College 6, jaar 2, Zomer 2010 Pitch à la Dragons Den Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Grammar Chapter 4 – G3 Aangeplakte vragen = Question tags.
Advertisements

Het tweede werkstuk.
Jongeren blijken vaak wel te weten wat gezond is, maar het ook uitvoeren is een volgende stap. We maken namelijk de hele dag door keuzes en worden continue.
Grammar Chapter 4 – G1 What en Which.
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Grammar Chapter 1-G3 Vragen.
College 2, jaar 2, Zomer 2009 Waardecreatie (Aangepast programma voor deeltijd studenten) Docent Toine Nagel.
Audio-feedback. Audacity + Lame –Audacity –Lame Opdracht 1 –Installeer Audacity + LAME op je usb-stick –Geef vervolgens audio- feedback op de slechte.
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Saskia Best HRO – CMD WINTER 2009 Concept Development – 15 november 2010.
Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 06 maart 2009.
Waar letten we op tijdens de het maken van de presentaties?
Coca cola De geschiedenis van coca cola De coca cola-fles
Interrogative sentences
User Centred Development
CMD - VID (College Jaar 1, Winter)
Media en creativiteit 6* Privacy, reputation and control (*voorheen identiteit, kwartaal 2) Elske Revelman de Vries
Woordvolgorde met woorden van tijd
Grammar Chapter 3 – G3 One en Ones.
College 1, jaar 2, Zomer 2010 Customer insights Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 1, Winter 2008 Verkenningsles Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
College 3, jaar 2, Zomer 2010 Introductie Businessmodellen Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
College 5, jaar 2, Zomer 2010 Nieuwe Businessmodellen Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
College 7, jaar 2, Zomer 2010 Nieuwe Businessmodellen Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
College 2, jaar 2, Zomer 2010 Waardecreatie Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 2, Herfst 2009 Brand management en pitchen Groepsopdracht Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
College 4, jaar 2, Zomer 2010 Projectles Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Toine Nagel.
College 4, jaar 2, Winter 2009 Inzoomen op Businessmodellen Aangepast programma Deeltijd Jaar 2 Docent Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Winter 2009 Waardecreatie en Co-creatie Experience Economy Ayman van Bregt.
Inleiding CIW Analysecollege 7. Opdracht 1 In de tekst van Coupland and Jaworski staan deze auteurs uitvoerig stil bij het begrip discourse. Bekijk de.
Deltion College Engels A2 Lezen [Edu/002]/subvaardigheid ‘koken’….!
CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 2, Herfst 2008 Creative Branding – De maakbaarheid van onweerstaanbare merken Docent Saskia Best.
CREATIVE MARKETING WC 8, jaar 2, Herfst 2008 Projectles: Brand management en pitchen Auteur: xxxxx.
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Winter 2008 Waardecreatie Experience Economy Auteurs: Alexander Bakker en Saskia Best.
Saskia Best HRO – CMD Lente 2010 Concept Development – 12 april 2010.
Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 20 maart 2009.
MET DANK AAN COLLEGA’S IN DEN LANDE ! vee 2012
Taalportfolio Les 4, jaar 1, Lente 2008
We all want to change the world “You say you want a revolution! Well, you know We all want to change the world” =AqC_Gma221M.
Les 5 – Goed doen 2.0.
Les 4 – Kan ik meer met media?. Inhoud van de les Invullen werkblad Wedstrijd: de ‘Media challenge’ Presentatie plannen Beoordeling Invullen van de mediacompetenties.
Stappenplan Samenvatten
Deltion College Engels A1 Lezen [Edu/002] thema: Headlines can-do : kan het onderwerp vaststellen van korte berichten in een krant © Anne Beeker Alle rechten.
Deltion College Engels B1 Lezen [no. 001] can-do : 2 products compared.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Winter 2008 Co-creatie Experience Economy Ayman van Bregt.
Deltion College Engels A2 Gesprekken voeren [Edu/006]
Deltion College Engels A2 Spreken/presentaties [Edu/001] thema:Sight-seeing in Holland Can-do: kan een kort, eenvoudig, vooraf ingeoefend praatje houden.
Deltion College Engels C1 Spreken/Presentaties [Edu/004] thema ‘Today I will talk to you about… ‘ can-do : kan duidelijke, gedetailleerde beschrijving.
Deltion College Engels B2 Lezen [Edu/004] thema: Scanning, a race against the time can-do: kan snel belangrijke detailinformatie vinden in lange en complexe.
Les 1 – Jij en de media Vertel:
CREATIVE MARKETING WC 5, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
Deltion College Engels B2 Spreken [Edu/001] thema: What’s in the news? can-do : kan verslag doen van een gebeurtenis en daarbij meningen met argumenten.
Deltion College Engels B1 Spreken [Edu/001] thema: song texts can-do : kan een onderwerp dat mij interesseert op een redelijk vlotte manier beschrijven.
Waaraan moet een goede presentatie voldoen??
Question tags.
Deltion College Engels A1 Lezen/ Schrijven [Edu/001] thema: you’ve got mail can-do : kan korte, eenvoudige berichten begrijpen/ kan een korte mededeling.
Presentatietechniek (elevator pitch)
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
Zang Inzingen – Neuriën Tekst uit je hoofd leren Toonladders en Oefeningen Repertoir Omvang / bereik van je stem Jezelf begeleiden op een instrument.
Leesvaardigheid Lezen en leestoetsen. ▪ 1. Gouden tip voor leestoetsen ▪ 2. Hoe pak je leestoetsen aan? ▪ 3. Wat doe je bij onbekende woorden? ▪ 4. Hoe.
Meest voorkomende vragen bij examenteksten.
Presteren onder druk.
Presenteren en Etaleren
KRITISCH DENKEN 11 Co-premissen II © Kritisch Denken.
De taaltaak
Betrekkelijk voornaamwoorden
Schrijven Zakelijke brief.
How to Kijken naar kunst Procesgericht werken stimuleren.
Transcript van de presentatie:

College 6, jaar 2, Zomer 2010 Pitch à la Dragons Den Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel

Agenda Opdracht 1 Dragons Den Pitchen Toepassing op opdracht 2 Eventuele vragen over opdracht 2 Vooruitblik eindpresentaties

Opdracht 1 In deze opdracht ga je op zoek naar de succesfactoren en de customer insights van Hema, Coca Cola, Harley Davidson, Marlies Dekkers, Apple of Starbucks (je kiest dus 1 merk). Met deze bagage schrijf je een kort advies voor een merk dat het in jouw ogen “slecht doet”. De gevonden insights voor het merk naar eigen keuze werk je uit in 8 visuals waarop maximaal 5 woorden worden gebruikt. Iedere visual dient krachtig te communiceren zowel in beeld als tekst. Het advies voor het “slecht presterende merk “werk je uit in een paper van maximaal 250 woorden (excl. bronvermelding).

Opdracht 1 Stap 1: zoek naar de succesfactoren en de customer insights van Hema, Coca Cola, Harley Davidson, Marlies Dekkers, Apple of Starbucks (je kiest dus 1 merk). Stap 2: Schrijf een kort advies voor een merk dat het in jouw ogen “slecht doet”. Stap 3: De gevonden insights voor het merk naar eigen keuze werk je uit in 8 visuals waarop max. 5 woorden worden gebruikt.

Opdracht 1 Bronvermelding visuals Bronnenlijst Het verschil tussen succesfactoren, customer insights en usp’s Samenhang insights en advies

Dragons Den We hebben eerder al naar Dragons Den gekeken. Inmiddels is het zo beroemd, dat er persiflages (‘spoofs’) van gemaakt worden. We bekijken er twee, om even je geheugen op te frissen.

Spoof 1 Wat was Dragons Den ook alweer?

Spoof 2 Soms hebben investeerders het mis. Zie Victorian Dragons Den.

Pitchen is een kunst Pitchen is een kunst. In de volgende elevator pitch wordt uitgelegd hoe je een goede elevator pitch geeft. Noteer de criteria die worden genoemd!

Criteria succesvolle pitch 1)State the problem you solve! (Customerinsight) 2)Make your value proposition clear! (Waardecreatie) Do this while you: 1)Are succinct; you only have two minutes! 2)Keep it easy to understand; no tech-talk! 3)Induce greed 4)Make sure your pitch is irrefutable; questions are okay, but not on key points!

Pitchen voor opdracht 2 De meeste studenten hebben bij ABV: Presentatietechnieken leren pitchen. We gaan dat niet overdoen, maar gaan werken aan een concrete pitch voor de eindbeoordeling. Formuleer daartoe de volgende punten in één zin: 1.Customer insight 2.Waardecreatie Max. 10 minuten, dan volgende oefening

Concrete pitch Verwerk beide statements in een elevatorpitch. Maak daartoe een grove opzet, en vul die daarna in met details. Zorg dat een groepslid de pitch zometeen kan presenteren! Stel je pitch samen zoals je in het filmpje zag! Op de volgende slide staan de criteria nogmaals. Voorbereidingstijd: 15 minuten

Criteria succesvolle pitch 1)State the problem you solve! (Customerinsight) 2)Make your value proposition clear! (Waardecreatie) Do this while you: 1)Are succinct; you only have two minutes! 2)Keep it easy to understand; no tech-talk! 3)Induce greed 4)Make sure your pitch is irrefutable; questions are okay, but not on key points!

Presenteren Enkele groepen krijgen de gelegenheid hun pitch te presenteren. De rest van de klas beoordeelt of de pitch effectief is. Max. 30 minuten

Vragen opdracht 2 Zijn er vragen over opdracht 2? (Let vooral goed op de toepassing van het model van Osterwalder!) Dit is ws. de laatste gelegenheid om vragen te stellen.

Eindpresentaties In week 8 zijn de eindpresentaties. Daarin geef je een pitch van je voorstel. Begin met een elevatorpitch, en werk die uit in de tijd die je rest (max. 10 minuten per presentatie). Ga zorgvuldig in op het model van Osterwalder!

Afsluiting Vragen? Volgende week gaan we verder over Businessmodellen!