Aan- & afvoer MFA Skoatterwâld Juni 2007 Werkgroep Wijkraad Skoatterwâld.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Akoestische houdbaarheid: De metingen op een rij
Advertisements

Veilig naar school een zorg voor ons allemaal
Definitief voorstel continurooster + De stemprocedure. 20 mrt
BVLE Samenwerking in de landbouw 30/5/20071 Actieplan Samenwerking in de landbouw Dirk Van Gijseghem afdeling Monitoring en studie Departement Landbouw.
TN/MER Omlegging A9 Badhoevedorp
SilentRoads symposium 22 mei Leeftijdseffecten en kwaliteit van de leefomgeving Jan Hooghwerff.
Verbouwing Radboud Centraal Annet Elzenaar - Corio Bas Corstiaensen - BAM Utiliteitsbouw 18 maart 2014.
Wijkconferentie Zuiderburen 2011 ….. Presentatie project Drachtsterweg e.o. ….. 13 april 2011.
Programma informatieavond Kromhout
Riolering Hoograven fase III
Informatieavond Toelichting : - marktselectie Bouverijen e.o. - werk Waterakkers 27 maart 2012 – Dorpsherberg Teteringen.
SilentRoads symposium 22 mei Civieltechnische aspecten van duurzaamheid Robbert Naus Dura Vermeer Infrastructuur BV.
Omgeving EBC Regenboog Ontwikkelingen EBC en omgeving.
Welkom.
: Parkeren omgeving Wilhelminaplein Parkeeronderzoek Wilhelminaplein Resultaten en advies over instellen parkeerschijfzone.
Informatieavond bestemmingsplan herontwikkeling maisonnettes aan de Malvert 81e – 91e straat 13 juni 2013 Welkom!
Empowerment via het internet Zelfhulp-portal reïntegratie
De nieuwe kaartprojectie Lambert2005
Parkeerproblematiek prioritaire straten
Fietsbeleid in Culemborg
Veilig naar school! Wat maakt dat dit een veilige schoolomgeving voor kinderen is? -Praktijkvoorbeelden van de inrichting van een veilige schoolomgeving-
1 Workshop Pas de veiligheidsnormen toe met betrekking tot risicofactoren van het ruimtelijk- en activiteitenprofiel. Bedenk de veiligheidsmaatregelen.
Handhavingsbeleid brandweer Industriële veiligheid
Inleidingsles Project Project Datacommunicatie Communicatietheorie Communicatietechniek Academiejaar Prof. M. Moeneclaey Prof. H.
Faculteit Economie en Bedrijfswetenschappen Voorlichtingsdag 24 oktober oktober
Wijkontsluiting stationskwartier
Hoorzitting 14 april 2009 IVVP Leiderdorp Actualisatie van het Integraal Verkeers- en Vervoerplan Leiderdorp.
Well being Kwaliteit van leven Sander van der Laan, directeur commercie dinsdag 27 maart 2007.
DOP BOSKAMP Verkeersveiligheid!!. Knelpunten Eikelhofweg kruising Weth. Boerkampweg. Koekoeksweg kruising Dahliastraat. Koekoeksweg kruising Boskamp.
Handelingsgericht samenwerken
CENTRAAL KERKBESTUUR GENT STAD
Andere schooltijden op De Wegwijzer?
Kinderboerderij Waspik 3 november Aanleiding Kinderboerderij In Dorpsontwikkelingsplan (DOP) omvorming naar kinderboerderij Realisatie van Medisch.
Herontwikkeling Uem en Wennekes Informatieavond
IKC Doetinchem Noord en Overstegen
Knip Hogeweg Informatiebijeenkomst 22 januari 2015
TN/MER Omlegging A9 Badhoevedorp
Vernieuwing Leidseplein Voorstel verplaatsing tramhaltes
Informatie avond Ontwerpbestemmingsplan Taxiopstelstrook Leidsebosje
Fietsbeleid Putten Veiligheid. Waarom Fietsveiligheid vergroten Fietsen bevorderen Recreatie en toerisme aantrekkelijk maken Wat aanpakken Geen vrijliggende.
Van krachtwijk naar fietswijk
Aanpak N629: één project, twee delen
Verkeersveilige Schoolomgeving
Verkenning locatie uitbreiding onderwijshuisvesting Nijmegen noord-oost concept afweging locaties.
Verkeersveiligheid voor kinderen voorop! Fusie, verhuizing, nieuwe school?
Infoavond Tuinbouwvestiging de Kievit & Gemeente Peel en Maas heten u van harte welkom.
Parkhaven, wonen waar de stad tot rust komt…..? Een zesbaans weg, auto’s & 1800 bussen per dag!
Reconstructie Kerkweg Roelofarendsveen
Bestemmingsplan Buitenwatersloot voormalig Combiwerk Presentatie voor de Commissie Ruimte Verkeer en Wonen 27 oktober 2014.
Herinrichting Bisschopsmolenstraat 29 juni Opzet avond Welkom Wethouder van Jan van Hal Toelichting Peter de Leeuw Gelegenheid tot het stellen van.
: nordinfra Woningbouwlocatie Hulsberg : Verkeerskundige aspecten Themabijeenkomst voor gemeenteraad 12 mei 2009 ing. Nordine Bouchiba, verkeerskundig.
Verkeerscirculatie Berkel Beknopte evaluatie van het beleid.
` Thema avond gemeenteraad Neder-Betuwe Bestemmingsplan Waalwaard en mogelijke verplaatsing De Beijer BV Patricia van Eijndthoven 29 maart 2011.
Toelichting zienswijze van de fam. Van Hal en Haerkens Ontsluiting gebouw plan Elzenstraat 60 naar de Elzenstraat goed gepland? of is er een veiliger alternatief?
Uitvoering Actiepunten Parkeerbeleidsplan Maandag 6 Mei 2013.
Door: Datum: Locatie: G. van der Ven B.V. Aannemingsbedrijf 2 e informatieavond Martin den Otter 13 oktober 2014 Gemeentehuis Zoeterwoude Vervanging Lagerbergbrug.
Verkeerskundige toets Kindcentrum Zeeland
IKC Doetinchem Noord en Overstegen
Pastoor Bauwenslaan definitief ontwerp
parkeergarage Kromhout.
Vernieuwen Opwierde-Zuid de wijk met toekomst
Vernieuwen Opwierde-Zuid de wijk met toekomst
Kwaliteitsimpuls Station Delft Zuid
GRS Wetteren – deelstudie mobiliteit
Algemene ledenvergadering
Groot Onderhoud Noordkade
Voorbereiding locatie FrieslandCampina Bedum op toekomstige uitbreiding 19 april 2018.
Informatiebijeenkomst omwonenden 11 oktober 2017
Parkeerregulering wijken en stadsdeelcentra
Nieuwe inrichting Rottegebied Kop van Oude Noorden terugkoppeling bewoners 14 februari
Transcript van de presentatie:

Aan- & afvoer MFA Skoatterwâld Juni 2007 Werkgroep Wijkraad Skoatterwâld

Juni Welkom Informatiesessie alternatieven aan- en afvoer MFA Gelegenheid om vragen te stellen & om een reactie te geven aan de werkgroep

Juni Structuur presentatie 1.Inleiding 2.Werkgroep resultaten 3.Gedrag 4.Conclusies 5.Vervolgstappen 6.Vragen

Juni Inleiding: aanleidingen Geuite zorgen op informatieavonden MFA (juni - sep’06) Uitbreiding bestaande werkgroep Parkeren met aan-/afvoer MFA issues Gemeente start procedure (sep’06) Ingediende zienswijzen en reactie gemeente (dec’06) Start werkgroep gemeente én wijkraad parallel aan formele procedure (jan’07)

Juni Inleiding: formele procedure Aanbesteding MFA door corporatieholding Onderhandeling – mrt/mei’07 Besluit B&W oostelijke ontsluiting – mei’07 Gunning – juni’07 Start bouw – okt/nov’07 MFA gepland gereed – juli/aug’09

Juni Inleiding: advies VVN Maak gebied rond schoolingang zo mogelijk autovrij Maak het comfortabel voor voetgangers en fietsers Zorg voor een kiss & ride strook niet te ver van school waarbij lopende en fietsende kinderen niet gehinderd worden

Juni Werkgroep resultaten Scenario’s aan- en afvoer Voor- en nadelen per scenario Uitgangspunten aan- en afvoer Cijfermatige onderbouwing Verkeer op het MFA eiland Voorstel oversteek ON-laan

Juni Scenario’s aan- en afvoer 1.1 e voorstel Gemeente 2.Als 1 + oostelijke ontsluiting 3.Als 2 + westelijke ontsluiting 4.Fietsbruggen aan einde lanen zuidzijde + oostelijke en westelijke ontsluiting

Juni Scenario 1: 1 e voorstel Gemeente Voordelen: Geen wijzigingen infrastructuur Alternatieve toegangen Nadelen: Komt niet tegemoet aan beeld van bewoners t.a.v. geplande fietsbruggen In vergelijking met andere alternatieven de hoogste verkeersintensiteit per straat

Juni Scenario 2: oostelijke ontsluiting Voordelen: Directe ontsluiting voor woningen oostzijde Alternatieve toegangen Verlaging verkeers- intensiteit op de lanen Minder druk op parkeren op eiland i.v.m. extra P- plek oostzijde Nadelen: Komt niet tegemoet aan beeld van bewoners t.a.v. geplande fietsbruggen

Juni Scenario 3: westelijke ontsluiting Voordelen: Directe ontsluiting voor verkeer van buiten de wijk alsmede woningen oost- én westzijde Alternatieve toegangen Verdere verlaging verkeersintensiteit op de lanen Verdere verminderde druk op parkeren op eiland i.v.m. extra P-plek westzijde Nadelen: Komt niet tegemoet aan beeld van bewoners t.a.v. geplande fietsbruggen Bestemming moet gewijzigd worden

Juni Scenario 4: fietsbruggen Voordelen: Directe ontsluiting voor woningen oost- én westzijde Komt tegemoet aan beeld van bewoners t.a.v. geplande fietsbruggen Rust op zuidzijde van het MFA-eiland Minder autoverkeer op de lanen aan de zuidzijde Stimulans om auto te laten staan Nadelen: Minder alternatieve toegangen, verhoogde verkeersintensiteit Nog uit te zoeken hoe P- plek zuidzijde te bereiken met kans op kruisen autos en fietsers/ voetgangers Illegaal parkeren probleem einde lanen voor de fietsbruggen

Juni Uitgangspunten aan- en afvoer Aantal woningen, stuks 30% autoverkeer MFA van buiten wijk 6,8 autoritten per dag a.g.v. MFA Totaal aantal autoritten, stuks Niet iedereen gaat met de auto naar het MFA. Afhankelijk van het gebied en leeftijd leerling varieert dit tussen 30% tot 60%

Juni Scenario 1 – 1 e voorstel Gemeente Parkeermogelijkheid op eiland per route Grootste parkeermogelijkheid via Mauritslaan ABCDEF % auto22%38%21%19% # auto etmaal

Juni Scenario 2 –oostelijke ontsluiting Parkeermogelijkheid op eiland en oostzijde eiland Aantal parkeerplaatsen ZO-zijde van het eiland met 30 stuks verminderd ABCDEF % auto22%24%19%14%19% # auto etmaal

Juni Scenario 3 – westelijke ontsluiting Parkeermogelijkheid op eiland, westzijde en oostzijde eiland Grootst mogelijk aantal varianten ABCDEF % auto16%18%19%14%18%15% # auto etmaal

Juni Scenario 4 – fietsbruggen Noordzijde wel met auto bereikbaar Parkeermogelijkheid westzijde en oostzijde eiland Toegang P-plek zuidzijde eiland nader uitwerken ABCDEF % auto36%14%18%32% # auto etmaal

Juni Voorstel ON-laan oversteek Veilige oversteekplaats voetgangers en fietsers Verkeersconstructie heeft verkeers- remmende werking Wandelen én fietsen door noordzijde park op bestaande verharding Extra verlichting noordzijde park

Juni Verkeer op het eiland 20 parkeerplaatsen verlengde Mauritslaan Kiss and ride strook – 1 richting verkeer Scheiden soorten verkeersdeelnemers Blokkade autoverkeer van noord naar zuid Bestrating geeft de aard van het gebruik aan Informele kiss & ride aan noordzijde Vrachtauto’s via noordzijde

Juni Gedrag Een zeer fors deel van het autoverkeer wordt veroorzaakt door ons zelf Een snelheid van 30 km/uur resulteert in een remweg van 15 meter Afspraken maken met personeel en bewoners Afspraak maken met jezelf als ouder

Juni Conclusies Alle scenario’s lijken acceptabel De Mauritslaan springt er niet exceptioneel negatief uit ten opzichte van andere lanen Bij piekmomenten is het druk in de straten Er zijn vele alternatieven, men kan zelf kiezen Scheiding van soorten verkeersdeelnemers Eigen gedrag ouders/bewoners = bepalend Westelijke ontsluiting vraagt om een forse aanpassing van de huidige bestemming

Juni Vervolgstappen Feedback verwerken – jul/aug’07 Definitief voorstel – sep’07 Besluitvorming gemeente

Juni Vragen?