Klankbordgroep streefbeeldstudie R11 resp

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
SINT LUKAS HOGESCHOOL BRUSSEL
Advertisements

KWALITEITSZORG november 2012
Stilstaan bij parkeren Dat houdt ons in beweging
= 1 uur vóór zonsondergang uur
De elektronische verzamelaanvraag Ruben Fontaine Markt- en Inkomensbeheer – dienst Aangiftes.
‘SMS’ Studeren met Succes deel 1
Paulus' eerste brief aan Korinthe (20) 23 januari 2013 Bodegraven.
Paul Bogaert INTERNE KEUKEN Gebruik de pijltjestoetsen. Of PageDown / PageUp.
28 juni 2009 Paëllanamiddag 1 Paëllanamiddag 28 juni 2009 Voorbereiding vrijdagavond (Loopt automatisch - 7 seconden)
NEDERLANDS WOORD BEELD IN & IN Klik met de muis
WAAROM? Onderzoek naar het meest geschikte traject voor de verlenging tot in Sint-Niklaas van het bestaande fietspad naast de Stekense Vaart en de Molenbeek.
René Grispen Infovergadering Plan-MER Oosterweelverbinding 26 juni 2013 Doorrekeningen Plan-MER OWV 1.
November 2013 Opinieonderzoek Vlaanderen – oktober 2013 Opiniepeiling Vlaanderen uitgevoerd op het iVOXpanel.
Uitgaven aan zorg per financieringsbron / /Hoofdstuk 2 Zorg in perspectief /pagina 1.
1 COVER: Selecteer het grijze vlak hiernaast met rechtsklik & kies ‘change picture’ voor een ander beeld of verwijder deze slide & kies in de menubalk.
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie.
Global e-Society Complex België - Regio Vlaanderen e-Regio Provincie Limburg Stad Hasselt Percelen.
 Deel 1: Introductie / presentatie  DVD  Presentatie enquête  Ervaringen gemeente  Pauze  Deel 2 Discussie in kleinere groepen  Discussies in lokalen.
STAPPENPLAN GRAMMATICUS.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Een Concert van het Nederlands Philharmonisch Orkest LES 4 1.
September 2012 MaandagDinsdagWoensdagDonderdagVrijdagZatZon 3031 Startvergadering tot Wk EERSTE SCHOOLDAG MR Luizencontroleweek.
Een optimale benutting van vierkante meters Breda, 6 juni 2007.
Kb.1 Ik leer op een goede manier optellen en aftrekken
Tevredenheids- enquête 2012 P. Grouwels Inleiding Mogelijke antwoorden: Zeer goed: 4 sterren ****: volledig tevreden; Goed: 3 sterren ***:
Info en kennis vergaren bij stakeholders,
9 januari 2013 Bodegraven 1. 1Korinthe 11 1 Wordt mijn navolgers, gelijk ook ik Christus navolg. 2.
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
Nooit meer onnodig groen? Luuk Misdom, IT&T
Passie - Verrijzenis Arcabas
FOD VOLKSGEZONDHEID, VEILIGHEID VAN DE VOEDSELKETEN EN LEEFMILIEU 1 Kwaliteit en Patiëntveiligheid in de Belgische ziekenhuizen anno 2008 Rapportage over.
Elke 7 seconden een nieuw getal
Softwarepakket voor het catalogeren en determineren van fruitsoorten
Rekenregels van machten
1 introductie 3'46” …………… normaal hart hond 1'41” ……..
Oefeningen F-toetsen ANOVA.
Wat levert de tweede pensioenpijler op voor het personeelslid? 1 Enkele simulaties op basis van de weddeschaal B1-B3.
1 WIJZIGINGEN UNIEK VERSLAG. 2 Agenda Verbeteringen Veranderingen formulieren Praktische herinneringen Nieuwe formulieren Sociale en culturele participatie.
In dit vakje zie je hoeveel je moet betalen. Uit de volgende drie vakjes kan je dan kiezen. Er is er telkens maar eentje juist. Ken je het juiste antwoord,
1 7 nov Rijnsburg 7 nov Rijnsburg. 2 Hebreeën 7 15 En nog veel duidelijker wordt het, als naar het evenbeeld van Melchisedek een andere priester.
13 maart 2014 Bodegraven 1. 1Korinthe Want gelijk het lichaam één is en vele leden heeft, en al de leden van het lichaam, hoe vele ook, een lichaam.
1. 33 GERECHTIGHEID GODS 21 Thans is echter buiten de wet om GERECHTIGHEID GODS openbaar geworden, waarvan de wet en de profeten getuigen, 34.
Seminarie 1: Pythagoreïsche drietallen
Afrika: Topo nakijken en leren.
User management voor ondernemingen en organisaties
2009 Tevredenheidsenquête Resultaten Opleidingsinstellingen.
Ben Bruidegom 1 Sequentiële schakelingen Toestand uitgang bepaald door:  ingangen;  vorige toestand uitgang.
ribwis1 Toegepaste wiskunde – Differentieren Lesweek 7
EFS Seminar Discriminatie van pensioen- en beleggingsfondsen
Hoe gaat dit spel te werk?! Klik op het antwoord dat juist is. Klik op de pijl om door te gaan!
De Dagen van de Kaaien 19, 20 & 21 maart De Kaaien op tafel - inhoud 1.Methodiek tafelgesprekken 2.Aantal tafelgesprekken en aantal deelnemers.
Plan-MER Oosterweelverbinding Infovergadering 26 juni 2013 Inhoudelijk verloop MER-proces Jan Parys Paul Arts.
Hartelijk welkom bij de Nederlandse Bridge Academie Hoofdstuk 9 Het eerste bijbod 1Contract 1, hoofdstuk 9.
17/08/2014 | pag. 1 Fractale en Wavelet Beeldcompressie Les 5.
17/08/2014 | pag. 1 Fractale en Wavelet Beeldcompressie Les 3.
© 2009 stRaten-generaal. BAM-route Linkeroever Gezonken Scheldetunnel Aansluiting R1 Viaduct Noordkasteelk nooppunt © 2009 stRaten-generaal.
STIMULANS KWALITEITSZORG juni 2014.
Hartelijk welkom bij de Nederlandse Bridge Academie
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Waar gaat het nou toch om?!
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
12 sept 2013 Bodegraven 1. 2  vooraf lezen: 1Kor.7:12 t/m 24  indeling 1Korinthe 7  1 t/m 9: over het huwelijk  10 t/m 16: over echtscheiding  16.
13 november 2014 Bodegraven 1. 2 de vorige keer: 1Kor.15:29-34 indien er geen doden opgewekt worden...  vs 29: waarom dopen?  vs.30-32: waarom doodsgevaren.
1 Week /03/ is gestart in mineur De voorspellingen van alle groten der aarden dat de beurzen zouden stijgen is omgekeerd uitgedraaid.
ZijActief Koningslust
Openbaar je talent Service public, talent particulier.
1 DE ADVIEZEN VAN BEURSMAKELAAR BERNARD BUSSCHAERT Week
23 mei 2013 Bodegraven vanaf hoofdstuk 6: hoofdst.1: de wijsheid van de wereld hoofdst.2: de wijsheid van God hoofdst.3: Gods akker en Gods bouwwerk.
Transcript van de presentatie:

Klankbordgroep streefbeeldstudie R11 resp Klankbordgroep streefbeeldstudie R11 resp. ontsluiting Rupelstreek 21/06

Agenda klankbordgroep 21/06 Verwelkoming en inleiding (Cathy Berx) Historiek procesverloop (Cathy Berx) Voorstelling knelpunten (Jaak Polen) Verder procesverloop (Cathy Berx) Tracé R11 Zuidelijk knooppunt E19 – R11bis en Wilrijk – Luchthaven (Wouter Van Herck) Tunnel luchthaven Deurne (Laurens Hermans) Luchthaven tot noordelijk knooppunt en verbindingsweg N10 – R11 (Laurens Hermans) Noordelijk knooppunt E 313/E34 - R11bis (Wouter Van Herck) Conclusies 2

1 Verwelkoming door gouverneur Cathy Berx

Historiek procesverloop (Toelichting Cathy Berx) 3

Historiek procesverloop MA 20/12/10 14u Startvergadering MA 31/01/11 9u-12u Stuurgroep MA 21/02/11 14u-17u Reflectiegroep MA 14/03/11 14u-16u Stuurgroep + technische werkgroep DI 29/03/11 9u-13u Klankbordgroep VR 08/04/11 15u-17u Persconferentie minister Crevits DI 26/04/11 9u-11u Technische werkgroep 16u-18u Brainstormsessie DI 03/05/11 WO 18/05/11 MA 23/05/11 13-16u VR 17/06/11 5

4. Knelpunten streefbeeld R11 – R1bis Toelichting Jaak Polen 6 6

Knelpunten Knelpunten kwamen naar boven tijdens : - het technisch onderzoek - brainstorm met stakeholders en betrokkenen

Knelpunten technisch onderzoek Ter hoogte knooppunt E19/R11 leiden de aanwezigheid van Craeybeckxtunnel en het Sint-Augustinusziekenhuis tot ruimtegebrek voor de uitbouw.

Knelpunten technisch onderzoek Als het tracé de spoorwegbedding volgt vanaf Mortsel, dit om verkeerstechnische redenen, botsen we tussen Heirbaan en Luchthavenlei op het kerkhof Cantincrode.

Knelpunten technisch onderzoek Het knooppunt E313/R11/R11bis dient volwaardig te zijn. Omwille van ruimtegebrek kan dit onmogelijk veilig uitgebouwd worden op de huidige locatie. De aansluitingen van R11 op R11bis worden bijgevolg verschoven.

Knelpunten technisch onderzoek Op hoofdlijnen is R11/R11bis gedimensioneerd qua verkeerscapaciteit. Lokale kruispunten worden verder in detail onderzocht door het VVC d.m.v. microsimulaties. De inrichting zal hierop afgestemd worden.

Knelpunten brainstorm Visie van de verschillende actiegroepen op de R11bis verschilt

Knelpunten brainstorm De categorisering R11/R11bis zoals voorzien in het Masterplan 2020 stemt niet overeen met de visie van bepaalde actiegroepen.

(Toelichting Cathy Berx) Verder procesverloop (Toelichting Cathy Berx) 5

Procesverloop 21 juni 20u00 Klankbordgroep R11 29 juni 13u30 Infosessie Vlaams Verkeerscentrum 15

6. Tracé R11 Zuidelijk knooppunt E19-R11bis en Wilrijk - Luchthaven (toelichting Wouter Van Herck) 16 16

Bestaande toestand

Ontwerp knoop

Begin tunnel R11 bis

Kenmerken Halve knoop: Op snelwegniveau zijn de volgende bewegingen mogelijk Bestaande op- en afrit van E19 zijde Brussel naar R11 blijft behouden

Waarom voorstel van halve knoop Tekst Masterplan 2020 De doorrekeningen van het VC tonen aan dat de R11bis niet ruim genoeg gedimensioneerd is om ook west-oost verkeer en omgekeerd af te leiden van de Antwerpse Ring

Onderzoeksvraag: Inrit van R11 naar R11bis ? Voorstel inplanting ten oosten kruispunt R11-N173 Modelresultaten noodzakelijk voor een beslissing inzake wenselijkheid

Ontwerpend onderzoek m.b.t. eventuele Inrit R11bis

Segment tussen knoop E19-R11bis en luchthaven

Cut &cover Randvoorwaarde 1: 90 km/u => vereist bochtstralen van minimaal 750 m. => gebruik tracé R11 + groene berm noodzakelijk om 90 km/u mogelijk te maken Randvoorwaarde 2: 2x2 rijstroken

Dwarsprofiel Knelpunt: kerkhof

N1-N171 Verbindingsweg N1 in Masterplan 2020 opgenomen.

6. Tracé R11 Tunnel luchthaven Deurne (Toelichting Laurens Hermans) 28

Zone luchthaven ONTWERPBESLISSING

Dwarsprofiel tunnel luchthaven

Profiel thv luchthaven

Aansluiting luchthaven

PROBLEEMSTELLING Stringente Europese veiligheidseis Deadline 2/2013 Start werken 2012 Verankering ontwerp is noodzakelijk ifv contractvorming

Verbinding N10-R11: 3 ONDERZOEKSVRAGEN tracé dwarsprofiel geluidswering

tracé

Dwarsprofiel / geluidswering

6. Tracé R11 Luchthaven tot noordelijk knooppunt en verbindingsweg N10 – R11 (toelichting Laurens Hermans) 40 40

Recht tracé => geen probleem met bochtstralen => 90 km/u mogelijk in tunnel onder tracé huidige R11

Gevelbreedte Gemiddelde gevelbreedte: ongeveer 31m

Nodige dwarsprofiel: 35m

Mogelijke oplossing: 2 niveau’s

Kruispunt R11 – N116 Gevaarlijk punt 3 mogelijke oplossingen Onteigeningen voor lokale oplossing? Brug in tracé N116? Tunnel in tracé R11 met 3 verdiepingen? => Onderzoeksvraag

Brug

Lokale tunnel (R11 onder N116)

Lokale tunnel (R11 onder N116)

6. Tracé R11 Noordelijk knooppunt E313/E34 – R11bis (toelichting Wouter Van Herck) 49 49

Knooppunt E34/R11bis/A102 Volledige knoop Geen aansluitingen op lager wegennet Grote ruimtelijke impact (2 open sleuven en onteigeningen) Optimalisatie mogelijk

Met aansluiting op het onderliggend wegennet

Vaststellingen Grote ruimtelijke impact Grote complexiteit inzake weefbewegingen Zeer lange invoeglengtes op E34 (tot 1600 meter) Op de E34 dient een keuze te worden gemaakt tussen 4 richtingen (3 op snelwegniveau, één afrit)

Alternatief: - thv knooppunt E34/R11bis en A102 geen aansluiting - aansluiting thv Luchthaven en N120 = knooppunt op snelwegniveau = aansluiting van lager wegennet

Minstens gedeeltelijke aanleg A102 noodzakelijk Wijziging verkeersplanologische context Nood aan cijfers (modelberekeningen) om een gefundeerde beslissing te nemen

Ontwerpoefening aansluiting N120 op A102

8. Conclusies

LUCHTHAVEN Eerst tunnel R11, uitbreidbaar naar R11bis 410 m lengte , excl aanloophellingen 2x2 rijstroken, pechstroken invulling Europese tunnelrichtlijn Binnen bestaande wegzate R11 Verankering aansluiting N10 Volwaardige en veilige fietsverbindingen

5 onderzoeksvragen Aansluiting A12 – R11 Inrit R11 naar R11 bis in Wilrijk Aansluiting Lier – R11/R11bis Bovengrondse kruispunten R11 Kruispunt R11- N116: 3 mogelijke oplossingen onderzoeken: Onteigeningen voor lokale oplossing? Brug in tracé N116? Tunnel in tracé R11 met 3 verdiepingen

Alle documenten zijn terug te vinden op http://www.provant.be/bestuur/beleid/gouverneur/bevoegdheden_missies/r11/

U vindt DETAILKAARTEN mbt R11 IN DE GANG