Hans Siepel, 28 maart 2013.  Antwoorden geven  Ongebruikelijk onderzoeksmethodiek  Vraagt iets van jullie?  Luisteren zonder mening!

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Is een kwartier genoeg? Communicatie, zo doe je dat!
Advertisements

De communicatie na de brand bij Chemie-Pack Wouter Jong Nederlands Genootschap van Burgemeesters.
Uit hem en door Hem en tot Hem zijn alle dingen
Communicatie en draagvlak
Crisiscommunicatie: van reputatie naar relatie Hans Siepel. Haagse Hogeschool, 11 september 2008.
Democratie en dictatuur
Colofon Het boek dat hierbij hoort heet - zo leer je nog eens wat over de invoering van de vmbo ict-route. Geschreven door Jos de Kleijn en Carla van.
In de Versnelling Initiatief Versnelling Verduurzaming Levensmiddelenindustrie.
Vera Dalm Directeur Milieu Centraal.
Men vraagt zich af waarom …??
De quiz bestaat uit 13 vragen.
De kracht van het onderwijs is de leerkracht De directeur maakt het verschil, positief of negatief Koos van den IJssel Richard Berenschot.
De opleiding van nieuwe predikanten “De studie doortrekt heel je leven. De studie heeft ook aan mijn persoonlijke vorming als mens bijgedragen. Ze heeft.
Challenge the future Delft University of Technology Platform wars for smart grids Met subkop Andreas Ligtvoet en Geerten van de Kaa 4 e valorisatieworkshop.
College 5 Ethiek en business.
Welkom! Cultuur wint altijd!
1-Meting imago-onderzoek schilders- en onderhoudsbranche 2013.
Communicatie in de Aanval op Schooluitval
Het Nibud Geldexamen voor alle basisscholen in Amsterdam
Inleiding politieke sensitiviteit
De impact van nieuwe & social media
Leergemeenschap G e p e r s o n a l i s e e r d L e r e n
Workshop contentstrategie
Tien lessen uit het Noorden
De gekruisigde Jezus spreekt je aan DINSDAG
Als één persoon een leugen vertelt, zijn er talloze anderen die haar als waarheid doorvertellen. Zen-wijsheid Levens Bedenkingen.
Visionen für die Betriebliche Weiterbildung page 1 Onderwijsvernieuwen in crisistijd Dr. Bert Hoogveld Symposium Onderwijsvernieuwen in crisistijd, 22.
Veiligheid in het onderwijs Hans Boutellier BCN, Utrecht 20 maart 2014 Hans Boutellier BCN, Utrecht 20 maart 2014.
Media en creativiteit module 6 Identiteit
coaching Geschiedenis u ‘ coche ’ vanuit 16-de eeuw: ‘ coche ’ vanuit 16-de eeuw: ‘ coche ’ vanuit 16-de eeuw: –koets; koetsen koets; koetsenkoets; koetsen.
Samenvatting Wat moet je leren/ oefenen? Heel hoofdstuk 2
Communicatie BBL-draagvlakdag 5 oktober Wat is communicatie?
STRATEGIE STRUCTUUR CULTUUR LEIDINGGEVEN EERSTE TEKST VAN BLOK 4:
1. kijk naar de uitzending 2. Cultuurlandschap : rood
Bouwstenen voor Gemeenterelaties 2
Het Trendmodel Presentatie voor: bestuurlijke bijeenkomst verdeelmodel WWB Den Haag, 5 maart 2014 Lucy.
Workshop Omgevingsgericht werken in het politiek bestuurlijke krachtenveld Ter gelegenheid van de BZK Projectdag 20 november 2008.
Politieke besluitvorming De toekomst van de Nederlandse politiek
ANW - inductie & deductie
3 terugkomende trends en hoe worden deze toegepast?
Kijk een week lang het NOS Journaal. Strengths NOS journaal vertelt je al het actuele nieuws. NOS herhaalt uitzendingen meerdere malen per dag. Het NOS.
Planning. Planning Vandaag Uitleg 3.2 (15 min.) Proefwerk terug & bespreken (kort) (15 min.) Klimaatjagers kijken (20 min.)
WIJ ZULLEN VOOR ALTIJD VRIENDEN ZIJN ...
1 Amsterdam, april 2005 Drs. Frits Spangenberg Rotary Extern imago.
Hoe en waar wordt de keuze voor de nieuwe auto bepaald? AutoRai 2005 Amsterdam, 10 februari 2005 Anne Hoff Research Director Interview-NSS.
Woord van Leven Juni 2014.
Voorbereiden … voor het Vormsel.
3.1 Roep om harde rechtsstaat via de media
Succesfactoren voor Top Teams
Samen danken voor de rijkdom die God geeft! Opdracht aan catechisanten: -Onderzoekje doen over ‘Armoede in NL’ -Verslagje -Dankpunten.
IMAGO ZORG CONSUMENTEN 2013
Ik wil jou van harte dienen
Cultuurprofieldoelen;
Waarden Gedreven Leiderschap, een wenkend perspectief,…
12 sept 2013 Bodegraven 1. 2  vooraf lezen: 1Kor.7:12 t/m 24  indeling 1Korinthe 7  1 t/m 9: over het huwelijk  10 t/m 16: over echtscheiding  16.
Preek Jakobus 2:
Dienstverlening voor integere en geweldloze communicatie Presentatie door R.R. Annema.
De woorden die we vandaag leren…. bezoeken het toneel het toneelstuk modern het figuur dagdromen de omslagdoekde piano Woordenschat groep 5, thema 6,
Thema 3 Communicatie Luisteren en feedback.
Kennismanagement & Sociale media
Aanvaarding en tolerantie
Inclusieve Ik & Inclusieve Samenleving Farida Farhadpour
Project ‘Ernstig betrokken’
Men vraagt zich af waarom …
De zeven deugden van communicatie
Coöperatief kapitalisme Teunis Brand. Coöperatief kapitalisme Onderzoeksprogramma Christelijk-sociaal 2030 Projectonderzoek van een jaar Resultaat: ‘Coöperatief.
Herziening Modelplan GROP GGD Samen beter voorbereid Bijeenkomst 1 november 2012 – Thérèse Claassen.
Hans Siepel Congres, d.d. 29 januari  Naast wet Veiligheidsregio’s gaat om cultuur  Wat verstaan we daaronder?  Welke lessen moeten we leren?
Maatschappelijk vraagstuk
Wat is DRAMA??.
Transcript van de presentatie:

Hans Siepel, 28 maart 2013

 Antwoorden geven  Ongebruikelijk onderzoeksmethodiek  Vraagt iets van jullie?  Luisteren zonder mening!

 Geen wetenschappelijke verhandeling  Mythologische wijsheid  Welk verhaal vertelt zichzelf  Bewustwording: ogen geopend en een andere werkelijkheid zien!

FILMPJE MEMORIES 18 MAART en dan en duurt tot van de uitzending.

 100 procent effectieve communicatie  Verklaring?  Immateriële waarden  (wetenschappelijk) mensbeeld  Dit zijn we!!!

 Wat communiceert het?  Voorbeelden: Opstelten, Spies, Haren, Michael Boogerd  Andere voorbeelden: Beatrix en de Paus.  Eerste conclusies!

 Wordt mee gecommuniceerd  Gaat om: oprechtheid, geloofwaardigheid, eerlijkheid, betrouwbaarheid  Feilloos gevoel voor (Van den Brink)  Nieuw collectief bewustzijn  Deze werkelijkheid bestaat niet in wetenschap en communicatievak !

 Egoloos is nieuwe (scheppende)macht  Mogelijk in netwerksamenleving  Macht communicatiemiddelen  ‘de nieuwe mens’ dient erkent te worden (Hello Goodbye, etc )  Geen machines, maar bewustzijn!  Einde reputatiecommunicatie

 Baanbrekend inzicht uit oude wijsheid  Schept werkelijkheden  Op basis immateriële waarde: altijd succesvol  Voorspelbaar resultaat

 Wiens crisis? (Dienstbaarheid)  Publiekscommunicatie (maatschappelijke infobehoefte)  Niet sturen op beeldvorming en imago  Immateriële waarden als uitgangspunt in communicatie

 Rol en belang media heroverwegen  Focus op ‘getroffenen’.  Inzet eigen middelen  Drie operationele doelstellingen: Informatievoorziening, schadebeperking en betekenisgeving

 Wat leren deze verhalen?  Vaste route  Overwinnen ego!  Uw rol als bestuurder in crisis  Betekenisgeving  100 % effectieve communicatie

Ik dank u voor de aandacht!