Vueling Persmap April 2011.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wij vertegenwoordigen SLIDEPLAYER.NL
Advertisements

Aanbieding Nacsport Video Analyse. Aanbieding Nacsport Video Analyse Nacsport Basic Plus : Dit is een nieuwe versie met o.a. als extra.
Automatic Delivery Rewards Basisprincipes. Automatic Delivery Rewards •Automatic Delivery Rewards of ADR is een programma waarvoor Distributeurs en Klanten.
DÉ PORTAL VOOR ISOLEREND NEDERLAND
Hoe om te gaan met mobile commerce?. Iedereen heeft een mobiele telefoon… Consumenten kopen al via mobiel… 2010 Expected 2011 > 2 billion.
Op zoek naar meer klanten voor uw webwinkel? Francine van Dierendonck Marketing Directeur eBay & Marktplaats 17 januari 2008.
Kennis & Cash voor werkgevers! Welkom! Marleen van Boheemen.
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen juli 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
Onderwerpen Oude situatie Eerste aanpak en problemen
• De gemiddelde gebruiker heeft 130 vrienden • Vindt 60 pagina's, groepen of evenementen leuk • Elke dag maken mensen een Twitter account.
Mobile Communication Digitale Media Paul Koole Rodney de Grave.
Proefpresentatie CV206b Britt Koning Marielle Amahorseja Katja Pravnik
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
De kracht van HBSoftware B.V Als uw markt verandert, verwachten uw klanten dat u daar snel op reageert. Wij kunnen u daarbij helpen. Vanuit onze branchefocus.
Internettoepassingen waarmee we niet (zo) bekend zijn
Topic 1: Social Media Innovative Generations © Innovative Generations.
De strategie - deel 2 Goudsmidatelier Jaasma. Wat hebben we vorige week besproken? Waar wordt je gelukkig van? Voor wie doe je de dingen? Wat gebeurt.
Instructies Internationale CNSJ Verkooptool - Inleiding Ontwikkeld voor markten buiten Europa Content vertaald in het Engels Online verkoop van losse festival.
Uw muzikale entertainer. Bent u ook wel eens op zoek naar een entertainer? Wij hebben gesproken met José Valley, al jaren succesvol muzikant Amsterdam,
De kracht van MySolution
Welkom op de presentatie voor nieuwe medewerkers
Transport en Infrastructuur
Onderzoek Online Readiness Boekhandels
Voeg modeltitel in Voeg model-subtitel in Formulemanager Salland op Glasvezel.
Social Media (Wat is dat & Wat kan de kerk daar mee?)
Wat is Certipost?.
Infografiek: vergelijken van (S)CRM apps Lien Vandervelde – 3EPM2.
HERBALIFE = NETWERKMARKETINGBEDRIJF
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
UPGRADE PROGRAMMA WINDOWS 7 OFFICE 2010 OFFICE 365.
S OCIALE M EDIA Joke Hoogendijk Maart SOCIALE MEDIA: WAT IS DAT? Social media is een verzamelnaam voor alle internettoepassingen waarmee het mogelijk.
Uitwisseling Ieper - Gliwice. Index Hoe het begon Bilateraal? Multilateraal? Ons project Help!
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
TELEFONEREN MET SKYPE 11/01/2011
De Internationale activiteiten van De Post Peter Somers 5 september 2007.
Sirius Flight Engine. Wat is Flight Engine ? n Neutrale database / Internet Bookings Engine n Beschikbaar 7 dagen op 7, 24 uur op 24 n Overzichtelijk.
Marieke Verdonk, hoofdredacteur EventsDigitaalPrint Cursus- sen.
Entertainmentbusiness.nl. Ticketscript integreert Facebook connect Ticketscript: Europees marktleider in online, mobile en social ticketing oplossingen.
Top 5 EU Luchthavens Passagiers 2004 (mln) “Heathrow verwerkt veruit de meeste passagiers ”
WIJNEN - MD BTW : BE WIJNEN-MD Houtemstraat 149, 3300 TIENEN Tel : 0498/ Fax : 016/
20/08/ DE ADVIEZEN VAN BEURSMAKELAAR BERNARD BUSSCHAERT Week
Kwalitatieve Leadgeneratie
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
Webinar 22 april 2011 start: uur fondsenwervende internet tools Stichting GeefGratis gratis* aangeboden (gedoneerd) en te gebruiken door non-profits.
Vollebergh Kappers “The New Local Influencer” Eerste kick-off meeting Vollebergh Kappers online strategie 9 oktober 2013.
Concept presentatie A3. 1. Narrowcasting in past, present, future; 2. Het concept; 3. Checklist; 4. Opstarten van het concept & Casus; 5. Vragen van publiek.
ZooEasy Online Gebruikersavond
Online marketing Expert (in een week)
OPDRACHT B. ING BANKIEREN APP Omschrijving: Altijd en overal uw particuliere en uw zakelijke bankzaken regelen via uw mobiel of tablet. Download deze.
Phil Bee’s Freedom Dutch Blues Challenge Winner 2015.
Het passagierspotentieel van Luchthaven Twente: de conclusies  Provincie Overijssel:  Bandbreedte van 0.19 tot 5.2 miljoen passagiersbewegingen plausibel.
Ontwikkeling en uitvoer MOOC bij de Hanzehogeschool Groningen Workshop - Open en online onderwijs is meer dan MOOC's.
Elektronisch factureren: de volgende stap in online zaken doen Datum 14 september 2006.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
A comprehensive introduction of the Lufthansa Group.
Sociaal Ondernemen in Amsterdam Arjan Vliegenthart Wethouder Werk, Participatie en Inkomen 22 mei 2015.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Groeien!groeien! Quintin Schevernels. De groei van de ondernemer en de groei van de onderneming hangen zeer nauw samen!
THE TYLER GROUP opzetten-van-een-bedrijf-in-spanje/
Europa Mijn thuis.
Marktanalyse voor fysiotherapeuten. Marktanalyse voor fysiotherapeuten.
Proefpresentatie CV206b Britt Koning Marielle Amahorseja Katja Pravnik
Binnenkort start hier het webinar Facebook Marketing voor je groep - Deel II: ‘Je Scoutinggroep op Facebook’
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
EURES NEDERLAND Informatie over toetreding tot het netwerk
Leer mij de oudere kennen! Rotterdam, 26 april 2018
Met NS vliegensvlug door West-Europa De trein als alternatief voor vliegen op afstanden tot 700 km 22 november 2018 Kaj Mook – Hoofd Business Development.
Transcript van de presentatie:

Vueling Persmap April 2011

De Nieuwe Generatie Luchtvaartmaatschappij Vueling is opgericht in 2004 met een vloot van twee Airbus A-320 vliegtuigen, vier routes en de ambitie het serviceniveau van traditionele luchtvaartmaatschappijen aan te bieden tegen zeer concurrerende prijzen. Een Nieuwe Generatie Luchtvaartmaatschappij, waarbij minder betalen niet gelijk staat aan een lagere standaard van service, comfort en veiligheid.   Zeven jaar later vliegen wij deze zomer met 42 Airbus A320’s op 50 bestemmingen in 23 landen in Europa, Noord Afrika en het Midden-Oosten. Wij verbinden de belangrijkste luchthavens van de belangrijkste steden. Vueling behoort qua winstgevendheid tot de Europese top van het bedrijfsleven. De huidige uitdaging is onze vliegschema’s aan te sluiten op internationale verbindingen van andere maatschappijen en blijvend nieuwe producten te ontwikkelen voor de zakenreiziger, 40% van ons totaal aantal passagiers. Goede service tegen scherpe prijzen   Sinds de lancering onderscheidt Vueling zich met services die aansluiten bij de behoeften van zowel zakenreizigers, als die van toeristen. De belangrijkste verschillen tussen Vueling en low cost carriers zijn: • Wij vliegen uitsluitend op de belangrijkste luchthavens • Wijzigen van vluchten is mogelijk • Aansluitende vluchten met overstap via de hub Barcelona • Tickets boeken kan online, via mobiele telefoon, het internationale reserveringscentrum en via reisbureaus • Stoelkeuze is mogelijk op het moment van ticketaankoop en zelfs gratis vanaf 7 dagen voor vertrek • Ruimbagage tot 23 kilo kost 11 euro bij boeking online, en is inclusief bij boekingen via een reisbureau • Een eigen Frequent Flyer programma Punto en uitwisseling mogelijk met het Iberia Plus programma • Een uur gratis Wifi voor transit passagiers op Barcelona en BTW vrije maaltijden en drankjes op vertoon van de Vueling instapkaart

Vueling bestemmingen St. Petersburg Moskou Londen Amsterdam Brussel Parijs Praag Bordeaux La Coruna Asturias Zurich Wenen Bilbao Vigo Venetie Santiago Toulouse Dubrovnik Milaan Madrid Nice Bucharest Pisa Barcelona Verona Ciudad Real Valencia Menorca Rome Lissabon Sevilla Alicante Majorca Napels Athene Jerez Granada Ibiza Malaga Palermo Mykonos Malta Kreta Tel-Aviv Lanzarote Marrakech Tenerife Gran Canaria Fuerteventura Alicante Amsterdam Asturias Athene Barcelona Bilbao Brussel Bucharest Bordeaux Ciudad Real Dubrovnik Gran Canaria Granada Ibiza Jerez Kreta La Coruna Lisbon Londen Madrid Malaga Mallorca Malta Marrakech Mykonos Menorca Milaan Moskou Napels Nice Palermo Pariis Pisa Praag Rome Sint Petersburg Santiago Sevilla Tenerife Toulouse Valencia Venetie Verona Vigo Wenen Zurich

Vueling in Nederland Vueling startte zijn activiteiten op Schiphol in oktober 2005 met directe vluchten tussen Amsterdam en Barcelona en Valencia. Tussen 2005 en 2010 breidde het aantal direct aangevlogen bestemmingen uit tot zeven. Naast Barcelona en Valencia werden de bestemmingen La Coruña, Bilbao, Ibiza, Malaga en Sevilla toegevoegd. Vanaf 27 maart 2011 is Schiphol de negende basis van Vueling*, de tweede buiten Spanje, en breidt het aantal directe routes uit tot tien. Vanaf die dag vliegen we rechtstreeks op Alicante en Palma de Mallorca. Vanaf september wordt daar de eerste niet Spaanse bestemming aan toegevoegd, Zürich.   Ook de stijging van het aantal passagiers zet gestaag door. In 2005 vervoerde Vueling via Schiphol bijna 40.000 passagiers, in 2010 meer dan 500.000. Vanaf de start op Schiphol vervoerde Vueling bijna 2 miljoen passagiers van of naar de Nederlandse hoofdstad. Deze zomer verhoogt Vueling zijn capaciteit op Schiphol met meer dan 35%. Met de zeven bestaande en drie nieuwe routes samen biedt Vueling deze zomer ruim 700.000 vliegtuigstoelen aan in Nederland, 7% van het totaal van de luchtvaartonderneming. Met tien rechtstreekse bestemmingen per september exploiteert Vueling wekelijks 68 lijndiensten vanaf Schiphol. Nederland is na Frankrijk en Italië de derde internationale markt voor Vueling. De tien Amsterdamse bestemmingen op een rij: Alicante, Barcelona, Bilbao, Ibiza, La Coruña, Malaga, Mallorca, Sevilla, Valencia en Zürich. Vanuit Barcelona kan worden overgestapt op ruim twintig bestemmingen binnen en buiten Spanje. Tickets voor routes van en naar Amsterdam zijn te koop op www.vueling.com, op de mobiele site m.vueling.com, bij reisbureaus en het internationaal reserveringscentrum op 0900 777 0005 (80 cent per min), waar ook Nederlands wordt gesproken. *Zes van de luchthavens waar Vueling actief is zijn permanente bases (Barcelona, Madrid, Sevilla, Malaga, Bilbao en Valencia). Een zevende, Ibiza, is een zomerbasis. De opening van twee nieuwe internationale bases, Amsterdam en Toulouse, geeft onze focus aan op internationale groei.

Goede service tegen scherpe prijzen Sinds zijn lancering onderscheidt Vueling zich in vernieuwingen, die efficiënte en tijdbesparende oplossingen bieden die zijn afgestemd op de behoeften van onze passagiers. Vooral voor zakenreizigers, De jongste innovatie is de nieuwe dienst Pack Go! De belangrijkste voordelen omvatten de mogelijkheid om vluchten te wijzigen, stoelen te kiezen, instapkaarten te ontvangen op mobiele telefoons, instappen met voorrang en het sparen van dubbele punten op het Punto frequent flyer programma en het Iberia Plus programma. ongeveer 40% van onze klanten. Online stoel kiezen Vueling was de eerste budget luchtvaartmaatschappij waar passagiers hun stoel konden kiezen op het moment van ticket aankoop. Reizigers kunnen online bekijken welke stoelen beschikbaar zijn. Inchecken online Passagiers kunnen hun instapkaart van te voren ontvangen, vanaf moment van boeking tot uiterlijk 3 uur voor vertrek. Mobiele instapkaart In Amsterdam, Barcelona, Bilbao, Madrid en Paris Orly is het mogelijk de Vueling instapkaart te downloaden naar een mobiele telefoon. Duo en XL plaatsen Passagiers kunnen tegen bijbetaling kiezen om te vliegen met meer comfort door de aankoop van de middelste stoel (DUO) van drie, of stoelen te kiezen met meer beenruimte (XL). Frequent Flyer programma’s Passagiers kunnen deelnemen aan het de frequent flyer programma van Vueling Punto of Iberia Plus. Pack Go! is flexibiliteit Met Pack Go! kunnen passagiers voor 25 euro per traject op diverse routes gebruik maken van een aantal extra diensten.

Meer dan 550 mogelijke routes De lange termijn uitdaging Vanaf 28 maart 2011 kunnen Vueling passagiers in Barcelona ook overstappen op langeafstandsvluchten van Iberia naar Miami en Sao Paolo. Via El Prat, de luchthaven van Barcelona biedt Vueling in totaal 44 bestemmingen aan. In juli 2010 heeft Vueling zijn thuisbasis Barcelona omgevormd tot een levendig overstapcentrum; ‘Vueling naar Vueling’ biedt meer dan 550 mogelijke directe en indirecte aansluitingen. In de zes maanden daarna vervoerden wij 170.000 passagiers in aansluitende vluchten. In 2011 verwachten wij 1 miljoen overstappende passagiers. Check je koffer in tot aan je eindbestemming en vlieg naar Barcelona. Profiteer op de luchthaven El Prat van de volgende voordelen: • 1 uur gratis Wifi • BTW vrije maaltijden • Kortingen in winkels Geen omkijken naar je koffer tot op de eindbestemming. Zo eenvoudig als wat. Happy Vueling!

Vueling verrast al zes jaar lang Wij bieden onze passagiers regelmatig unieke in-flight ervaringen. Variërend van een modeshow aan boord, een concert van een kamerorkest, een optreden van Cirque du Soleil, een set van DJ David Guetta of een cocktailshow. De meest recente verrassing was de opvoering van “Hair by Vueling”, de nieuwste versie van de legendarische jaren 60 musical. Vueling, de Nieuwe Generatie Luchtvaartmaatschappij, ontwikkelt innovatieve middelen om de Vueling spirit over te brengen. De in het oog springende reclamecampagnes van het bedrijf weerspiegeling zijn inventieve manieren van communiceren met klanten.

Vueling vliegt ook op internet Vueling is toonaangevend op het gebied van nieuwe online 2.0 oplossingen. Wij willen snel en interactief toegankelijk zijn voor onze klanten en hiervoor alle mogelijke nieuwe communicatie-kanalen gebruiken. Vueling is daarom aanwezig in verschillende sociale netwerken, heeft natuurlijk een eigen website en een twitter account. Sociale netwerken Via de Facebookpagina ‘Vueling People’, het Twitteraccount @Vueling en het blog www.vuelingnews.com, biedt Vueling een scala van diensten aan zoals aanbiedingen, speciale evenementen, relevant nieuws, algemene informatie en enkele andere interessante onderwerpen. Klantenservice Via het Twitteraccount @vuelingclients biedt Vueling een nieuw communicatiekanaal waarop klanten alle antwoorden op verzoeken en vragen ontvangen. 2.0 Search Engine Applicatie Vueling is het eerste Europese bedrijf dat een 2.0 vluchtzoekmachine lanceert. De widget ‘Vueling Search Engine’ is te vinden op http://apps.facebook.com/vueling_widgets/ en kan worden geïntegreerd in een Facebookpagina, zodat de gebruiker met één klik snel kan zoeken naar vluchten op alle Vueling bestemmingen.   Deze applicatie is beschikbaar in 9 verschillende talen en kan worden gedeeld met vrienden en volgers.

Contactgegevens voor de pers   Contactgegevens voor de pers Holland AmsterdamPR Egelantiersgracht 91 1015 RE Amsterdam T: 020 675 71 08 Jeroen Goeman Borgesius jeroen@amsterdampr.nl M: 0655 826 018 Sander Ranke sander@amsterdampr.nl M: 0655 123 956 Spanje Vueling Airlines S.A. Parque de Negocios Mas Blau II Pla de l'Estany, 5 08820 El Prat de Llobregat - Barcelona (España)