Tevredenheidsonderzoek 2007

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wat denkt men over euthanasie in Benelux?
Advertisements

Satisfaction survey Externe consultants 2012 Randstad Professionals.
KWALITEITSZORG november 2012
Schoolsecretariaten (n=555)
Voorrangsregels bij rekenen (2)
Wat was toen het grootste het grootste probleem van de van de FOD?
Astrid Etman (Afd. Maatschappelijke Gezondheidszorg)
Amsterdam Open Air Festival Aantallen bezoekers Vergunning: 2 x Bezoekers zaterdag: Bezoekers zondag:
Presentatie cliëntenonderzoek. Algemeen Gehouden in december 2013 (doorlopend tot eind januari) DoelgroepVerzondenOntvangen% LG wonen en dagbesteding.
30 jaar TTC Eernegem Een overzicht … Het prille begin.
Studie-informatieavond K. A. Keerbergen – 18 februari 2011 Studie – informatieavond K. A. Keerbergen 01 maart
Duurzaamheid en kosten
Resultaten Oudertevredenheidspeiling BvPO Bureau voor praktijkgericht onderzoek, Groningen
SAMENVATTING SMS LEERLINGEN TEVREDENHEIDSCIJFERS Onze schoolReferentiegroep Deze peilingVorige peilingAlle scholen 1.Kunstzinnige oriëntatie
Hoofdstuk 5: Werken voor de winst
1 Samenvatting Een onderzoek is uitgevoerd naar de tevredenheid van de decanen van VMBO-scholen over de dienstverlening van het ID College. Niet alleen.
Mei 2009 Resultaten Tevredenheidsonderzoek St-Martinusschool 2009 Slide 1 Datum Tevredenheidsonderzoek: - Meegegeven aan alle kinderen op 2 Maart 2009.
Planet Internet Kidsweek De kennis van jongeren over de Tweede wereldoorlog januari 2005 Suzan Polet - Hester van den Akker.
Dit is de Nivel titeldia. Geen tekst toevoegen.
Mode1. Cijfers  Onvoldoende 5  Matig 6  Voldoende 7  Goed 8  Uitstekend 9  Excellent 10.
Ouder-enquête 2011 Oostvaarderscollege thema-avond 18 april 2012.
1 PSYCHOLOGISCH STANDPUNT IN BOOGSCHIETEN. Marjan Podrzaj – INTERNATIONAL ARCHERY COACH.
SCHAKELINGEN & SCHEMA'S.
Evaluatie time-outprojecten Bijzondere Jeugdbijstand: voornaamste bevindingen en aanbevelingen Prof. Dr. Vanderfaeillie Johan.
Analist. directeur pH? 6,87 6,79 6,87 6,79 6,82 6,84 6,87.
Elke 7 seconden een nieuw getal
Tevredenheidsonderzoek 2009 Sinte-Maartenschool, Meise.
In dit vakje zie je hoeveel je moet betalen. Uit de volgende drie vakjes kan je dan kiezen. Er is er telkens maar eentje juist. Ken je het juiste antwoord,
Foto 65 – wegenis + parking + rechts G01 Foto 66 – G01.
Methodologie & Statistiek I Principes van statistisch toetsen 5.1.
Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap Afdeling HRM BUE Middenkader 2005 Een eerste verkenning van de resultaten.
Meten BMI Dat is in de veilige zone, want de BMI zit tussen 18,5 en 25
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
Microdatamiddag, 8 november 2007 Representativiteit Fannie Cobben Afdeling Methodologie Voorburg.
Symptomen narcolepsie:
Inger Plaisier Marjolein Broese van Groenou Saskia Keuzenkamp
Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen Activiteitenverslag 2006: controleactiviteiten Raadgevend comité van 27/6/2007 Federaal Agentschap.
Landelijke Monitor VVE 2011 LEA-conferentie Sabine Peterink Sardes.
‘Ageing in place' voor ouder wordende personen met een beperking Joris Van Puyenbroeck Inge Vandevyvere Dirk Smits Centrum voor praktijkgebaseerd onderzoek.
Help! ‘Niet vorderende ontsluiting’
SAMENWERKING WO EN HBO BIJ AANSLUITINGSONDERZOEK V0-HO Rob Andeweg DAIR 7 en 8 november 2007.
Het MT in de kinderopvang Boek & veldonderzoek ‘ Ze zijn op Heidagen’
CQI- ziekenhuisopname ontwikkeling en discriminerend vermogen
Aanleiding onderzoek Ondervoeding sinds 2010 prestatie indicator (PI) voor revalidatiecentra Advies in PI: gebruik de SNAQ om te screenen Vragen van de.
EFS Seminar Discriminatie van pensioen- en beleggingsfondsen
Eerst even wat uitleg. Klik op het juiste antwoord als je het weet.
Opzet van het onderzoek Merk- en reclamebekendheid
Individuele leerlijnen
Resultaten enquête ‘Andere schooltijden’ Basisscholen Swalmen 1.
Resultaten Oudertevredenheidspeiling BvPO Bureau voor praktijkgericht onderzoek, Groningen
Uitleg scheikundige begrippen
Tevreden ouders? Jaarvergadering OR & MR 5 september 2013.
Stanines z Stanines
Medewerkersonderzoek
STIMULANS KWALITEITSZORG juni 2014.
Resultaten Oudertevredenheidspeiling BvPO Bureau voor praktijkgericht onderzoek, Groningen
24 mei 2011 Hendrik Boogaardschool Rode Kruislaan
Informatie avond september 2011
Resultaten leesverbeterplan Enschede
De plaatsingswijzer Rotterdam Uitgangspunten
Vesting Naarden met Fort Ronduit
Openbaar je talent Service public, talent particulier.
Resultaten Oudertevredenheidspeiling BvPO Bureau voor praktijkgericht onderzoek, Groningen
LMSO Congres “Ba-Ma mobiliteit” BMSO Historie BMSO Ba-Ma mobiliteit Resultaten NVMO discussie Enquête master voorlichting.
NTC “Het Nest”  Resultaten Ouderenquête Samenvatting Resultaten Ouderenquête Enquête wordt eens in de 2 jaar afgenomen 20 ouders hebben de enquête.
LOP SECUNDAIR 7/6/ Betrokken ouder, tevreden ouder.
Behoeften- en attitudemeting bij betrokkenen Kwantitatief onderzoek via een enquête in Pagina 11 Michelle Lenaerts Annick Vanhove Eric Goubin.
Programma ouderavond Opening/welkom Oudertevredenheidonderzoek
Transcript van de presentatie:

Tevredenheidsonderzoek 2007 Sinte-Maartenschool, Meise

Onderzoeksopzet 1 vragenlijst per gezin, meegegeven via oudste 4-puntenschaal, + niet v. toep./geen mening Akkoord / Meestal akkoord /Meestal niet akkoord/ Niet akkoord/ Nvt tov 5-puntenschaal Berekeningsbasis= totaal ontvangen antwoorden – niet van toepassing. De som van de % van de eerste vier kolommen = 100% Inspectievragen + extra vragen Respons: zeer betrokken ouders (n= 219), dit is 71% van de gezinnen lagere respons in 3KK en 3e leerjaar hogere respons in 1e leerjaar Volgende keer: elektronisch?

Zeer tevreden ouders 97% van de ouders zou de school aanbevelen!! 6 gezinnen zouden de school niet aanbevelen, waarvan 3 gezinnen met oudste leerling in 5e leerjaar. Aantal negatieven is te klein om significante verbanden te leggen naar de correlerende items. Niet significant, maar wel relevant!! Negatieve items die hier vooral terugkomen liggen in het domein van bereikbaarheid en communicatie. Bij drie van deze gezinnen kwam ook pesten naar voren. In alle gevallen zitten zij met een probleem dat onopgelost is. 97% van de ouders zou de school aanbevelen!!

Kennisvergaring 99 90 86 98 78 ! 75 De school besteedt de gepaste aandacht aan differentiatie: geen significant verschil tussen totaal resultaat en resultaat voor het 2e leerjaar (25% akkoord, 50% meestal akkoord, 20% meestal niet akkoord en 5% niet akkoord.

Klimaat op school 94 ! 74 96 81 100 Mijn kind wordt gepest en lijdt hieronder: resultaat niet relevant door verwarrende vraagstelling. Resultaat wanneer we kijken naar samenhang met gaat graag naar school en vrije tekst: 11 meldingen. Deze ouders vinden dat er niet genoeg aan gedaan wordt.

Communicatie ! 75 86 79 83 87 ! 57 Ik krijg geregeld duidelijke informatie over de ontwikkeling van mijn kind: aandachtspunt, tevens gedaald met 13% (43%).

Bereikbaarheid ! 91 Als ouder voel ik me welkom op school 88 95 83 95 87 Als ouder voel ik me welkom op school: daling met 14 % (48%). Ik ken de werking van de ouderraad: daling met 12% (29%) ! 73

Eten en naschoolse opvang 98 79 84 94 100 96

Gezondheid en veiligheid 94 82 93 ! 68 De schoolomgeving is verkeersveilig: stijging met 16% (36%).

Vragen enkel voor leden OR of SR ! 83 96 ! 77 80 78 De ouderraad vertegenwoordigt alle ouders: daling met 12% (88%) De school houdt rekening met de inbreng van de ouderraad: daling met 21% (100%) Laatste twee vragen: deze werden door bijna (+/- 20) alle leden van de ouderraad ingevuld, dus ook deze die niet in de schoolraad zitten. De vraagstelling bleek dus niet onderscheidend genoeg!

Samenvattende grafiek Berekeningen obv gemiddelde punten

Conclusie 97% van de ouders zou de school aanbevelen aan andere ouders. Ouders zijn minder extreem in het toekennen van de scores dan in 2003. Er werden slechts enkele items aangeprikt als mogelijke actiepunten. Het mooiste en belangrijkste moet nog uitgevoerd worden! Analyseer Resultaten Definieer Actiepunten Implementeer Go for it! Communiceer