IAM V2 Trendanalyse 24 september 2008.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Workshop 2: Innovatieve trends Deel A.
Advertisements

Auditen op succes waarderend auditen
Voorbeelden van innoverende toekomstige techniek bij C-Leren?
Het reisburo van de toekomst? 10 SEPTEMBER 2013 Via Actuele signalen naar mogelijkheden voor retailing in de reiswereld….
DE GROENE KWESTIE tussen politieke actie en pedagogische actie
De marketing-omgeving
De branche in kaart gebracht.
IAM V2 Trendanalyse 13 november 2007 Intro.
Geld verdienen met trends
IAM V2 Trendanalyse september 2008 WG 1.
Verbinding van de theorie naar project Gemeente Breda
Hoofdstuk 2 - Strategy Wat is een strategie?
Opdracht Strategieontwikkeling
MEDMEC02 Media en creativiteit les 5 IDENTITEIT. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Geld verdienen met trends
Concept Development – 20 september 2010
Kunstgeschiedenis werkgroep, week 7, blok 3.
User Centred Development UCD Werkcollege blok 1 week 5.
Ideeontwikkeling Werkcollege 1: -Context -Probleem.
INTERACTION DESIGN introductie. VANDAAG Even voorstellen Aansluiting Wat ga je leren 3 toetsmomenten? Q & A.
Trendanalyse introductiecollege, V2, blok 1 peter buis en theo ploeg.
IAM V2 Trendanalyse 6 sept 2007 Intro. IAM - HvA Trendanalyse Vandaag Relevantie > waarom doen we dit Relatie met V2 kernproject IAM themalijnen Toetsing.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 2.
Een eerste kijk op trends
Identiteit CMDMEC01-2 les 6 (7) Mail: Startpagina – vakgroep media en creativiteit- docentenpagina Pia Terstroet.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: Het creatieve proces.
Marketing theorie Week 1 To do Opzet & doelstellingen periode 1 Onderwerp week 1.
Dimensies Onderwerp Politiek Economie Fysisch Sociaal-cultureel
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER STARTPAGINA.CMD.HRO.NL VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER STARTPAGINA.CMD.HRO.NL VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Hoofdstuk 4, Interactieve marketing
Onderzoek en Segmentatie MK02 HEO-CE1 Agenda Doelstelling MK02 Studiewijzer Site met presentaties Theorie Voor volgende keer MK01 HEO-CE1.
DE OVERGANG ONDERWIJS-ARBEIDSMARKT Rationeel of emotioneel ?
Swot analyse
Marketing voor verkeerskunde
Jongvolwassene (Adolescent)
Sociale veiligheid in scholen 05/10/2010 Omkadering traject nulmeting
Leren in nieuwe contexten
(social) media monitoring bij De Nederlandsche Bank
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 3.
Met elkaar voor elkaar Brede Integrale Toegang Van harte welkom! Voorstellen en doel van de dag Brede Integrale Toegang Gemeente brede uitgangspunten Brede.
College 2 Marketingomgeving
Ken je kracht…Deel je kracht…
Doopdienst 22 juni 2014 Koen Minderhoud
Midden in de wereld:.
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Strategisch account management inleiding
Trends en ondernemen Maaike Rijnders Docent trendwatching Fontys ACI Kenniskring Lectoraat Trendwatching o.l.v. Dr. Carl Rohde.
Commercieel beleid 1 H2 Marktonderzoek Filiaalmanager.
Inspiratiedag VVSG Ouderen- en thuiszorg
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media CRM Marketingmix?
TIPS VOOR EEN WINNEND PROFIELWERKSTUK! Zo doe je dat.
PERSONEELSMANAGEMENT 2. 1 Onderdeel : 2. Omgeving PPT : 1
1 Sociologie en Diversiteit hoorcollege 3 Harrie Manders
Loopbaan oriëntatie en begeleiding. Les 5: Zelfstandig & samen werken Doelen: Rond vandaag jullie onderdeel van ‘Project Ouderavond’ helemaal af. Zorg.
Psychologieles 9 lesweek 9 NEARPOD
DE ZEGEN VAN EVANGELISATIE Huh?? Zegen??. WELK BEELD HEEFT U?
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: Het creatieve proces.
Hoofdstuk 4 Marketingomgeving Video’s: Kotler en anderen Vragen bespreken Onderzoek Marketingomgeving MKB 2011 en 2012 Theorie hoofdstuk 4 Marketingomgeving.
College 2 Marketingomgeving Video’s: Kotler en anderen Vragen bespreken Onderzoek Marketingomgeving MKB 2011 en 2012 Theorie hoofdstuk 4 Marketingomgeving.
De drie niveaus van onderwijs
De winst zit in de opbrengst NINTES experience september MVO; op weg naar nieuwe opbrengsten? Henk Folkerts, Rijnconsult.
Cliënt en mediawijsheid Hoe mediawijs ben jij? MZ blok 4 Les 1.
Kwalificatie eisen Om goed in de samenleving mee te kunnen doen is een voorbereiding alleen op jouw beroep niet voldoende. Bijv. - sturing geven.
Midden in de wereld:.
Redeneren over de verzorgingsstaat
Trends.
International Business Practice
Transcript van de presentatie:

IAM V2 Trendanalyse 24 september 2008

Trendanalyse Vandaag Trends indexeren Trendpiramide Voorbeelden IAM - HvA

Trends indexeren Trend is een hip woord voor Beweging Ontwikkeling Richting Indexeren is een hip woord voor Analyseren Categoriseren Plaatsen IAM - HvA

Context trends: online oxygen IAM - HvA

Context trends: neemt de gebruiker het over? IAM - HvA

Context trends: traditionele én ‘nieuwe’ media IAM - HvA

Trendanalyse : indexeren Trend niveaus Micro: markt  product/dienst Meso: mens / consument Macro: maatschappij Jouw/jullie gekozen trend zit in 1 van deze 3 lagen. Indexeer in welke en zoek de overige 2 uit of vind voorbeelden van de overige 2. IAM - HvA

IAM - HvA

Trendanalyse > indexeren En geef aan binnen welke van de 6 macro-niveaus jouw trend te categoriseren is Macro-omgevingsfactoren Demografisch Economisch Sociaal-cultureel Technologisch Ecologisch Politiek-juridisch IAM - HvA

Trendanalyse > macro-omgevingsfactoren IAM - HvA

Voorbeelden trends binnen het macroniveau: Trendanalyse Voorbeelden trends binnen het macroniveau: Technologisering  Purificering Materialisering  Dematerialisering Feminisering Socialisering (alles delen) Regionalisering  Mondialisering Digitalisering Milieubewustzijn IAM - HvA

Voorbeelden mesoniveau: Simplisme (denk aan Philips) Escapisme Trendanalyse Voorbeelden mesoniveau: Simplisme (denk aan Philips) Escapisme Opkomst Social media Familie drift Authentisme (Terug naar traditionele samenl.) Spiritualiteit Alter ego’s Focus op gezondheid IAM - HvA

Trendanalyse > trendpiramide IAM - HvA

Trendanalyse Een voorbeeld van een trendpiramide: Microniveau: Singlesreizen, Datingsites etc etc Mesoniveau: Singles Macroniveau: Individualisering IAM - HvA

Trendanalyse Nog een voorbeeld: Microniveau: Wellnesscentra en ontstress-cursussen Mesoniveau: Gezondheid Macroniveau: Duurzaamheid, milieubewustzijn IAM - HvA

Trendanalyse En nog een: Microniveau: hierbouwik.nl Mesoniveau: alles zelf doen Macroniveau: Technologisering – Individualisering -Digitalisering IAM - HvA

Trendanalyse En de laatste Microniveau: 23andme.com Mesoniveau: wie ben ik > personal genetics Macroniveau: demystificatie IAM - HvA

Trendanalyse > mediatheorie Over 2 weken legt Theo uit hoe de mediatheorie denkt en reflecteert over trends en ontwikkelingen in de (digitale) maatschappij. En hoe je de theorie verwerkt in je pres en verslag…. IAM - HvA

Trendanalyse Proces nu t/m werkgroep volgende week: Ga trends per duo vaststellen. Let wel: Theo en ik zijn zeer kritisch. Deadline longlist (tussen de 5 en 10 trends): maandag 29 september 18:00 uur in iam.cases@gmail.com Theo en ik reageren hierop in de trand van welke wij OK genoeg vinden. Deadline definitieve trend: maandag 6 oktober 18:00 uur in iam.cases@gmail.com IAM - HvA