Het creëren van een succesvolle praktijk in relatie tot je boodschap Cirkel Van Succes Het creëren van een succesvolle praktijk in relatie tot je boodschap
Cirkel Van Succes Het creëren van een succesvolle praktijk lezing om 14.00 Cirkel Van Succes Het creëren van een succesvolle praktijk in relatie tot je boodschap
Mij voorstellen
Succesvol Wat is dat? Voor wie?
Succesvol Succes voor jou
Succesvol Succes voor jou Succes voor je cliënt
Succesvol voor jouw portemonnee Succes voor jou Succes voor je cliënt Succesvol voor jouw portemonnee
Weten wat je wilt
Weten wat je wilt Noodzakelijkheid
Weten wat je wilt Noodzakelijkheid Focus
Een goed verhaal
Een goed verhaal = een goede boodschap
Mijn boodschap Wat wil JIJ zeggen?
Een communicatiestrategie Hoe bereik ik mijn klant? 3. Doelstelling 2. Doelgroep 4. Boodschap 1. Doel 5. Strategie Een communicatiestrategie Randvoorwaarden 6. Tactiek 9. Evaluatie 7. Planning 8. Budget
De korte, bondige boodschap die de kern van een presentatie bevat De Gouden Zin De korte, bondige boodschap die de kern van een presentatie bevat
Weten waarom een goede boodschap meer succes betekent en Doel: Weten waarom een goede boodschap meer succes betekent en hoe je een goede boodschap kunt maken
van een duidelijke boodschap Het voordeel van een duidelijke boodschap Herkenbaarheid = meer klanten
Herkent je doelgroep zich in jouw boodschap?
Houd rekening met de klant: Klantgericht Houd rekening met de klant: activiteiten interesses denkbeelden klachten en problemen verwachtingen
Vertaal je product KENMERKEN in VOORDELEN voor je klant Klantgericht Tip Vertaal je product KENMERKEN in VOORDELEN voor je klant
Uit een folder over massage Als massagetherapeute is het mijn taak om mensen te helpen hun balans en ontspanning beter te vinden
Door een massage komt u helemaal tot uzelf, in een rust en ontspanning Uit een folder over massage Als massagetherapeute is het mijn taak om mensen te helpen hun balans en ontspanning beter te vinden Door een massage komt u helemaal tot uzelf, in een rust en ontspanning
“Jouw doelpubliek bekijkt jouw boodschap met TOTAAL andere ogen dan jijzelf!”
De boodschap Kort en bondig
Wordt het je boodschap of is het diarree? Als alles belangrijk is, is niets nog belangrijk Zet vooral je EVA’s in de verf EVA = Extra Verkoop Argument / Unique Selling Point Teveel ping-pongballen De kunst om te focussen
ping-pong advertentie Een ping-pong advertentie Advertentie in huis-aan-huiskrant, 10x15 cm.
AIDA De boodschap Kort en bondig In heldere en aantrekkelijke vorm, prikkelend Verdi AIDA
AIDA Aandacht / opvallen Interesse opwekken Desire / verlangen Activiteit
De boodschap Kort en bondig Helder, aantrekkelijk en prikkelend AIDA Positief
De boodschap Kort en bondig Helder, aantrekkelijk en prikkelend AIDA Positief Consistent en consequent
De boodschap Kort en bondig Helder, aantrekkelijk en prikkelend AIDA Positief Consistent en consequent Echt en persoonlijk
De boodschap Kort en bondig Helder, aantrekkelijk en prikkelend AIDA Positief Consistent en consequent Echt en persoonlijk Transparant
Wat is JOUW boodschap?
Waar kom je JOUW boodschap tegen? Op je gevel Op visitekaartjes Op je website Tijdens lezingen van jou Tijdens netwerken …
Zeven stappen naar succes De Cirkel Van Succes Zeven stappen naar succes 7. KLANTEN 2. DOEL 6. POSITIONERING 1 + 8 IK / MIJN PRAKTIJK 3. BEZIELING 5. GELD 4. OVERTUIGING Belemmeringen: ik kan het niet ik ben het niet waard --- Belemmeringen: Ik ben bang voor succes
Stand 1
Stand 1
En wat was mijn boodschap? Vragen? En wat was mijn boodschap?
Herkent je doelgroep zich in jouw boodschap?
“Jouw doelpubliek bekijkt jouw boodschap met TOTAAL andere ogen dan jijzelf!”
www.communicatiepunt.nl