Infomomenten #digidon - #dw14. Inleiding in de wereld van de Digitale Week – Wat is de Digitale Week? – Wat kan jouw organisatie winnen? – Hoe kan je.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Fietsverlichtingscampagne 2011
Advertisements

Logo Gemeente Laat Kracht en Pracht van (lokale) Sport zien! Datum 2012 Presentatie Sprekers:
Digital Playground Programma workshop 4 april
BFB-bier-krat Q
Edushock leerfestival
verenigings- communicatie
Social Media met boswachters Het geheim achter het succes Jeffrey van Heck Adviseur Online Marketing & Social Media.
Milieutrefdag 12 juni 2008 Zonder is gezonder. Inleiding workshop: Zonder is gezonder • Voorstelling Velt • Inleiding Zonder is gezonder • Link met Samenwerkingsovereenkomst.
Inspiratiepakket #DW13 Een interactieve handleiding door Rob Declerck.
Voorstelling Bednet. Bednet : 5 jaar Bednet  Door de ziekte of het ongeval zelf  Lichamelijke of psychische problemen  Vaak zware.
10 mei 2014 Studiedag ‘Vlaams-Brabant drinkt ’ BEZOEKERSCENTRUM DE LAMBIEK ALSEMBERG Spreker Maryse Decuyper.
Erfgoedbanken Kempens Karakter, Meetjesland, Noorderkempen en Waasland COP Digiprojecten 23 september 2010 Jeroen Janssens Erfgoedcel Kempens Karakter.
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
Creatieve workshops om de Nederlandse taal te stimuleren bij jongeren
Workshop ter voorbereiding van de 2 e Beursvloer IJmond Noord 15 november 2012.
ACTIEVOEREN Hoe doe je dat ?.
1 De rechtenverkenner: een hefboom voor het lokaal sociaal beleid in Vlaanderen Steven Vanackere Vlaams minister van Welzijn, Volksgezondheid en Gezin.
Doelstellingen campagne
+ Good practices Mediawijsheid Kennismaking 3.
Active ageing en social media Evert jan de Voogt.
GOED BETER BEST! Op weg naar kwaliteitsvolle jeugdlokalen en jeugdverblijven 19 maart 2011.
Deel 2 van de presentatie
De Digitale Week 2013 Infomomenten De Digitale Week is een initiatief van LINC vzw.
De Specifieke Lerarenopleiding (SLO) THOSE WHO CAN, TEACH!
DIGITALE WEEK 2010 Proef me – Eet me op – Verslind me – Zwelg me Verorber me – Smaak me – Schrans me – Nuttig me Peuzel me op – Consumeer me – Smikkel.
EY2010 Europees Jaar van de strijd tegen de armoede en sociale uitsluiting Julien Van Geertsom.
Patrick Stoop 1MCTa Projectwerking. ICT Webdesign Audio en video Creativiteit.
Leuvens Fonds ter Bestrijding van Kinderarmoede (LFBK)
Kennis delen is kracht HR-deelnetwerk 23 mei 2014 Video ants
Ouderavond klas 2 24 september 2013
VIGeZ vzw © maart 2009
Ledenenquête 2013 Uitkomsten. Statistieken 23 vragen 91 leden begonnen 50 volledig ingevuld.
WAK-inspiratiedag Wiels, Brussel 1 Week van de Amateurkunsten.
Middenstandsvereniging Heusden-Zolder vzw heet u welkom
Workshop Marketing voor Dorpshuizen. Training Marketing voor dorpshuizen Landelijk project ‘Meer dan stenen’
Welkom!.
Wetenschapscommunicatie KU Leuven DAG VAN DE WETENSCHAP.
Workshop 19 november 2014 Minderheden in/en de media.
 Gegeven door Patricia Cools › Ervaren in communicatie en social media  Deelnemers: max 20 personen › Zelfde niveau op social mediavlak › Persoonlijke.
Mediawijs.be Stuurgroep Plan Geletterdheid. Definitie Mediawijsheid ‘Het geheel van kennis, vaardigheden en attitudes waarmee burgers zich bewust en kritisch.
 VVSG 10 oktober 2013  Durven met dienstverlening  Workshop sociaal huis.
Guidea Kenniscentrum Toerisme en Horeca vzw. Wie is Guidea?
SeniorWeb helpt senioren digitaal bij te blijven Elisabeth Weinberger.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
“video op Youtubekanaal” Doeworkshop voor arbeidsconsulenten Sofie, ICT-verantwoordelijke.
Opening Crossfit Vincent Jasper Thomas. Inhoud Wat is crossfit Debriefing Missie Visie Doelgroep Concurrentie analyse ( omgeving) SMART 4p’s Promotie.
Infosessie Oproep Versterkt Streekbeleid 354. Versterkt streekbeleid Inhoud en doelstelling.
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
Communicatie & Programmering Stelling van Amsterdam Doelstellingen Vergroten naamsbekendheid van de forten van de Stelling van Amsterdam Bevorderen van.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Team Communicatie 6 enthousiaste vrijwilligers Eind 2012 gestart Persvoorlichting, sociale media, evenementen, Kampong TV, interne communicatie, evenementen.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Cliënt en mediawijsheid Les 7 digitalisering in de zorg.
WAK - Waregem.
Media is er altijd en overal
Media is er altijd en overal
Media is er altijd en overal
Social media Door: Eloise Post Docent: E. Louisse
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Partners: Fonds Ga voor Geluk, Fortune, Loko
Voorstelling Spel Kwaliteit Troef
De kracht van de Fietsersbond
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
lokale autonome vrijwilligersverenigingen (nu 38)
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
EVALUATIE MIJN.DUIVENSPORTBOND.NL
Trefdag Huis van het Kind Zaventem
Transcript van de presentatie:

Infomomenten #digidon - #dw14

Inleiding in de wereld van de Digitale Week – Wat is de Digitale Week? – Wat kan jouw organisatie winnen? – Hoe kan je mee doen? Sprekers

Rob Declerck Campagneverantwoordelijke Educatief medewerker ‘Social media LINC vzw Team Leespromotie – Leesfeest – Pluizer – Voorleesvormingen – … Team Digitaal – MO6 – Mediacoach – Apestaartjaren – Digitale week – …

Digitbeet Digitale geletterdheid Digitale kloof E-inclusie Mediawijsheid

-Kennen (instrumenteel, functioneel) -Begrijpen (kritisch, reflectie) -Maken (creatief, actief, sociaal) -Strategisch inzetten

Campagne

Aandacht voor e-inclusie en mediawijsheid Sectorevent: samen aan één zeel trekken Vorming aan maatschappij en middenveld Weg werken “Digitale Kloof”

Van zaterdag 19 t.e.m. zondag 27 april 2014 In héél Vlaanderen en Nederlandstalig Brussel 9 e editie Franstalige tegenvoet: ‘la Semaine Numérique’

Publiekscampagne Vorming & informatie voor het middenveld Activiteiten in heel Vlaanderen  Lezingen, lessen, vormingen, workshops, infosessies, beurzen,…

1318 gekende activiteiten Samen goed voor bijna deelnemers Topdagen woensdag en donderdag samen goed voor 35 à 40 % van alle activiteiten 45 % van de activiteiten hadden aandacht voor doelgroep ‘jongeren’ Leeuwendeel (meer als 75 %) gericht op digibeten en beginners

67 respondenten

⁻Technofutur TIC asbl ⁻Erfgoeddag (Faro) ⁻Childfocus ⁻Mediawijs, iMinds ⁻Oxfam Solidariteit ⁻POD Maatschappelijke Integratie ⁻Provincies en BHG ⁻Senaat ⁻Socius ⁻VAR ⁻Vlaams Parlement ⁻VRT (oa. Radio 2, één,…) ⁻VVSG ⁻…

Centrale acties

3 infodagen (Hasselt, Brugge en Antwerpen) Inspiratiedag (5/12, Leuven) Digitale Week studiedag (maart, Brussel) Met oa. uitreiking E-awards

Promospots op radio en tv Posters en flyers Digitaal Stedenspel ‘QR-actie’

Facebook.com/digitaleweek – 818 likes – 434 followers YouTube.com/digitaleweek NIEUW 

‘Allemaal goed en wel maar…’

Publiciteit – Eigen aanbod in de kijker – Nieuw (doel)publiek – Oa. via online catalogus Partners – Leer nieuwe partners kennen – Doe samen méér voor minder – Samen (al dan niet gemeenschappelijke) doelen bereiken Uitdieping – Extra dimensie aan bestaande activiteiten – Extra dimensie aan Erfgoeddag-gebeuren

Groot of klein of iets daartussen Theorie of praktijk en soms ook beide In grote of in kleine groep Over computers, tablets, wasmachines, tv Open voor publiek of intern Met externe krachten, eigen personeel en/of vrijwilligers Basisbudget of een eurootje meer Samen met partners of alleen Voor beginners of experts Voor jong, oud, man, vrouw, Vlaming, Brusselaar,… … Gratis of bijna gratis voor de deelnemers (max. € 3,- / dagdeel)

Website Registratie geeft toegang tot… -Persmap -Pershandleiding -Online activiteitencatalogus -… Gratis (!) posters en flyers

Lokaal Uitwerken idee Partners, middelen,… Uitvoer Evaluatie LINC vzw Informatie & coördinatie Website, posters, flyers Nationale campagne Inspiratiepakketten en –dag Studiedag Stedenspel …

‘Ja, ik wil maar…’

Nieuw account OF account van dw13 – Registratie van organisatie als ‘deelnemer’ – Aanmaken = akkoord gaan met samenwerkingsovereenkomst – Bij samenwerking: één coördinerend account Activiteiten invoeren – Datum, uur, locatie, titel, korte inhoud – Komen op grote overzichtskaart en in catalogus

Statistieken Digitale Week Toegang tot pershandleiding ed. Bestellen gratis promomateriaal Extra on-line promotie

3 thema’s / sporenErfgoeddag

Laat je verder inspireren door #digidon! -3 inspiratiepakketen -Inspiratiedag (5/12 Leuven) Neem eens een kijkje op Denk ook aan: Erfgoeddag

Nog meer weten? Of misschien gewoon eens rustig nalezen?

Rob Declerck - LINC vzw Campagneverantwoordelijke Digitale Week

Hopelijk tot tijdens een volgende Digitale Week-moment... Zou u zich graag inschrijven voor deelname aan de campagne van 2013? Schrijft u zich dan snel in via !