Woensdag 24 juni 2009 Web 2.0 en Technologie Bram de Kruijff.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Multidisciplinaire gegevensdeling
Advertisements

Livy BV Randstad BM Almere Introductie Livy Professional De online oplossing voor professionele woning transacties.
Woensdag, 27 juni 2007 Presentatie Snakeware New Media / MerkMakers Nieuwe Media.
Onderwerpen Oude situatie Eerste aanpak en problemen
Samenwerking met MOSS 2007! Chris Hoppenbrouwers.
Software voor Productie / Boekhouding / Facturatie / Magazijnbeheer
Coördinatiecel Vlaams e-government Slide 1 Geo-webservices voor de uitwisseling van ruimtelijke uitvoeringsplannen (RUP’s) & BPA’s CRAB / VBKO update ketting.
E-RADEN Roadmap. AGENDA • Overzicht van nieuwe ontwikkelingen 2009 • Interfaces • Document Types : Meta-data • E-raden gratis ? • Perspectieven.
Regelhulp Regelhulp is een digitale wegwijzer van de overheid voor iedereen die zoekt naar zorg of ondersteuning. Het webportaal bevat actuele informatie.
Download het volledige whitepaper via Deze presentatie geeft een samenvatting van het gelijknamige whitepaper. Het volledige whitepaper.
Software Architectuur Over de samenhang der dingen = Over de connecties tussen componenten Over de afhankelijkheden tussen modules Over de belangen van.
A Brave New Workforce | 19 juli ExpertPlaza “ Freelancing per minuut” ExpertPlaza.nl Tacit knowledge in (netwerk) organisaties Case: ABVAKABO.
PreSoft [relatiebeheer] Het centraal beheren van relaties en contactgegevens is de basis voor veel dagelijkse werkzaamheden. PreSoft [relatiebeheer] is.
Server Management Framework
Organisatie en sourcing van de DLWO Jacco Jasperse Informatie- en procesmanager Manager Dienst Informatievoorziening en Automatisering.
OP DE RADAR!!! Informatievoorziening bij de AFM RENY Voorstelrondje:
Metasearch wat is het probleem bij de oplossing? welke oplossing bij welk probleem?
Een introductie. Open source Betere kwaliteit Hoge innovatiesnelheid Betere prijs/kwaliteit verhouding Vrijheid in keuze van leverancier Gedreven door.
I-Concept InternetWorks BV Bergweg BH Rotterdam Tel +31(0) Fax +31(0)
Slimmer Organiseren voorbij “Het Nieuwe Werken”. Slimmer organiseren Een flexibiliserende arbeidsmarkt en moderne communicatiestructuren levert vragen.
17 april 2008 WAB*info De digitale bron van de Nederlandse waterbodems Gaston Lamaitre Data-ICT-Dienst, Delft Uitvoerders: Atlis (hoofdaannemer), CSO (functioneel.
HALLO OPLETTEN : Waarom sql DOEN : Introductie opdracht
Dé complete online werkplek met de kracht van Office 365
De gebruiker centraal De gebruiker centraal bij document management binnen de Overheid Michiel Hazen Management consultant Ordina.
Weblogs en Wiki’s (in het onderwijs) Pierre Gorissen SURF SiX / Fontys Hogescholen 13 januari 2005.
2C1’s Excellent Vision. Mission: 2C1’s Excellent Vision wil in de markt opvallen doordat onze klanten hogere rendementen behalen dan die bedrijven waarvoor.
1 Orientatie InformatieSystemen K.M.van Hee hgl. architectuur van informatiesystemen dir. Deloitte & Touche Bakkenist TU/e 2001.
De kracht van Herke ICT Group Herke is gespecialiseerd in automatisering en optimalisatie van bedrijfsprocessen in de bouw. Als marktleider in rolgebaseerde.
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
HALLO OPLETTEN : Waarom sql DOEN : Introductie opdracht
Designing Knowledge Systems b Hoofdstuk 11 van Knowledge Engineering and Management. The CommonKADS Methodology. b A.Th. Schreiber, J.M. Akkermans, A.A.Anjewierder,
DALI- uitgebreid netwerk
Confidential 1 Trends in ICT J. Bruijning KPN Research 8 juni 2001.
Talentpools.
M A K E Y O U R N E T W O R K S M A R T E R July, Middag programma.
Bas Kruiswijk Amersfoort 12 september 2009 Service Oriented Architecture Deel 1: Basisconcepten.
Service Oriented Architecture
Service Oriented Architecture
Minicollege Service Oriented Architecture
Technische Architectuur
Documentbeheer voor de lokale besturen
DigiDoc Een digitaal kantoor voor iedereen !. Ceci n’est pas du software?! 2.
Webdesign & (Digital) Marketing Portfolio Stage
Sterke authenticatie via SURFconext Eefje van der Harst 24 maart 2015.
Join Indices … as a tool for Spatial Datamining. Inhoud Inleiding Spatial Relations (Spatial) Join Index Implementatie Conclusie.
Van data naar kennis. Customer Case – Robeco Forms naar Apex Migratie.
Geowebservices Cijfers zonder grenzen Pieter Bresters 26 mei 2011.
Intranet tips voor een succesvol intranet met Social Media integratie | d-Tail Company 25 tips voor een succesvol intranet met Social.
WapliX Webdatabases New generations of applications.
321 media.  Inhoudsopgave Wat heeft 321 media te bieden? 1. Abonnementen en pakketten E-commerce 1.1.2Abonnementen zoekmachinoptimalisatie.
Mediamonitoring Oplossingen. Duizenden klanten in meer dan 100 Landen.
123 Belangrijke voordelenWat is het? End-to-end mogelijkheden Creëer en versterk autonome flexibele teams Plaats kwaliteit centraal in alles wat u doet.
FLOWer is… Case Handling Proces management zonodig tot op het bot
Adapter voor industriële wireless sensor netwerken Student: Glen Vanroelen Interne promotor: Tim Dams Externe promotor: Kevin Heylen (Intation)
©2016 Avanade Inc. All Rights Reserved. RAI Community Technische Implementatie Rob Bakkers
Concept beleidsvisie Informatie Management Gemeente Delft 2012 – 2016 SLIM SAMEN WERKEN, SAMEN SLIMME KEUZES MAKEN.
Hoe een website realiseren ? Horen, zien en ontsluiten Gooik, 27 januari 2006 Johnny Van Bavegem Heemkundige Kring van Gooik.
In het hoger onderwijs Identity Management. partner in IGI Group Peter Jurg.
Bra1 STUDENTMOBILITEIT informatieanalyse Andre Brands – december 2014.
6 jaar web 2.0 zorg | welzijn bert mulder | lector informatie, technologie en samenleving | haagse hogeschool.
PRESENT.ME PRESENTATIE ALS VERVANGING VAN DE LEERKRACHT?
Salesforce Partner van Ordina Flexibel 3 Schaalbaar van 1 tot gebruikers Gebruik naar behoefte Eenvoudig aan te passen.
Ministerie van BZK – 3 november 2016
KNVI Congres Introductie BI.
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Praegus B.V.. .
Rest webservice IN WINDEV / WEBDEV 22.
AmsterdaMaps Delen is beter dan vermenigvuldigen
Procesondersteuning binnen de sociale zekerheid
Klantcontact: toen, nu, straks?
Transcript van de presentatie:

Woensdag 24 juni 2009 Web 2.0 en Technologie Bram de Kruijff

Woensdag 24 juni 2009 Web 2.0 == Technologie

Woensdag 24 juni 2009

Werknemer 2.0 Verwacht dat informatie (direct) online beschikbaar is. Vertrouwt op sociale media en netwerken. Is gewend aan Web 2.0 concepten en technologie. Maakt dagelijks gebruik van vele online diensten…

Woensdag 24 juni 2009 De uitdaging Gebruiksvriendelijke, intuitieve en rijke interfaces bieden aan de gebruikers. Informatiebronnen en diensten ontsluiten voor verschillende applicaties. Gebruikers online informeren, laten samenwerken en datasets verrijken. Gebruikers betrekken bij (continue) ontwikkeling van functionaliteit. Integreren interne en externe Web 2.0 diensten.

Woensdag 24 juni 2009 Rijk aan functionaliteit EN/OF (multimedia) content. Focus op taken en het ontsluiten van data en diensten. Meerdere (open) standaarden en runtime technologien. Component georienteerd en, bij voorkeur, personaliseerbaar. Verschillende interface paradigma’s… Rijke interfaces

Woensdag 24 juni 2009 Rijke interfaces

Woensdag 24 juni 2009 Web Oriented Architecture Focus op eenvoudige en herbruikbare data centrische diensten. Weinige afhankelijkheden tussen diensten onderling en client applicaties. Gebruik van open standaarden voor representatie van data. Gebruik van RESTfull principes waar mogelijk…

Woensdag 24 juni 2009 REpresentational State Transfer Archetecturele stijl voor het ontwerpen van data centrische diensten. Resources staan centraal en zijn adresseerbaar op basis van unieke URI (hypertext). Eenvoudig, herbruikbaar, schaalbaar, multi-channel door hergebruik van HTTP transfer protocol features. Geen vervanging van SOAP/WS-* maar breed toepasbaar waar requirements het toelaten.

Woensdag 24 juni 2009 Voorbeeld: UGC+ CRM data Werknemergegevens vanuit uw CRM pakket syndicaten, zodat deze informatie gekoppeld kan worden aan BLOG posts op uw inter/intranet.

Woensdag 24 juni 2009 GET <people from="1" to="1" url=" <person uid="1001" username="bramk" url=" /> GET <person uid="1001" username="bramk" department=" Bram de Kruijff Voorbeeld: RESTfull CRM API

Woensdag 24 juni 2009 GET <blog url=" tags="osgi,java,soa" author=" time=" T13:02:10Z"> <blog url=" tags="web20,internet,rest" author=" time=" T09:07:30Z"> Voorbeeld: RESTfull UGC API

Woensdag 24 juni 2009 Voorbeeld: USG + CRM data

Woensdag 24 juni 2009 Conclusie & advies Web 2.0 is geen technologie en er is geen standaard oplossing of implementatie. Kies de technologien die het best passen bij uw organisatie en requirements. Ontwerp data centrische diensten op simpele open standaarden met syndicatie in gedachten. Kies een flexibel component georienteerd CMS voor integratie. Start bescheiden en betrek uw communitie van werknemers!

Woensdag 24 juni 2009 Sociale media