Strategie Social Media.  Waarom iets met Social Media gaan doen?  Waarom is het belangrijk eerst een strategie te ontwikkelen?  Schakel een deskundige.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
sociale media: de nieuwe realiteit
Advertisements

Samen werken aan inzetbaarheid en mobiliteit 1. Grote veranderingen • Jeugdzorg heeft te maken met grote veranderingen: • Transitie • Gemeenten worden.
Er zijn 3 methodes om slimmer te zoeken. 1.Door toetscombinaties te gebruiken. Bij windows: Alt + Tab = schakelen tussen programma’s. Windows + D = bureaublad.
Lindenhout gaat 2.0, jij ook?
Symbaloo is de leukste en makkelijkste start op internet
PROFIELWERKSTUK Hoe kunnen wij je helpen?.
Verborgen vormen van pesten
Welkom bij de workshop social media. Wie is de ? Marketing, communicatie, pr on- en offline. •Strategie en advies. •Uitvoeren middelen, persberichten.
Sociale wijkmedia 19 en 28 maart 2013 wijkteams Nieuw Lokaal Akkoord Gilbert Sewnandan.
Woensdag, 27 juni 2007 Presentatie Snakeware New Media / MerkMakers Nieuwe Media.
Social media gebruiken om een baan te vinden
Websites maken Waarom? Voor Wie? Hoe?
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
• De gemiddelde gebruiker heeft 130 vrienden • Vindt 60 pagina's, groepen of evenementen leuk • Elke dag maken mensen een Twitter account.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen.
Kinderen online.
Hoe doe je dat? Actief Zendingswerk
Active ageing en social media Evert jan de Voogt.
Project SOCIALE MEDIA Samen uitzoeken op welke wijze de sociale media werkt, geregeld is, wordt gebruikt…..
Update nodig? test je eigen mediawijsheid. Wat is‘bloggen’?
handreiking social media bij de Vlaamse overheid
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
S OCIALE M EDIA Joke Hoogendijk Maart SOCIALE MEDIA: WAT IS DAT? Social media is een verzamelnaam voor alle internettoepassingen waarmee het mogelijk.
Woensdagochtend presentaties 2012/2013 Woensdag 17 oktober 2012 Overzicht Sociale Media.
Start met twitteren een handleiding voor beginners Huib Koeleman, augustus 2010.
Social Media Revolutie. Welke logo’s ken je niet?
Welkom bij de workshop social media. Wie is de ? Marketing, communicatie, pr on- en offline. Strategie en advies. Uitvoeren middelen, persberichten schrijven,
1 Social Media in de klas Film gebruik social media onderwijs 18 januari 2011.
 Facebook pagina (219 likes)  Hyves pagina  LinkedIn  Twitter (1617 volgers)  Youtube.
Liquid Internet is dé nieuwe manier van online zaken doen. © Copyright IQNOMY 2010.
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
Webinar 22 april 2011 start: uur fondsenwervende internet tools Stichting GeefGratis gratis* aangeboden (gedoneerd) en te gebruiken door non-profits.
September Linkbuilding anno 2011  Interessante websites vinden voor linkbuilding.linkbuilding  Bloggen altijd goed voor je linkbuilding strategie.
Social Media Fleur van Scharenburg 1. Opzet voor vanavond Snelcursus Social Media Social Media gebruiken 2.
Visie & Strategie.
Kennismanagement & Sociale media
HS 3 Het verkoopgesprek.
Ismay Sonnemans & Khedy Gorissen
Sociale media in de zorg Regionale Nascholing Intensive Care 26 maart 2015.
Een nieuwe arbeidsmarkt Social media Marcel Burger van Burger Support.
Intranet tips voor een succesvol intranet met Social Media integratie | d-Tail Company 25 tips voor een succesvol intranet met Social.
Phone Challenge Workshop Mbo niveau l Jouw telefoonkosten l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l De Mobiel Profiel.
UVW LinkedIn Presentatie
LOOPBAANSCAN MEDEWERKERS SECTOR WATERSCHAPPEN. JOUW LOOPBAAN De nieuwe cao sector waterschappen biedt kansen om jezelf verder te ontwikkelen in je loopbaan!
Sociale media als communicatiemiddel Door Jasper Van Biesen.
Door Dave Lenssen. Social Media  Social media is een verzamelnaam voor alle internet-toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te.
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
Erfgoed connectie Utrecht Verjonging vrijwilligers.
Sessie 3: Je bent wat je publiceert 1. Programma De kracht van weblogs Praktijkoefening: Zelf een weblog maken met Blogger Wat kan ik ermee? 2.
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Zakelijk twitter inzetten Zakelijk Twitter inzetten.
 ‘Hoe maak ik een goed filmpje?’ En hoe kan ik hem gebruiken?
Terreur in de klas. Eerst een minuut stilte. Tips van Klasse: leerlingen-over-terreur-en-geweld/
Profileren via sociale media Anita Boerema. Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst.
Social intranet Donderdag 19 november Even voorstellen… Erica van de Veen Communicatiemedewerker Gemeente Putten 2.
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Hoe profileer ik mezelf digitaal? -minilecture-.
1. Stap 1 Samenstellen portfolio 2. Stap 2 Samenstellen netwerk 3. Stap 3 Social Media selecteren 4. Stap 4 Aanmaken profielen 5. Stap 5 Optimaliseren.
Contentplan sociale media #GR18 Voorbeeld
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Introductie social media
Social Media & Sport Deel I
Social media Door: Eloise Post Docent: E. Louisse
Social media voor statenleden/politici
Filter bubble Mediabegrip week 6-7
Doelen, verlangens, behoeftes en drijfveren
Filter bubble Mediabegrip week 6-7
Power up your fundraising
Transcript van de presentatie:

Strategie Social Media

 Waarom iets met Social Media gaan doen?  Waarom is het belangrijk eerst een strategie te ontwikkelen?  Schakel een deskundige in om je te helpen met het bepalen van je visie en strategie  Onderzoek!  Maak onderscheid in typen gebruikers  Bepaal je hoofddoelstellingen ahv organisatiedoelstellingen  Stel je acties vast

 Bepaal welke media voor jou geschikt zijn ahv je Social Media doelstellingen, de acties die je wilt doen en de kenmerken van de media zelf  Maak een keuze welke Social Media je gaat gebruiken en met welke inhoud  Maak één medewerker verantwoordelijk voor de uitvoering van Social Media binnen je organisatie  Bepaal de kritische succesfactoren  Bepaal de Key Performance Indicatoren

Tips  Experimenteer en leer Maak profielen aan op je eigen naam bij sites als Hyves, LinkedIn, Facebook. Ga Twitteren, deel je films op Youtube en je foto’s op Flickr.  Blijf geïnformeerd Abonneer je op blogs over Social Media. Bijvoorbeeld Dutch Cowboys, Isobar Human Media Blog en Frankwatching.  Doe actief mee Sluit je aan bij groepen op LinkedIn en andere Social Media en discussieer mee of start zelf een discussie.  Weet waar en wat er online over je geschreven wordt, ook op Social Media Abonneer je op alerts met relevante trefwoorden. Hiermee krijg je automatisch per dag of andere tijdeenheid een mail in je inbox waar jouw organisatie is genoemd op websites en Social Media.  Onderzoek Met deze tool kun je gebruikers van Social Media, ingedeeld naar type gebruiker, bekijken op land, leeftijd en geslacht. De cijfers zijn over

 Doe het niet alleen! Formeer een groep mensen om je heen die gelooft in het belang van Social Media en er tijd en aandacht in wil stoppen.  Voorkom wildgroei Spreek een social media policy af voor de mensen binnen je organisatie. Wie mag reageren en op welke wijze.  Bewaak je imago Stem alle acties centraal af, zodat je een uniforme uitstraling creëert op Social Media. De meeste mensen raadplegen meerdere media en komen je dus op meer plekken tegen.