Tijdelijke presentatie

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Kassawerkzaamheden Niveau 4 Kerntaak 3 Blz. 5.
Advertisements

H1 wikken en wegen Paragraaf
Optimaliseren van het assortiment
STRATEGISCHE PLANNING
Hoofdstuk 17 Persoonlijke verkoop en sales promotion
optimaliseren van de commerciële presentatie
Service en Garantie Niveau 2 Kerntaak 2.
Verkoopresultaat Niveau 3 Kerntaak 5 Blz. 63.
Verkoopsterke en –zwakke plaatsen
Besturing van (bedrijf)processen
Voorraadwaarderingssystemen
Agenda  Les  wkn  hs 2 2 marketing
Personeelsbeleid Niveau 4 Kerntaak 1 PM Blz. 5.
Presentatie Niveau 3 Kerntaak 5 Blz. 17.
Opleiden van medewerkers
commerciële presentatie
Besturing van (bedrijf)processen
Doelen Soorten vormgeving.
Opzet, planning en uitvoering van projecten
Commercieel beleid 2 H5 Artikelpresentaties Filiaalmanager.
Fase 1 Ken de (detail)handel
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Fase 2 Tijdelijke presentatie bouwen
Fase 2 Winkel aanvullen Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties Par: en
Fase 3 Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties
Fase 2 Tijdelijke presentatie bouwen
Fase 1 Ken de (detail)handel
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
Fase 2 Tijdelijke presentatie bouwen
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
Detailhandelsmarketing
HS 4 Aandachtspunten bij een verkoopgesprek
Vodafone simkaarten. Kwaliteit A: Onze Prepaid is gemaakt van plastic in dit plastic zit een chip deze zijn vaak gemaakt van chipplaten. B: We verwachten.
Commercieel beleid 2 H5 Artikelpresentaties Ondernemer detailhandel.
detaillistenpromotie
Zo makkelijk is verkopen…
Basisboek Marketing Hoofdstuk 9 Prijs.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Periode 1 Detail en marketing Kerntaak: optimaliseren verkoop en assortiment Hoofdstuk: Visual merchandising Par: 2.2 Blz. 562 t/m 567.
 A-94 A-94.
J. de Lange ECONOMIE HOE KUN JE DAT NOU MAKEN?. Inventarisatie: Productiefactoren Afschrijving Winstberekening Belangrijk PROGRAMMA:
Marketing Hoofdstuk 5 Communicatiemix.
Hoofdstuk 4 Distributie (plaats)
Hoofdstuk 1 Budgetlijn A3b.
Hoofdstuk 4 Netjes houden van de werkplek en werkomgeving.
Periode 2 Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties Kerntaak: Verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties.
Periode 3 Controleren van de voorraad en bestellen
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Dienstenmarketing Week 4.
Fase 3 Controleren van de voorraad en bestellen
Fase 3 Controleren van de voorraad en bestellen Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Controleren van de voorraad en bestellen.
Periode 4 Kassawerkzaamheden Kerntaak: kassatransacties afhandelen en/of deze leiden Hoofdstuk: Informeren over de verkoopafhandeling Par: 2.3 Blz. 456.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Presentatie en marketing Hoofdstuk 6 Retailmix. samengevat 1 ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Het presenteren van artikelen.
Commercieel beleid 2 Hoofdstuk 5 Commerciële presentatie.
Goederen en voorraad Hoofdstuk 4 Voorraadbeheer. Inhoud 1 De weg van goederen naar de consument 2 Goederenontvangst 3 Goederenopslag 4 Voorraadbeheer.
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Gesprekstechnieken Hoofdstuk 17 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
Een vergadering organiseren
Presentaties maken Wat zijn de eisen?.
PRESENTATIE VAN HET PLAN
Dit is onze bedrijfsnaam
Vergadering Personeelsdienst
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
Presentatie en marketing
Ontvangt en verwerkt goederen
Examen SPL kerntaak 1 Periode 7 Marketing.
Hoofdstuk 7 Verbetering aanbod en winkelpresentatie
Etaleren/Presenteren
Transcript van de presentatie:

Tijdelijke presentatie Niveau 3 Kerntaak 5 Blz. 25

Displaypresentatie Gebruikt om artikelen tijdelijke onder de aandacht te brengen. Krijgen dus meer attentiewaarde. Dit is de mate waarin de aandacht van de klant wordt getrokken.

Functies van een display Bevorderen van de verkoop Versterken van het winkelbeeld Scheppen van sfeer Beinvloeden van het winkelgedrag

Soorten displays Massdisplay Classdisplay

Displayvormen (naar lokatie) Eilanddisplay Kassadisplay Kop- einddisplay Schapdisplay Toonbankdisplay Vloerdisplay Wanddisplay

Eilanddisplay Vaak word een verkooptafel als eilanddisplay gebruikt

Kassadisplay Voor impulsaankopen (artikelen die je wel koopt maar niet van plan was te kopen)

Kop- einddisplay Aan het eind van een schap

Schapdisplay Door een extra plank in een schap krijgen de artikelen extra aandacht

Toonbankdisplay

Vloerdisplay

Wanddisplay

Het displayplan Een display planning wordt afgeleid van het verkoop- of actieplan. Hulpmiddelen daar bij: - Ruimteplan - Planbord Vernieuwen van de displays hangt af van de bezoekersfrequentie

Ruimteplan Lay-out met daarop: - de verkoopzwakke en verkoopsterke zones Plekken voor de displays

Planbord Wat wordt er aangeboden Welke plaatsen Instructies voor de opbouw Promotiemateriaal Tijdstip

Actiekalender

De verkoopactie Salespromotion of promotions: is een belangrijke marketingtechniek om op korte termijn het verkoopresultaat te vergroten. Is net als actiereclame gericht op actie! Het snelle resultaat wordt bereikt door het tijdelijk aantrekkelijker maken van de prijs/waardeverhouding van een artikel. 2 manieren: - de prijs tijdelijk verlagen (korting) Waarde tijdelijk verhogen (meer product voor hetzelfde geld)

Verkoopactie

Salespromotion Coupons Zegels Prijskortingen Prijsvragen Hoeveelheidsacties Premiums Demonstraties

Zaken die van belang zijn bij het opzetten van een verkoopactie Resultaten van eerder verkoopacties Marketingbeleid Behoefte van de klant Trends en ontwikkelingen

Voorbereiden van een verkoopactie Denk na over: Artikelen (bestellingen) Prijs (veranderingen) Presentatie (posters, presentatie winkel en etalage) Personeel (inlichten)

Opzetten van een verkoopactie Houd rekening met: Doel van der verkoopactie Benodigde middelen (budget) Tijdsplanning Uitvoering Evaluatie (heb je je doel bereikt?)