Teachers of the 21st century iearn conferentie juli 2009 Doelen: Effectief partnerschap op lokaal, regionaal en internationaal niveau tot stand brengen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
“The Future depends on what we do in the present!”
Advertisements

EF A IDS NOT, januari Het EF A IDS programma Internationaal vakbonds- programma voor het onderwijs gericht op bewustwording van millenniumdoel Education.
IPC En wat heb ik er zelf van geleerd?
De ondernemende School Agentschap NL 21 november 2013 Best practices Reflecties visitatiecommissie Dr. L. Lenssen.
Informatieavond 22 april 2013
De historie & de toekomst
Voorstelling Bednet. Bednet : 5 jaar Bednet  Door de ziekte of het ongeval zelf  Lichamelijke of psychische problemen  Vaak zware.
Arjen Scholten, BSA Kees Broekhof, Sardes
Normen Ga van een positieve intentie uit Communiceer respectvol
Nederlands Curriculum ? Samen bouwen aan een Nederlands curriculum voor de kinderopvang (okt 2005)
Schoolpartnerschappen in Europa
Curaçao.
Hilde de Haan augustus Kaapstad De andere kant van Kaapstad.
Mag ik u voorstellen ....
Providerscourse: train the trainer Europees project Hear Me. Aly Gruppen, onderzoeker Lectoraat PMO september 2011.
OnderwijsServicebus. De OnderwijsServicebus is een mobiele mediatheek ter ondersteuning van het onderwijs in kleine kernen.
Meeting Vlaamse ASP- scholen Overzicht van mogelijke initiatieven rond internationalisering in het onderwijs.
Wensen Van het 6de leerjaar.
Derde ronde practicum ‘Binnen de methode’
Samenwerken in burgerschap
Samen grenzen verleggen voor elk talent
21st century skills.
Leren en doceren in de 21e eeuw
Informatieavond 30 augustus De visie Op De Gabrie Mehenschool geloven we in het talent van ieder kind. Pedagogisch We zien de groep als het sociale.
Rondetafelconferentie Brussel RTC Brussels Nederlandstalig onderwijs Werkgroep 1 – Leerlingen en ouders Voorzitter : Jo De Ro Verslaggeving: Katrien Bonneux.
BROM Brede School Molenbeek Infodag Brede School 16 mei 2008.
Twinning 2011 Verruiming door kennis
INTERNATIONALISERING VAN A TOT Z voor het secundair onderwijs Gent, 12 mei 2009.
De invloed van ICT op de docent Ed Smeets Katholieke Universiteit Nijmegen.
Formatief toetsen en differentiatie: ideaal en/of werkelijkheid? Nienke Nieveen miniconferentie "Formatief toetsen” Heerlen, 26 maart 2013.
‘Het talent bestaat niet. Het talent is de behoefte hebben iets te doen.’ ……. Wij als volwassenen willen graag dat kinderen zich goed ontwikkelen. Dan.
“Let’s talk about you & me”
Internationale Activiteiten
EMMen Maakt Meer Mogelijk. Impuls brede scholen, sport en cultuur maart 2008.
Vragen stellen Vormen van ‘to be’ kunnen de enige werkwoorden in de vraagzin zijn. Ben ik je beste vriend? Am I your best friend?
Communitybijeenkomst 21 april 2009 Kies Kleur in Groen.
Londen 2010 Dynamiek ICT studiereis 13-1 t/m 15-1.
Het werken met portfolio
Autonomie in de derde graad
Leren in nieuwe contexten
Hartelijk welkom 13 juni 2013.
ICT-er als coach. Stelling "De rol van ICT-coördinator bestaat uit het plannen en begeleiden van een veranderingsproces dat onderwijzend personeel (en.
(LoopbaanOriëntatie en -Begeleiding)
Wat inspireert jou? Wat heb jij nodig om creatief te zijn?
Moet ‘t misschien anders..?. Wat vraagt deze tijd van een school?
Leerkrachtcompetenties 6 oktober 2014 Caroline Kearney Senior Project Manager & Onderwijsanalist.
Wiki Interculturele communicatie
Wat ik vraag 10 minuten aandacht voor:
Departement Onderwijs Kennismaatschappij Snel aangroeiende en voortdurend veranderende informatie en kennis Flexibiliteit /
Worldschool. Wat is Worldschool?  Voortgezet onderwijs  Ontwikkelingslanden  Wereldwijde partners  Deskundigen uit verschillende landen  Deskundig.
IPC Nederland.
3umH3H0. Studie reis Canada Renate en Henco (14 t/m 22 november 2014)
‘t Schrijverke TOM groep 6 t/m 8. Teamonderwijs Op Maat “Het scheppen van beelden” Informatieavond maandag 09 december 2013.
Schooljaar 2015/2016.
Wiki Interculturele communicatie Reflectie en de klaspraktijk Groep: Incuco.
Wiki Interculturele communicatie Toepassen van de theorie naar de praktijk Groep: Incuco.
Het samenbrengen van taal- en leesvaardigheid en kunst- en cultuureducatie in Noord-Brabant ten behoeve van de omgang met de 21 e eeuwse vaardigheden in.
Opvoedstijlen en interculturele communicatie
AANLEIDING Nederland is pluriform Het onderwijs dient daar rekening mee te houden Het beeldend onderwijs dus ook Maar: voornamelijk Westers referentiekader.
EXOVA ONDERWIJS OP MAAT VOOR ELKE LEERLING Excellent Onderwijs Voor Allen Excellente Ontwikkeling Voor Allen Onderwijsverandering van binnen uit.
28 maart 2011, welkom op onze informatieavond Slim Fit slimme fits in het anders organiseren van onderwijs.
Schoolplan Een verdere uitwerking van onze visie op toekomstig leren.
Nieuwe opzet onderwijs. Huidige situatie onderwijs op Commanderij College: Methode bepaalt grotendeels: Welke onderwerpen worden behandeld Op welke wijze.
Onderwijsveranderingen in Nederland Glazen bol 2.0 ? Fred Verboon 19 mei 2016.
Organising vanuit gender-perspectief textiel sector Midden-Amerika Mexico-Guatemala-Honduras 1.
multinationaal | multitalig | multigelaagd KA2 project
Onderzoekend leren in de natuurwetenschappen
WELKOM Graag ouders en hun kinderen bij elkaar zitten.
Uitwisseling Denemarken
Transcript van de presentatie:

Teachers of the 21st century iearn conferentie juli 2009 Doelen: Effectief partnerschap op lokaal, regionaal en internationaal niveau tot stand brengen Bewustwording van de mogelijkheden van de toepassing van ICT in het onderwijs Ontwikkelen van toekomstige pedagogische opvattingen voor landen over de wereld Uitwisselen van succesvolle voorbeelden van projecten die in de klas uitgevoerd zijn die tot versterking van het schoolcurriculum kunnen leiden Gebruik maken van communicatie technologie in het onderwijs om gezondheid en welzijn te bevorderen tussen gemeenschappen.

Teachers of the 21 st century IEARN CONFERENTIE 19 t/m 25 juli 2010 Marokko Uitwisselen van succesvolle voorbeelden van projecten die in de klas uitgevoerd zijn die tot versterking van het school curriculum kunnen leiden Rol van de leerkracht in het leerproces: - Leerling gericht - Leerkracht is begeleider en “motivator”

Projecten voor kinderen - My Hero - Folk tales -Teddy bear -Daffodil and tulips - Machinto: Do you hear little bird crying -Pen friend club -Me and the other

Projecten voor kinderen - My Hero - Folk tales -Teddy bear -Daffodil and tulips - Machinto: Do you hear little bird crying -pen friend club -Me and the other -

My Hero Lln vertellen aan elkaar wie hun helden ( rolmodellen) zijn Wat maakt hun held tot een held Waar letten ze op

Volksverhalen Leerlingen bestuderen volksverhalen uit het eigen land en vertellen aan elkaar. Ze mogen vragen aan elkaar stellen, bekijken de overeenkomsten en verschillen Doel : Begrip voor elkaars cultuur Kennismaken met verschillende culturele klederdrachten, gewoonten en gebruiken etc.

Machinto; Do you hear Vertellen over de gevolgen van oorlogen en wat te doen om dit te voorkomen

Cooking Project

Carbon Footprint Activity