INFORMATIE PROMOTIE CONTACT AANPASSING ONDERHANDELEN

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Business mapping Business model canvas.
Advertisements

Module 6: Kantoortechnieken
Salesmanagement Hoofdstuk 5 en 7.
Vertaalslag Marketingmix naar Siva
Sales Management 8. Motivatie en Training.
Distributiebeleid Case: Gopher Publishers.
Distributiebeleid De P van Plaats/distributie in de MM
4 P´s en 3 R-en MK01.
§4.3 Wat ik koop beslis ik zelf?
Distributiefuncties Producent (goederen) Eindgebruiker
Business Marketing Sabine Vermuyten
Distributiestrategie
H8: Distributie.
Logistiek management: begrippen en principes
Marketing presentatie
Drie strategische hoofdgebieden ('werelden')
Hoofdstuk 12 Productontwikkeling en levenscyclusstrategieën
distributie- en samenwerkingsvormen
ken de detailhandel paragraaf 1.5 distributievormen
detaillistenpromotie
Figuur 1.1 Voorbeeld van een BIK
Business Marketing Management
Commercieel beleid 2 H1 Assortimentbeleid Filiaalmanager.
Fase 1 Ken de (detail)handel
Hoofdstuk 19 Distributiebeleid
[Productnaam] Marketingplan
Fase 1 Ken de (detail)handel
Commercieel beleid 2 H1 Assortimentbeleid Ondernemer detailhandel.
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
MARKETINGMIX.
ken de detailhandel paragraaf 1.5 distributievormen
Marketing 5 havo.
ken de detailhandel paragraaf 1.5 distributievormen
functies detailhandel
Periode 1 Ken de (detail)handel
Detailhandel algemeen
Basisboek Marketing Hoofdstuk 4 Handel.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 13 Plaats.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 5 De bedrijfskolom.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 14 Personeel. Paragraaf 14.1: Personeel en product (1) Personeel = visitekaartje van het bedrijf Eisen aan personeel klantgericht.
Hoofdstuk 4 Distributie (plaats)
Hoofdstuk 12 Distributiebeleid 12.1 Distributie en marketingstrategie 12.2 Distributieanalyse 12.4 Groothandel 12.4 Detailhandel 12.5 E-commerce 12.6.
College 7 Plaats (Distributie) Video’s: Kotler Vragen bespreken Theorie hoofdstuk 19 Distributiebeleid Meerkeuzevragen woordwiel Casus: Gillette.
Voor het besturen van organisaties Bedrijfseconomie College 2 Bedrijfsfoto H3 BE voor besturen ORG t/m 3.4 Opgave. Heezen, H.3: 1 H2 en 3 Wat is een bedrijf?
Plaats- en Promotiemix Alleen zitten op neergeklapte stoelen Ron Weijens.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Internationale marketing
Plaats: Distributie en Promotie: Communicatie Hoofdstuk 11.
Inkoop. Inkoopplanning: Voorraadbeheer Hoe en wat en waar inkopen Voor een bepaalde tijd Bestellingen.
Marketing Alle inspanningen die we doen om tegemoet te komen aan wensen en behoeften van een klant.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 3 Handel en distributie.
Marketingplan [Productnaam]
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
2/6/2018 Marketingplan Uw naam.
13 oktober Hoofdstuk 2 Meer over logistiek en groothandel Teamleiders.
[Productnaam] Marketingplan
Hoofdstuk 1 De marketing van diensten – inleiding
Distributiebeleid.
Hoofdstuk 11 (12) Distributiebeleid
Internationale marketing
Presentatie bedrijfsplan
Presentatie van ondernemingsplan
Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix
Logistieke bedrijfsprocessen
Wat doet de groothandel?
Ontvangt en verwerkt goederen
Het logistieke proces B
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

INFORMATIE PROMOTIE CONTACT AANPASSING ONDERHANDELEN FYSIEKE DISTRIBUTIE FINANCIERING RISICO’S NEMEN

KANAALCONFLICT VERTICAAL MARKETINGSYSTEEM (VMS) KANAAL-INNOVATIES Horizontaal conflict Verticaal conflict Growth VERTICAAL MARKETINGSYSTEEM (VMS) Bedrijfs-vms Contractueel-vms Geleid-vms KANAAL-INNOVATIES Horizontale marketingsystemen Hybride marketingsystemen

Figuur 21.3 Vergelijking van conventioneel distributiekanaal en verticaal marketingsysteem

Figuur 21.4 Belangrijkste typen marketingsystemen

Figuur 21.5 Hybride marketingkanaal

TYPEN AANTAL TUSSENPERSONEN KANAAL VEANTWOORDELIJKHEDEN Verkoop organisatie Direct marketing Intermediairs Makelaars en agenten Groothandelaren Detaillisten AANTAL TUSSENPERSONEN Intensieve distributie Exclusieve distributie Selectieve distributie KANAAL VEANTWOORDELIJKHEDEN Prijs Omstandigheden Gebied Diensten

FUNCTIES VAN DE GROOTHANDEL Management diensten en advies Verkopen en promoten Kopen en sorteren Bulk-breaking FUNCTIES VAN DE GROOTHANDEL Opslaan Transport Financiering Risico dragen Marktinformatie Management diensten en advies

Verkoop van productlijn Servicegraad Verkoop van productlijn Nadruk op prijs Type clustering Zelf-service Beperkte service Volledige service Speciaalzaak Warenhuis Variety store Supermarkt Superstore en hypermarkt Service bedrijven Open markt Discount-winkel Category killer cash-and-carry groothandel groothandel-clubs cataloguswinkel internationale detailhandel Promenade en buurtwinkel De winkel op de hoek Aan de rand van de stad Sheltered complex en winkel centrum Detaillisten park

SELECTEREN MOTIVEREN EVALUEREN Acceptatie van nieuwe producten Kwalificaties Growth F E D B A C K MOTIVEREN Positive motivatoren Negatieve motivatoren EVALUEREN Vervangings-beslissingen Evaluatiecriteria Beloningen