijsvraagstuk Kennisnet
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Specifieke lerarenopleiding Staat digitaal in haar kinderschoenen.
1212 /b Ontwerpen en Presenteren met ICT dr.ir. Jos van Leeuwen Faculteit Bouwkunde cap.groep Ontwerp Systemen.
INFORMATION MODELLING
ICT in het Onderwijs bij TBM
dialogue: telling showing listening imitating studio master en student construct a dialogue with words and performance in a continuously process Donald.
1 Voorlichting keuzes klas 2 Het Hooghuis locatie Centrum Vanaf begin maart: locatie Stadion Frans Christophe, decaan.
Ijsselronde-pabo opleiden doe je samen.
Wie zijn wij? Oprichters: Tarik en Fatima Begeleiders Juniorbegeleiders Deelnemers.
DUPRO PROJECT windmolen.
Mechanica College in Studiejaar Afdeling Natuurkunde en Sterrenkunde Vrije Universiteit Amsterdam.
NLT modules en excellentiebevordering
©HAN.
Stagevoorlichting Taal- en cultuurstudies
Rita de Bresser, Martijn Goossens, Peter Lubbers, Richard Rokx
Multimediale leeromgevingen in de lerarenopleiding VOR-studiedag ‘Zin en onzin van leren met ICT’ 25 november, 2004 Ellen van den Berg Universiteit Twente.
Pia Terstroet (Terpm) les 6 Mail: Wiki: Media en creativiteit MEDMC101D Creative.
Tussenstand 19 mei 2011 De laatste hordes. Overzicht Stand van zaken werkpakketten Wat blijft er nog te doen Stadia van implementatie Vragen.
Reggy, Sharine, Freek, Yoeri, Maaike.  Betere tekenvaardigheid, een vastere hand, basisprincipes kunnen toepassen en meer leren over figuren en contrasten.
Aan de slag met het dossier Dienstverlening
Ontwerp van constructivistische leeromgevingen met ICT
Vakverdieping 2014 D. Van Beek J.J. Collijn J de Vré.
GOED ONDERWIJS Eigen onderwijskundig concept (volledig leren), drie belangrijke pijlers: activerende didactiek; veel aandacht voor vaardigheden; volledig.
Informatie groep
MedMec01-2 Les schema per week Les 1. toelichting module, deelopdrachten, identiteit. Les 2. presentaties opdracht 1.1 = mindmap (of anders) ik en startformulering.
Overdragen van Informatica-onderzoek Gerard Tel Blok 4, 2007/8.
Kennismakingsspel, pagina12
Deel 5 concept 100 minuten Vanuit gekregen visionboard een concept uitwerken. Conceptpresentatie maken = 3 x slides of op papier 50/65 Laat ze “respectvol”
Morfologie G41 Plantenfysiologie.
Deel 7 (team) productvoorstel 100 minuten
Project: Oriëntatie op het beroep Marie-Joze van Raak - Docent SPH - jaar 1 coördinator
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Gecijferdheid 2 (Meten 1 – ME144X) week 4
STUDIELOOPBAAN COACHING KWARTAAL 4 WEEK 5 Marie-Joze van Raak.
T OTSTANDKOMING SELECTIELIJST Romana Goedendorp BECIS.
Wat moet je doen?. inhoud Ik + jasper Evan + maaike.
Bètadidactiek Beschrijving vak en NLT competenties die aan bod komen.
Kunst in samenhang W&T en Kunstzinnige Oriëntatie.
Het Technisch College Velsen De Technologie route.
MIDDELEN OM TE PRESENTEREN.
Vorm en Ambacht in relatie tot Dienstverlening en Producten
Daphne Keller 30 augustus 2017
Experimentele modevormgeving
Klimaat Les 1.
PROCES & ONTWERP les 2: ideevorming Diede de Loor.
Het onderzoek Onderwijs principes In de praktijk conclusie
Een les over gehoorschade
Stages in klare taal Daphne Keller - stagecoördinator
Opdracht product-PP Maak een PowerPoint over een product naar keuzen.
Producten van TU Delft, SEC
Producten van TU Delft, SEC
Beeldende kunst: Onderdeel: tekenen
Transcript van de presentatie:

SCHETSEN CONCEPT TEKENEN (SCT) Onderwijsvergadering - 18 februari 2010

OVERZICHT TEKENONDERWIJS IO UTWENTE. 1e jaar - Schetsen en Concepttekenen - Product Presentatie Tekenen - (Vormmethodiek) 2e jaar - Toegepaste tekenvaardigheid 3e jaar - Sketch Tablet Drawing

OVERZICHT TEKENONDERWIJS IO UTWENTE. 1e jaar - Schetsen en Concepttekenen - Product Presentatie Tekenen - (Vormmethodiek) 2e jaar - Toegepaste tekenvaardigheid 3e jaar - Sketch Tablet Drawing Basis Verbreding Verdieping

SCHETSEN & CONCEPTTEKENEN (SCT). 1e jaar - 1e kwartiel LEERDOELEN: Toepassen perspectief, constructie Toepassen basisprincipes markeren Tekenen kunnen hanteren als gereedschap vanaf een vroeg stadium van het ontwerpproces (gedachtevorming) Tekenen als communicatiemiddel kunnen gebruiken (t.b.v. overleg) Tonen van voldoende snelheid waarmee een schets-tekenopdracht tot stand komt

SCHETSEN & CONCEPTTEKENEN (SCT). 1e jaar - 1e kwartiel Ideevorming Vormanalyse Markeren Communicatie Gedachtevorming Gereedschap ontwerpen Snelheid

SCHETSEN & CONCEPTTEKENEN (SCT). 1e jaar - 1e kwartiel DOCENTEN Remko Waanders (Docent/ coördinator SCT) Maaike Nijkamp (Docent) JanWillem Hoftijzer (Docent) Pepijn van Passel (Docent) ASSISTENTEN Elias, Fernand, Linda, Joris, Nina, Hendri, Lydia, Amke, Gerrit, Martijn, Jasper, Marlien, Peter, David

SCHETSEN & CONCEPTTEKENEN (SCT). 1e jaar - 1e kwartiel INDELING 4 groepen van 35 studenten – 1 docent, 2 assistenten per groep 18 lessen van 3 uur – 2 per week

SCHETSEN & CONCEPTTEKENEN (SCT). 1e jaar - 1e kwartiel 9 WEEKTHEMA’S (18 lessen) Perspectief, kubus Basisvormen Vormintegratie, Observatie Slagschaduw, Ontwerp Observatie, Snelheid Doorsnede-techniek Complexe vormen Complexe voorwerpen Detaillering TENTAMEN 0.75 * Portfolio + 0.25* tentamen

SCHETSEN & CONCEPTTEKENEN (SCT). 1e jaar - 1e kwartiel THEORIE-LESSEN Uitleg – Tekenen – Uitleg - Tekenen

SCHETSEN & CONCEPTTEKENEN (SCT). 1e jaar - 1e kwartiel OBSERVATIE-LESSEN Voorwerpen op tafel die nagetekend moeten worden

SCHETSEN & CONCEPTTEKENEN (SCT). 1e jaar - 1e kwartiel ONTWERP-LESSEN Ontwerp maken en presenteren

SCHETSEN & CONCEPTTEKENEN (SCT). 1e jaar - 1e kwartiel ONTWERP-LESSEN Ontwerp maken en presenteren

SCHETSEN & CONCEPTTEKENEN (SCT). 1e jaar - 1e kwartiel ONTWERP-LESSEN Ontwerp maken en presenteren

VRAGEN. op- en aanmerkingen