[ Business Model Generation. ]

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Slow Change haast me niet, want ik heb weinig tijd... website en beweging voor professionals in organisatieverandering vergaar- en uitwisselplaats voor.
Advertisements

Hoe positioneer ik mijn uitgeverij
Op zoek naar een ondernemingsmodel dat werkt
Hoe ontstond dit initiatief ?
Marketing & Sales Systems 2000 CKC Van CRM naar eCRM
Hoofdstuk 8 Relatiemarketing
Business mapping Business model canvas.
9 BOUW STENEN Alex Osterwalder heeft negen bouwstenen ontwikkeld waar dit proces mee is te beschrijven. Deze bouwstenen worden samen het ‘Business model.
Marketing voor verkeerskunde
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
Wat is interactieve marketing?
Visionplanner Gert Kwetters Directeur Visionplanner 12 april…
WE GAAN VOOR GOUD! Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland.
Business Modeling Koppeling - SharePoint & CRM. Value Proposition Breed inzetbare koppeling met veel mogelijkheden, hierdoor is geen maatwerk nodig. Deze.
Bedrijfspresentatie.
Blue Turtle Business Partners Samen bouwen aan een sterkere en betere onderneming.
Presentatie bij de Toolkit Maatschappelijke Business Case Januari 2012.
Strategisch Plan Kempen PLATO EXPERT
Een startersgids voor innovatie
Distributiefuncties Producent (goederen) Eindgebruiker
Sociaal ondernemen Studiemiddag “Herstel en Winst” Netcliënten 17 mei 2013.
Priva creating a climate for growth. Priva creëert duurzame oplossingen voor de groeiende vraag naar schaarse hulpbronnen als energie en water door met.
2C1’s Excellent Vision. Mission: 2C1’s Excellent Vision wil in de markt opvallen doordat onze klanten hogere rendementen behalen dan die bedrijven waarvoor.
H8: Distributie.
strategie als een proces
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met geïntegeerde.
27 januari 2011.
Advanced Business Information Solutions
Oude en nieuwe uitdagingen in personeelsmanagement.
Marketing vandaag en morgen
Business model puzzle Leer de mechaniek, ken je flexibiliteit.
Marketing 1.1 Introductie 12 november Marketing Wat is marketing? Schrijf voor jezelf 5 kernwoorden op die te maken hebben met marketing.
College 4, jaar 2, Zomer 2010 Projectles Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
College 4, jaar 2, Winter 2009 Inzoomen op Businessmodellen Aangepast programma Deeltijd Jaar 2 Docent Toine Nagel.
Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland
Business Model Generation Avans 30 januari 2012.
Business Marketing Management
Business Marketing Management
Canvasmodel Bol.com.
| 12 Broos van Erp pitch: Greetinq Arthur Tolsma Managing director/oprichter Greetinq 6 april 2010.
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
(Naam bedrijf & logo) 1.Lost het product/dienst een bestaand probleem op? 1.1 Zo ja, welke? 1.2 Zo, nee wie gaat dit product/dienst kopen? 2. Waaruit maak.
(Naam bedrijf & logo) Lost het product/dienst een bestaand probleem op? 1.1 Zo ja, welke? 1.2 Zo, nee wie gaat dit product/dienst kopen? 2. Waaruit maak.
Blue ocean. Rood versus blauw In rode oceanen vecht je tot bloedens toe om de gunst van de klant. In blauwe oceanen vloeit geen bloed, want daar zijn.
WORKSHOP MARKETING VOOR STARTERS. Agenda: 1………………………………………. 2………………………………………. 3………………………………………. 4………………………………………. 1. WIE IS FREEK? 2. DE BASIS VAN JE.
Nike Supply Chain Management
Oktober 2004 Core Course Information Management dag 2 Agenda.
Welkom op het Virtualisatie Seminar Hotel Mitland, 8 Oktober 2009.
Hoe stel ik een ondernemingsplan op?
Minor ondernemen Financieel Plan en prijsstelling
Business Model You Wie jou helpt (Key partners) Wat je doet
1 IT Service Management Theorie (1). 2 Van ‘Beheren van dozen’ naar ‘Beheer van bedrijfsprocessen’ Bron: white paper van BMC Software. Leverancier van.
Business Model Canvas.
Informatie management HC2
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
De rol van de businesscases bij opschaling in de zorg Marian Schoone – TNO Work Health Technology Irek Karkowski – Dutch Domotics.
Mid-market servercampagne – Thru Partner- presentatie: Dia voor presentator: niet laten zien Spreker: Partner Titel van de presentatie: We geven u het.
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Juni 2013 Theo Klarenbeek Directeur Huisvesting Strategisch vastgoed.
Created by BM|DESIGN|ER Business model Schoonmaakrooster.com default 2e.
Presentatie voor de Soester Zakenkring - Organisatie & Innovatie - Waarde Winst Inspiratie.
Agenda, Regels, Rollen. 2016? Hoe? Het Business Model Canvas!! 1.
Goederenverkoop Makkelijk en snel geld verdienen kan door goederen te verkopen. Het kan altijd en overal: op de markt, maar ook in een webshop. Er is.
Stap 1: stel een doel Doelen stellen. Stap 1: stel een doel Doelen stellen.
Hoofdstuk 8 Relatiemarketing
Presentatie van ondernemingsplan
Deze complexe relatie wordt beïnvloed door veel factoren, waarvan beslissingen die het management wel of niet neemt, waarschijnlijk de belangrijkste zijn.
Presentatie van: Logo van je bedrijf.
Transcript van de presentatie:

[ Business Model Generation. ] Roy van Dorssen 31 Oktober, 2013 Samenhang in de Zorg en Ondersteuning dichtbij de Cliënt

[ AGENDA. ] 1.0 INTRO 2.0 BUSINESS MODEL CANVAS 3.0 ONTWERP 4.0 STRATEGIE [ AGENDA. ]

[ ROY. ] 1.0 NOORDWIJK, 38 2.0 JOYCE, MERLE 3.0 BEDRIJFSECONOMIE, POSTDOCTORAAL ACCOUNTANCY, LUMINA LEARNING 4.0 ERNST & YOUNG, KPMG, ACCONAVM, JAN© > ????? 5.0 AUDIT, RISK, CONTROL, PERFORMANCE IMPROVEMENT, CHANGE, INNOVATION 6.0 FINANCE, OPERATIONS, PEOPLE

[ 1.0 INTRO. ]

Organisaties moeten bereid zijn hun melkkoe te doden Organisaties moeten bereid zijn hun melkkoe te doden. Anders doen twee studenten dat op een zolderkamer wel voor hen. GUY KAWASAKI [ DISRUPT. ]

Verandering mislukt bijna nooit omdat ze te vroeg komt, maar meestal omdat ze te laat komt. SETH GODIN [ INNOVATE. ]

[ CHANGE. ] Krankzinnigheid is iedere keer hetzelfde doen, en daarbij steeds een andere uitkomst verwachten. ALBERT EINSTEIN

[ KILLERS. ]

[ 2.0 CANVAS. ]

[ DEFINITIE. ] Een Business Model beschrijft de grondgedachte hoe een organisatie waarde levert, creëert en behoudt. OSTERWALDER & PIGNEUR [2009]

Financiële Levensvatbaarheid. [ 4 HOOFDGEBIEDEN. ] VIER HOOFDGEBIEDEN Structuur. Aanbod. Klanten. Financiële Levensvatbaarheid.

[ 9 BOUWSTENEN. ] Klant Segmenten. Waarde Propositie. Kostenstructuur. Relaties. Kanalen. Key Partners. Kern Activiteiten. Resources. Inkomstenstromen.

[ 9 BOUWSTENEN. ] LOGIC EMOTION LEFT BRAIN RIGHT BRAIN Klant Segmenten. Waarde Propositie. Kostenstructuur. Relaties. Kanalen. Key Partners. Kern Activiteiten. Resources. Inkomstenstromen. LEFT BRAIN LOGIC RIGHT BRAIN EMOTION

[ 9 BOUWSTENEN. ] EFFICIENCY VALUE LEFT BRAIN RIGHT BRAIN Klant Segmenten. Waarde Propositie. Kostenstructuur. Relaties. Kanalen. Key Partners. Kern Activiteiten. Resources. Inkomstenstromen. LEFT BRAIN EFFICIENCY RIGHT BRAIN VALUE

[ PROPOSITIE. ] Welke waarde leveren we aan de klant? In welke behoefte voorzien we? Welk probleem helpen we oplossen? Welke bundels van producten diensten bieden we?

[ KLANTEN. ] Voor wie creëren we waarde, en wie zijn onze belangrijkste klanten? Via welke kanalen bereiken we onze klantsegmenten, en hoe integreren we kanalen met hun routines? Wat voor soort relatie verwacht elk segment, en wat kosten deze om te onderhouden? Hoe zijn relaties geïntegreerd in de rest van het Business Model?

[ INFRASTRUCTUUR. ] Welke resources en kernactiviteiten vereisen onze waardeproposities, kanalen, relaties en inkomsten? Wie zijn onze Key Partners en wie zijn onze kernleveranciers? Welke Key resources halen we bij onze partners en welke Kernactiviteiten voeren zij zelf uit?

[ RENDEMENT. ] Voor welke waarde zijn klanten echt bereid te betalen en voor wat en hoe betalen zij momenteel? Hoe zouden klanten het liefste betalen en hoe draagt dat bij aan de totale inkomstenstroom? Wat zijn de belangrijkste kosten die inherent zijn aan het Business Model? Welke Key Resources en Kernactiviteiten zijn het duurst?

[ VOORBEELD. ] BETALING AANBIEDERS GRATIS BELLEN VIA INTERNET MASSA SOFTWARE DEVELOPMENT KLACHTEN MANAGEMENT GRATIS BELLEN VIA INTERNET GOEDKOOP BELLEN NAAR VAST MASSA MAATWERK SKYPE.COM WEB GEBRUIKERS WERELDWIJD BELLERS NAAR VASTE TELEFOON SKYPE OUT ABONNEMENT BETALING AANBIEDERS DISTRIBUTIE TELECOM SOFTWARE & ONTWIKKE- LAARS

MARKETING, R&D, LOGISTIEK [ VOORBEELD. ] LOCK IN MARKETING, R&D, LOGISTIEK SCHEERMES HOUDER DISTRIBUTIE MANNEN 15+ FABRIKANTEN MESJES MERK & PATENTEN RETAIL LOGISTIEK R&D MARKETING 1 X AANSCHAF HOUDER VERVANGING MESJES PRODUCTIE

[ VOORBEELD. ] PLATFORM MANAGE MENT ADVER TEERDERS DOELGROEP GERICHTE RECLAME GENEREREN VAN BEREIK GRATIS ZOEKEN WEB SURFERS PLATFORM ONLINE FOTO OPSLAG MASSA MARKT KOSTEN PLATFORM GRATIS DATA ABONNE MENT ADVER INKOMSTEN 2010: 30 MILJARD (97%)

[ HANDVAT. ] Nieuwe manieren om zorg en welzijn te organiseren en te financieren? Klant Segmenten. Waarde Propositie. Kostenstructuur. Relaties. Kanalen. Key Partners. Kern Activiteiten. Resources. Inkomstenstromen. BEHOEFTEN CLIËNT ?? AANBOD GEDREVEN !!

[ 3.0 ONTWERP. ]

[ ONTWERP. ] 1. INZICHT 6.SCENARIO’S 2. IDEE 5. STORYTELLING 3. VISUALISATIE 4. PROTOTYPING

[ 4.0 STRATEGIE. ]

[ MANAGING MULTIPLICITY. ] AFGESPLITST AUTONOOM GEINTEGREERD

[ OMGEVING. ] KERN TRENDS BRANCHE KRACHT MARKT KRACHT MACECO KRACHT

[ EVALUATIE. ] STERKTEN ZWAKTEN KANSEN BEDREIGINGEN

[ PERSPECTIEF. ] REDUCTIE KOSTEN CREATIE WAARDE WAARDE -INNOVATIE

[ CREDITS. ] Alle informatie uit deze presentatie is gebaseerd op het boek Business Model Generation van Osterwalder & Pigneur. Fotocredits IStock.

[ DANK. ] http://www.linkedin.com/in/royvandorssen @RoyvanDorssen 06 – 54 68 47 14 [ DANK. ]