Teachers of the 21st century iearn conferentie juli 2009 Doelen: Effectief partnerschap op lokaal, regionaal en internationaal niveau tot stand brengen Bewustwording van de mogelijkheden van de toepassing van ICT in het onderwijs Ontwikkelen van toekomstige pedagogische opvattingen voor landen over de wereld Uitwisselen van succesvolle voorbeelden van projecten die in de klas uitgevoerd zijn die tot versterking van het schoolcurriculum kunnen leiden Gebruik maken van communicatie technologie in het onderwijs om gezondheid en welzijn te bevorderen tussen gemeenschappen.
Teachers of the 21 st century IEARN CONFERENTIE 19 t/m 25 juli 2010 Marokko Uitwisselen van succesvolle voorbeelden van projecten die in de klas uitgevoerd zijn die tot versterking van het school curriculum kunnen leiden Rol van de leerkracht in het leerproces: - Leerling gericht - Leerkracht is begeleider en “motivator”
Projecten voor kinderen - My Hero - Folk tales -Teddy bear -Daffodil and tulips - Machinto: Do you hear little bird crying -Pen friend club -Me and the other
Projecten voor kinderen - My Hero - Folk tales -Teddy bear -Daffodil and tulips - Machinto: Do you hear little bird crying -pen friend club -Me and the other -
My Hero Lln vertellen aan elkaar wie hun helden ( rolmodellen) zijn Wat maakt hun held tot een held Waar letten ze op
Volksverhalen Leerlingen bestuderen volksverhalen uit het eigen land en vertellen aan elkaar. Ze mogen vragen aan elkaar stellen, bekijken de overeenkomsten en verschillen Doel : Begrip voor elkaars cultuur Kennismaken met verschillende culturele klederdrachten, gewoonten en gebruiken etc.
Machinto; Do you hear Vertellen over de gevolgen van oorlogen en wat te doen om dit te voorkomen
Cooking Project
Carbon Footprint Activity