Mediawijsheid - Cultuureducatie een happy match John Leek –
Media-gebruik kinderen en jongeren UK
Trends mediagebruik jongeren?
Zo was het in /
En wat komt er aan
En wat nu: de uitdaging
Topsectoren en Creative Europe: nieuwe verbindingen talentontwikkeling
- informele & formele cultuureducatie - mediawijs worden - het archief als schatkamer: online en in de experience - ontmoetingsplek en podium Leren met Beeld en Geluid
Leren met Beeld en Geluid
Rol: Nationaal clubhuis Doelgroepen: Netwerk, Alg. Publiek (ook bibliotheken, musea, scholen) Functie: Inspiratie, Kennisdeling, Effectmeting Instrumenten: Events, Programmering, Onderzoek, Experience-paviljoen Leren met Beeld en Geluid: clubhuis
Leren met Beeld en Geluid
Activiteiten Beeld en Geluid
Activiteit hier bij Cultuur in Beeld stopmotion storytelling cultuureducatie geschiedenis zie CultSpace voor demo
Activiteiten en competenties competentiemodel mediawijsheidl
En hoe verder?
Nieuwe verbindingen curriculum Professionalisering Experiment Hilversum Media Campus
Bronnen
Mediawijsheid: definitie Mediawijsheid staat voor ‘het geheel van kennis, vaardigheden en mentaliteit waarmee burgers zich bewust, kritisch en actief kunnen bewegen in een complexe, veranderlijke en fundamenteel gemedia- liseerde wereld’. RvC, 2005 Ofwel: Mediawijsheid staat voor het kritisch en creatief om kunnen gaan met media én het verantwoord benutten van alle kansen die media bieden.