Implementatie e-learning bij de HES Rotterdam Maart 2001 Joke Droste.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
‘SMS’ Studeren met Succes deel 1
Advertisements

INFOAVOND SPORT- en SPEELAANBOD ZOMERVAKANTIE
Word Wijs! ? een initiatief van GSIW Actiegroep Leren-Werken • promotor: de Stap - Studieadviespunt Gent • duur project: 1/10/2012 tot 30/9/2013 • 1 fulltime.
Roundtable 8 Teach as you preach: training in toepassen van het 4C-ID model volgens het model Symposium 4C-ID IV, 14 april 2011, Utrecht Studiecentrum.
November 2013 Opinieonderzoek Vlaanderen – oktober 2013 Opiniepeiling Vlaanderen uitgevoerd op het iVOXpanel.
Personalisatie van de Archis website Naam: Sing Hsu Student nr: Datum: 24 Juni 2004.
Global e-Society Complex België - Regio Vlaanderen e-Regio Provincie Limburg Stad Hasselt Percelen.
Feedback • Wat – Feedback betekent "terugkoppelen" en is onlosmakelijk verbonden aan leerprocessen: het is bedoeld om cursisten inzicht in hun eigen leerproces.
1 Enquête: Hoe 'social' ben jij online? MSN, Juni 2010.
Aansluiting van het Hoger Onderwijs bij MedischOnderwijs.nl 2 november 2007 Aansluiting van het Hoger Onderwijs bij MedischOnderwijs.nl P.M.Bloemendaal.
Decanaat bovenbouw klas 4 Belangrijk jaar: Examenjaar Kiezen van een vervolgopleiding.
No nonsense methode ICT vaardigheden
`Onderwijsinnovatie die werkt …`
Kom verder. Saxion. Geautomatiseerde feedback Caroline Timmers 4 juni 2014.
E-klas en PAL-student E-klas en PAL-student E-klas en PAL-student Conferentie 21 november 2013 Conferentie 21 november 2013.
| S turen Betere resultaten door docent-student voortgangsinteractie Projectleider Ellen Zillig-Straatman M eten A nalyseren I nformeren.
, APS-FI Wiskunde en ICT jos tolboom, Rug FWN Effecten van digitale feedback.
Inzet van docenten: planning, overzicht en kwaliteit
Inleiding in de Civiele Techniek
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Gedragsproblemen: Goed onderwijs: de beste preventie Thema 1B 1.
De beste keuze maken J oke Droste Maart Samenwerkend leren Advies keuze teleleerplatform 2000 SURF Educatie.
Zorg-op-Afstand: co-creatie centraal in aanpak Congres GGZ Centraal 2 oktober 2012 Tom Bos.
Kwaliteit van Geestelijke Verzorging 2e Symposium Religie en Zorg, vrijdag 22 juni 2012 Bijdrage Drs. Joleen Kieneker Student religiewetenschap en bestuurder.
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
Constructief ontwerpen BOUCOW1dt
Samenwerkend schrijven in een virtuele werkplaats
Projectweek.
DB Inleiding Databases Geert-Jan Houben.
Prikkel: leren is leuk Mediamatic • Cidi Davidse •
Oefeningen F-toetsen ANOVA.
Informatiekunde ‘project Informatiewetenschappen’ 7 november F. de Vries Website Evaluatie.
TUDelft Knowledge Based Systems Group Zuidplantsoen BZ Delft, The Netherlands Caspar Treijtel Multi-agent Stratego.
Vermelding onderdeel organisatie WO Sprint Kennissystemen bij IO en 3ME OC Focus – Lunchseminar 15 Gerald Wisse, Anton Heidweiller, Eric.
Professionele ontwikkeling
In dit vakje zie je hoeveel je moet betalen. Uit de volgende drie vakjes kan je dan kiezen. Er is er telkens maar eentje juist. Ken je het juiste antwoord,
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Weerrecords en gemiddelden
Study visit Helsinki 17/10 – 21/10/2011 Better working Skills Through Lifelong Adult Education Chris du Pont.
District zuid-holland
pag. 2 VUB Richtlijnen Inter-institutionele akkoorden Erasmus+ ( )
Bert Lichtenberg - NIOC 2002
DANS is een instituut van KNAW en NWO Data Archiving and Networked Services DAI & NARCIS Chris Baars 14 Maart 2013 DANS is een instituut van KNAW en NWO.
1212 /b Ontwerpen en Presenteren met ICT dr.ir. Jos van Leeuwen Faculteit Bouwkunde cap.groep Ontwerp Systemen.
LUNCHSEMINAR Grassroots bij de TU Delft Sofia Dopper Projectleider Grassrootsproject TU Delft 10 mei 2007.
Een Module over Model Checking voor het VWO Frits Vaandrager1, David Jansen1 & Els Koopmans2 1Radboud Universiteit Nijmegen 2Olympus College Arnhem.
Al doende leren training docenten
De huidige opleiding. Persoonlijke leerroutes, verantwoordelijk voor eigen leerproces en betekenisvolle ervaringen opdoen.
ZijActief Koningslust 10 jaar Truusje Trap
Transdisciplinaire projecten
Maatwerk in (op)scholing project 1 1. Waarom?  30% van de lessen in Rotterdams VO door onbevoegde leraren  7% nog niet compleet bevoegd  23% geheel.
Informatieavond HAVO 4. Begeleiding op school A. Weijenberg en A. Greven (na 5 november) Profielcoördinator NG/NT VWO ( ) Docent Engels Profielcoördinator.
Informatieavond HAVO 4 E&M.
Op reis naar een dierentuin
FWG CONTACTDAGEN 2009 VAN FUNCTIE NAAR MENS.
Studiecoach Bijeenkomst
Fractale en Wavelet Beeldcompressie
Landelijk Ontwikkelpunt NLT Docent Greijdanus Zwolle (bi, anw)
Aanbesteding deeltaxivervoer 2016
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Ict in het voortgezet onderwijs Didactiek in Balans 2011 Onderzoeksuitkomsten 6 april 2011.
2 april 2012 Welkom Informatieavond. Programma Kernwaarden-missie/visie Spinnewiel in beweging Verleden-heden-toekomst Faseonderwijs De praktijk Vragen.
ontdek wat jij kunt bereiken
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
De niveaus. De niveaus Advies van de basisschool Werkhouding, huiswerkhouding en zelfstandigheid van het kind Intelligentie en leerprestaties van het.
Even bijpraten… Jan Bartling 30 januari 2015 In vogelvlucht langs de belangrijkste thema’s.
Tto: de laatste ontwikkelingen
NU Burgerschap Harald Veldman en Ingrid Leegsma 10 maart 2015 NU Methoden Congres.
Verschuif performance testen naar de Bouw 30/10/2014 TestNet Najaarsevent.
Kader kritische vakkennis Gehandicaptenzorg (GZ)
Transcript van de presentatie:

Implementatie e-learning bij de HES Rotterdam Maart 2001 Joke Droste

2 Project Teleleren Fasen >>> Gecombineerd project MER/BI Projectgroep onder begeleiding van Joke Droste (CINOP) Projectgroepleden: –BI2 informaticadocenten (SQL) –MER1 informaticadocent 2 bedrijfseconomiedocenten

3 Project: fasering Indeling in fasen –onderzoek naar geschikte digitale leeromgeving –scholing projectleden –ontwerp module –bouwen module –test met pilotgroep studenten –implementatie Tijdplan >>>

4 Tijdplan project –Onderzoek teleleerplatforms –scholing –ontwerp & plaatsen –test –implementatie sep - dec 1999 aug - dec 2000 jan/feb feb - jun 2000 jun Pilotgroep >>>

5 Testen met een pilotgroep Pilotgroep: –9 studenten –2 weken fulltime (2 studiepunten) –schoonheidsfoutjes eruit –opdrachtformuleringen aangescherpt –vanwege opzet en kleinschaligheid gemakkelijk te beheersen Implementatie >>>

6 Implementatie module In totaal 130 studenten i.p.v. 9 Zowel voltijd- als deeltijdstudenten Bb blijkt zeer stabiel systeem –docenten: “gebruiksvriendelijk” –studenten: “alles spreekt voor zich” –systeembeheer: “elegant systeem” Evaluatie >>>

7 Van module naar curriculum Samenwerkend leren Combi F2F en e-learning Bredere implementatie

8 Evaluatie (1) Duidelijk wie wanneer wat te vragen? |||||| 13% zeer eens |||||||||| 21% eens ||||||||||||||||||38% niet eens/niet oneens |||||||| 17% oneens |||| 08% zeer oneens

9 Evaluatie (2) Bb bevordert contact met medestudent? ||||||||||||25% zeer eens 00% eens ||||||||17% niet eens/niet oneens ||||||||||21% oneens ||||||||||||||||||38% zeer oneens

10 Evaluatie (3) Voldoende feedback op je werk? 00% zeer eens |||||||| 17% eens 00% niet eens/niet oneens ||||||||||||25% oneens ||||||||||||||||||||||||||||58% zeer oneens

11 Evaluatie (4) Gebruik Bb positieve invloed op motivatie? ||||||13% zeer eens ||||||||||||||||33% eens ||||||||||||||||33% niet eens/niet oneens ||||||||17% oneens ||04% zeer oneens

12 Evaluatie (5) Gebruik Bb positieve invloed op resultaten? ||||||13% zeer eens ||||||||17% eens |||||||||||||||||||||||50% niet eens/niet oneens ||||||||17% oneens 00% zeer oneens (4% niet ingevuld)

13 Evaluatie (6) Gebruik Bb stimuleert zelfstandig leren? ||||||||||||||||||38% zeer eens ||||||||||||||||||||||46% eens ||||||13% niet eens/niet oneens ||04% oneens 00% zeer oneens

14 Meer info... Binnenkort: BEC3700 “showcase” Demo Jaarverslagen online: