Mienke Schinkel – Human Resources 9 oktober 2007 DateDepartment_v2.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Voorstelling van de afstudeerrichting Marketing Management.
Advertisements

Hoofdinspecteur verpleging en chronische zorg
Leiderschap bij verandering
Renco Bakker BPMConsult
Corporate Portfolio Management
Opbrengstgericht werken, communicatie en besluitvorming Masterclass 1 april 2011 Monique Rosens Consultancy 1.
Kom verder. Saxion. Leergang digitale didactiek in een ICT rijke omgeving.
Mediawijsheid.
1 KM2.0 Bijeenkomst De Praktijk NUON: ‘Hoe gaan we om met vergrijzing?’
Interest Groep 1 Voorbereiden op de Praktijk De Nederlandsche Bank Piet Mosch NIOC 8 april 2011 Disclaimers Presentatie op persoonlijke titel Chinese muur.
Presentatie Rolwisseling waterschap in relatie tot de positionering van de vergunningverlening Werkgroep C Professionalisering vergunningverlening 2006.
ABN AMRO Bank (ICT) Ernst Planting
Inhoud van de avond Het kindcentrum : Bouwen vanuit een gemeenschappelijke visie (Rob) Introductie partners Stichting Kinderopvang Huizen Paramedici Het.
Organisatiediagnose verlamming vermijden en verantwoordelijkheid bevorderen.
Leven Lang Leren en EVC mr drs J.C.N. van Kessel 10 oktober 2008.
Werkplaats wordt steeds meer ‘leerplaats’ Veranderende visie op leren.
Inhoud van dit college Introductie Doelstelling van dit keuzevak
WWB proces + Inbedding in Risicomanagement ISO 31000
ICT in een dynamische context
Demo: Personal Competence Manager (PCM) Ruud Lemmers (LogicaCMG - Nederland)
Agenda Besturen vraagstuk Besturing vraagstuk Relatie DIV (IM)
Definitie Mediawijsheid
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Relatiedag 2008 Het nieuwe Kennisnet Frans Schouwenburg en Magda Bruin 23 januari 2008.
Comtell B.V. Welkom Inleiding
#MT1412 Management Tomorrow. #MT1412 Frank Robben.
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
Leiderschap bij verandering of verandering in leiderschap
Opleidingskunde: Leren in teams en Kennisproductiviteit
TOM keurmerk Marius Berendse.
Slagkracht met kwaliteit
Ondernemen(d) in het onderwijs
Business Marketing Management
De succesvolle ondernemer Het juiste personeel
Identiteit en imago openbaar onderwijs
FWG SUPERSET®.
Kansrijk Ondernemen 2 september 2010 Er is niets verkeerd aan verandering, zolang het maar in de goede richting is. - Winston Churchill.
Uitdagingen in de 21-ste eeuw
EFP Bottom up oktober Deze training was niet OK Te kort/te lang/te druk/te sloom Trainer kent ons werk niet Was leuk, maar in praktijk gaat.
Welkom bij het tweede Scholingsmoment van seizoen
Learning by sleep.
Nuborgh-onderwijs… …omdat elk kind verschillend leert!
Initiatief doelen standaarden systemen waarden empowermentcreativiteit visie Intern Extern Flexibiliteit Controle De essentie van de ontwikkeling van medewerkers.
Wanneer doet een bedrijf het goed online?
Het innovatieboek Inleiding Deel I Waardecreatie 1.Wat is innovatie 2.Waarom innoveren we Deel II Innoveren 3.Het innovatieproces 4.Dromen 5.Denken 6.Durven.
Naar een optimaal HR - beleid
Dienstverlening is van ons allemaal! Praktijkmiddag Dienstverlening Hoogeveen 10 september 2015.
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Praktijk(gericht) onderzoek Bijeenkomst 1
Naar een duurzaam HRM beleid
Het innovatieboek Inleiding Deel I Waardecreatie 1.Wat is innovatie 2.Waarom innoveren we Deel II Innoveren 3.Het innovatieproces 4.Dromen 5.Denken 6.Durven.
Blended Learning Hoe realiseer je dat op instellingsniveau? Making a supertanker change its course Pieter Cornelissen
Vraag 1 Van deze bijeenkomst heb ik hoge verwachtingen.
Het innovatieboek Inleiding Deel I Waardecreatie 1.Wat is innovatie 2.Waarom innoveren we Deel II Innoveren 3.Het innovatieproces 4.Dromen 5.Denken 6.Durven.
HIER DOEN WE HET VOOR Lukt dat een beetje? 390 gemeenten 9 verzekeringsconcerns Met 35 labels SAMENWERKING.
Het innovatieboek Inleiding Deel I Waardecreatie 1.Wat is innovatie 2.Waarom innoveren we Deel II Innoveren 3.Het innovatieproces 4.Dromen 5.Denken 6.Durven.
Het innovatieboek Inleiding Deel I Waardecreatie 1.Wat is innovatie 2.Waarom innoveren we Deel II Innoveren 3.Het innovatieproces 4.Dromen 5.Denken 6.Durven.
Ons leervermogen moet in de 5 de versnelling – maar hoe ? Pim Verheijen NSCU – bestuurslid / oprichter Cap Cloud - online platform voor performance, kennis,
Organisatieverandering en - ontwikkeling GEDRAG IN ORGANISATIES HOOFDSTUK 13 1.
Duurzaam HRM methodologische uitgangspunten 8 mei 2014 Dr. Leni Beukema.
Zicht op elke druppel Arjan Budding Marije Stronks Waterschap Vallei en Veluwe.
Handelingsgerichte Diagnostiek (HGD) Informatiebijeenkomst Leernetwerk HGD Utrecht, 29 maart 2011 Elske van Laar ´s Heeren Loo Informatiebijeenkomst Leernetwerk.
Lean Six Sigma - Verbetermanagement
Hoofdstuk 1 De marketing van diensten – inleiding
Het 24 spel.
Opnemen colleges als dienst bij de Hanze
Stel dat de (onderwijs) wereld gaat veranderen
Visie Team VZ Onderwijs op maat.
The making of: Omgevingsvisie
STRATEGIE MANAGEMENT STRUCTUUR CULTUUR PROCESSEN MEDEWERKERS
Een lerende en adaptieve organisatie
Transcript van de presentatie:

Mienke Schinkel – Human Resources 9 oktober 2007 DateDepartment_v2

9 oktober 2007 Mienke Schinkel – Human Resources Van catalogus naar webwinkel Cultuurontwikkeling via de Wehkamp ‘Home Shopping Academy’

Mienke Schinkel – Human Resources 9 oktober 2007

Mienke Schinkel – Human Resources 9 oktober 2007 Definitie van een Corporate Academy ‘De strategie van de organisatie koppelen aan de beste leerbenadering, gericht op het behalen van de bedrijfsdoelstellingen’ Uitgangspunten: “We zien ons zelf niet als afzonderlijke wezens maar zijn een deel van het geheel” Van binnen naar buiten veranderen

Mienke Schinkel – Human Resources 9 oktober 2007

Mienke Schinkel – Human Resources 9 oktober 2007 Visie op veranderen Persoonlijke veranderingen zijn organisatieveranderingen en visa versa Houding: De wereld bestaat niet uit feiten, maar uit mogelijkheden

Mienke Schinkel – Human Resources 9 oktober 2007 Architectuur van de Wehkamp Academy

Mienke Schinkel – Human Resources 9 oktober 2007

Mienke Schinkel – Human Resources 9 oktober 2007 Kenmerken van succesvolle Academies  Implementeren de strategie van de organisatie  Hebben een leer-werkcultuur  Directie en management is actief in kennis delen  Kennen een op de organisatie gerichte Persoonlijke Ontwikkeling  Delen en creëren kennis in een open omgeving  Zijn pro-actief en creatief  Gebruiken de moderne technieken; blended learning  Werken aan directe verbetering en vernieuwingsvraagstukken  Sturen op ontwikkeling en resultaat  Werken aan de gewenste cultuur  Zijn er voor alle medewerkers  Kennen levenslust en kunnen spelen

Mienke Schinkel – Human Resources 9 oktober 2007 Een dynamisch leerproces

Mienke Schinkel – Human Resources 9 oktober 2007

Mienke Schinkel – Human Resources 9 oktober 2007

Mienke Schinkel – Human Resources 9 oktober 2007 Einde Mienke Schinkel – Human Resources