SAN Thema bijeenkomst Klanttevredenheid 28 februari 2012 Kim Smid & Noor Holst, MediQuest Jan Benedictus, NPCF
Agenda 10.30 – 10.45 Kennismakingsrondje 10.45 – 11.30 Benchmark meting 2011 Kerncijfers Nieuwe functionaliteiten Eerste resultaten kiesBeter.nl 11.30 – 11.50 Discussie (met broodjes) 11.50 – 12.20 Traject ‘Door Cliënten Bekeken’ Presentatie door Jan Benedictus, Nederlandse Patiënten Consumenten Federatie (NPCF) 12.20 – 12.30 Afsluiting
Kennismakingsrondje Wie ben je en wat doet jouw organisatie op het gebied van klanttevredenheid?
Kerncijfers 9 deelnemende organisaties (via MediQuest) 10 organisaties in de rapportagemodule vergelijkbaar Ruim 50.000 patiënten benaderd Gemiddelde respons: N=16218 en 32,4% - 8 organisaties: 44,2% Hoge score aspect: Bereikbaarheid & Algehele Tevredenheid: 8,3 Aandachtspunt: Informatievoorziening: 7,8
Nieuwe functionaliteiten Meetverantwoording Grafieken exporteren naar PDF Trendanalyse Openbare benchmark Locatienamen inzichtelijk Uitsplitsen van de resultaten
klik hier voor de benchmark module Centrum Medische Diagnostiek Eerste resultaten klik hier voor de benchmark module Centrum Medische Diagnostiek
kiesBeter.nl Resultaten van meting 2010/2011 (MediQuest & Markteffect*) ATAL* Starlet DC LabNoord SHO SHL* HAL Friesland DvU* Star-MDC Gemini Ziekenhuis / ALTD Saltro DC Bernhoven Website toont per SAN lid de scores en N (vanaf 10) Algemene kwaliteit (rapportcijfer) Informatievoorziening Algemene tevredenheid per onderzoek (rapportcijfer) Bereikbaarheid Wachttijden Verwacht: donderdag 1 maart a.s. Gepland: resultaten meting 2011 (gedurende 1 jaar)
Discussie Herken je jouw organisatie in de resultaten? Wat doet jouw organisatie met de resultaten? Hoe worden deze besproken? Welke acties zijn er in gang gezet? Wat kunnen jullie doen aan die aspecten die het laagst scoren? …
Presentatie: Traject ‘Door Cliënten Bekeken’ Jan Benedictus, NPCF