Succesvoller rekruteren, binden en boeien met interne marketing 21 maart 2013 Kinepolis Kortrijk.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Maak een scan van uw organisatie met de Toolkit Duurzame Inzetbaarheid
Advertisements

TagCloud Alle wervingsmiddelen onder 1 dak.
25 maart 2010 Van Harte Welkom. Welkom
SportMinistry. AIA, de kerk en sport  Kerken willen graag relevant zijn en in hun wijk getuigen van Jezus, maar hoe doe je dat?  AIA: sport als taal.
“ff Anders”.  Het thema van dit jaar is “ff Anders” 2.
Pieter Timmermans Directeur-generaal van het VBO Aantrekkelijke werkgevers : beter gewapend naar de ‘war for talent’ 24 februari 2011.
 Evolutie • Familiebedrijf °1948, derde generatie • 50 winkels • Omzetgroei van 294% (63.500/21.600); • Marge + 3%, EBITDA X 5, tewerkstelling.
Z I NNAI. Wat? Inspirerend lerend netwerk van, voor en door ervaren werknemers in de Vlaamse overheid, die zin hebben in ZINvol werk en die zich ZINvol.
Strategische vernieuwing door propositieontwikkeling
KWALITEITSZORG IN INTERNATEN 1 september A.KWALITEIT Wat is kwaliteit in internaten ? Internaten moeten zelf instaan voor de vormgeving van een.
Waarde creatie Van droom naar succesvolle onderneming Bedrijfsfilosofie Overview BV John Baken April 2008 To enrich the world …
Veilige Publieke Taak Veiligheidsregio Hollands Midden
waarom dit boek? Afsluiting 10 jaar Randstad Award Groeiend belang van employer branding Stand van zaken Tijd om thema te verdiepen De echte arbeidsmarkt.
Cliëntenraden en zorgzwaartebekostiging. 2 Adviesrecht Invoering van zorgzwaartebekostiging heeft gevolgen voor de interne begroting van de instelling.
HR Beleid Nathalie Slechte
1-Meting imago-onderzoek schilders- en onderhoudsbranche 2013.
Binden en verbinden van mensen of personeel…
Vergeten groenten Vergeten talent.
We hebben nu geen Tijd voor………..
Tinka van Vuuren Nederlands Congres Volksgezondheid 2013
Werk-privé balans.
Welkom in deze kerkdienst
Workshop Hoe manage je een goede reputatie? Leusden, 27 maart 2014 Landelijke bijeenkomst bdKO.
Sociale media in de mix Wat zijn sociale media en hoe neem je ze mee in je marketing- communicatiemix Serge van Rooij Marieke Karssen
BRAND DESIGN MERKIDENTITEIT IN WOORD EN BEELD.
But … I don’t find employees !. 5% zoekt actief naar een nieuwe job 32% zoekt passief naar een nieuwe job 36% staat open voor een nieuwe job.
Samenwerken = meerdimensionaal schaken
Georges Van Nevel 04 oktober 2008 Citymarketing & Communicatie.
NEEM DE TIJD…...
MVO en intern management
Basisboek marketingcommunicatie
Kernvraag van Psalm 121: Wie helpt mij?
Leiderschap bij verandering of verandering in leiderschap
Dat liefde en trouw u niet verlaten
Pensioenactualiteiten
Waternet! 6 juni 2011 Strategische Personeelsplanning.
Vitaliteit in perspectief
Uitdagingen in de 21-ste eeuw
Exceptioneel leiderschap Author: Hans Business Consultancy.
Een vader naar Gods hart
Duurzaam en maatschappelijk verantwoord HRM-beleid
Exceptioneel Business Consultancy Author: Hans Groen.
Inleefdag Naam organisatie Naam leerlingen. De organisatie zelf  Algemeen (ligging, type organisatie, openingsuren, …)  Doelstellingen van de organisatie.
Visie & Strategie.
Zodra er een begin is, volgt de rest vanzelf
Cultuureducatief Projectplan Leren met en van elkaar, kunst als middel!
Corporate Communicatie
Transparant maken van het aanbod: ken je bestand om succesvol te matchen Het meten van houding en gedrag in relatie tot werk.
Een nieuwe arbeidsmarkt Social media Marcel Burger van Burger Support.
Wie ben ik?. Hoe goed ken jij je unieke zelf? Wie ben ik? Wat is hieraan af te lezen?
Trombose en arbeid Marjan Bijzet en Sanja de Bruin, ervaringsdeskundige coaches van Centrum Chronisch Ziek en Werk (CCZW)
Marc Decloedt Diamant Building Bd. A. Reyerslaan 80 / 1030 Brussel T: +32 (0) M: +32 (0) E: Website:
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
Nationaal Hockeycongres 25 januari 2014 WORKSHOP SPONSORWERVING DANNY DE GRAAF.
De Amsterdamse vrijwilligersorganisatie De Regenboog Groep.
E MPLOYER BRANDING Katrien Put. O VERZICHT Wat is employer branding? Waarom employer branding invoeren? Hoe employer branding invoeren?
Claire van Emmerik. Hoe zet je een stad op de kaart door middel van citymarketing? Deel 1  Het gebruik van citymarketing Deel 2  Dordrecht: Het citymarketingbeleid.
Interne Communicatie in transitie bij Stichting Philadelphia Zorg Netwerkbijeenkomst VGN 11 maart 2008.
Cursus vrijwilligers werven
Onderricht over onze taak 1: Gehoorzamen heeft zin
Neem de tijd…... Het is vandaag samedi 21 juillet 2018samedi 21 juillet 2018 en het is precies 18:38.
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring
Zodra er een begin is, volgt de rest vanzelf
Marketing Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)
Marketing Week 1, les 2 De onderzoeksvraag.
Boeien en binden van goede medewerkers
Een Magische Teambuilding.
Blik omhoog: geestelijk gezond(en)
Nederland Filantropieland
Wees niet bang voor hen die wel het lichaam, maar niet de ziel kunnen doden. Wees liever bang voor hem die in staat is en ziel en lichaam om te.
Transcript van de presentatie:

Succesvoller rekruteren, binden en boeien met interne marketing 21 maart 2013 Kinepolis Kortrijk

niet ingevulde jobs

Geld hoofdmotivator ?

1. Ken uw tastbare & fysieke voordelen als werkgever

2.Definieer de functionele voordelen voor de werknemer

3.Definieer de positieve gevoelens welke uw organisatie oproept

4. Bepaal uw kernwaarden

Als mensen de zin van de organisatie niet zien, krijgen ze er ook nooit zin in.

5. Beschrijf de persoonlijkheidskenmerken van uw organisatie

6. Een droom spiegelen en hen erbij betrekken

7. Meet uw intern imago

8. Bepaal uw unieke werkgevers propositie

9. Selecteer ook op basis van gedragsgerichte criteria

10. Communiceer de ziel in al uw uitingen

Rekruteren = hoofd, hart en ziel veroveren