§4.3 Wat ik koop beslis ik zelf?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Kopen is kiezen.
Advertisements

Hoofdstuk 4: Kopen is kiezen

Het prijs- of marktmechanisme Deel II
Welke vernieuwende vormen van reclame worden in de openbare ruimte gebruikt, en wat maakt deze tot een succes. Kay Lakeman.
H4 Kopen is kiezen 4.1 Kopen en betalen 4.2 Consumeren en behoeften
Het prijs- of marktmechanisme
Goedemorgen …….en.
KRITISCHE KOPER?.
Kopen en verkopen les 74.
- Speelt in op snelle veranderingen in de markt. - Acties van entertainment direct gericht op verkooppunten. - Hierdoor wordt traffic gegenereerd bij.
Consumentengedrag Kelly Geyskens Lessius, 14 februari 2008
Monopolistische concurrentie
Vraag en aanbod H1. Vraag van de consument Over het algemeen geldt dat consumenten minder gaan kopen van een product als de prijs hoger wordt. Er bestaat.
4 P´s en 3 R-en MK01.
Marketingmix Saskia Best, 9 oktober 2008
PRODUCTDOSSIER Casanova  gemaakt door robin jans.
Chocoladekruidnoten Sanne Weerstra Productdossier.
Marketing H.2 Marketingbeleid.
Paragraaf 3+4. Hoe kan het dat je besluit een nieuwe telefoon te kopen?  De mening van vrienden en familie  De eigen smaak en leeftijd  De financiële.
Hoe zout wordt brood gegeten
Marketing presentatie

Reclame.
Lesplanning Binnenkomst Intro Vragen huiswerk Uitleg docent 2.4 Zelfstandig werken, met radio?? Afsluiting van de les. Lokaal verlaten.
detaillistenpromotie
CREATIVE MARKETING jaar 2, Winter december 2009 Me, You and Me Brand Activation! Dimitri Hubregtse Saskia Best.
ACCOUNTANTS IN DE MARKETING WORKSHOP SRA, Nijkerk 22 Juni 2012 Camillo Spratt.
Invalshoek: Niet-Europese invloeden

Fase 1 Ken de (detail)handel
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Hoofdstuk 1 Waar blijft je geld?
Marketing Marketingoriëntatie
Fase 1 Ken de (detail)handel
Hoofdstuk 2.
Tijd van televisie en computer, 1950 – 2010
Ev = - 1,2Elastische vraag +10% prijs verhoging-12% vraag (10 x -1,2) -5% prijs+6% vraag (-5 x - 1,2) Ev = - 0,5inelastische vraag +10% prijs verhoging-5%
Hoe meet je welvaart? Arm&Rijk.
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
Detailhandelsmarketing
Marketing College 3 Het marketingnetwerk.
MARKETINGMIX.
Promotie maken Project H&A leerjaar 3 Mevrouw Timmermans ®
TESLA MOTORS Paspoort.
Het begrip marketing, goederen en diensten, dienstenmarketing
Marketing 5 havo.
Aanleiding van het evenement - Promotiefilm voor Essentmedewerkers.
functies detailhandel
Training voorbeeld voor
Basisboek Marketing Hoofdstuk 9 Prijs.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 13 Plaats.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 10 Inkomenselasticiteit.
Periode 1 Detail en marketing Kerntaak: optimaliseren verkoop en assortiment Hoofdstuk: Visual merchandising Par: 2.2 Blz. 562 t/m 567.
Hoofdstuk 4 Distributie (plaats)
Hoofdstuk 1 Wat is marketing? § 1.1De betekenis van marketing § 1.2Commerciële economie of marketing? § 1.3Het marketingconcept § 1.4 De rol van marketing.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Ron Weijens.  Lijst Lijst  20 minuten voor doornemen te leren stof  Daarna SO.
Instructie hfst 1 klas 3tl. Koopkracht Koopkracht= hoeveel kun je kopen met je geld Inflatie= algemene prijsstijging Koopkrachtstijging= loonstijging.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Marketingstrategie.
Alle inspanningen die het bedrijf doet, noem je ook wel marketing
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
Hoofdstuk 2 Inkoopbeleid
Marketing Week 5 Het promotieplan Les 1.
Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix
Hoofdstuk 7 Verbetering aanbod en winkelpresentatie
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Transcript van de presentatie:

§4.3 Wat ik koop beslis ik zelf?

Consumentensoevereiniteit Houdt in dat de consument invloed heeft op het aanbod van goederen. als consument de bereidheid te tonen voor goederen een prijs te betalen, lokt dat aanbod uit. Doormiddel van de koopkrachtige vraag heeft de consument dus invloed op wat de producent maakt. Voorbeelden waarbij het mislukt is: Crocs schoenen, minidisc-speler,

Marketing Kunst van het verkopen Marketing wat is dat? Dit doen winkeliers door middel van de marketingmix: De Vier P’s: Prijs Promotie Product Plaats

Dus de 4 P’s: Prijs (Hoe duur?) Promotie (Hoe reclame maken?) Product (Wat voor een product?) Plaats (Waar in welke stad, waar in de winkel?)

Doelgroepen Reclame richt zich op een bepaalde groep

merchandising Is een onderdeel van promotie. In een supermarkt bepaalde displays vlakbij de kassa, of bij de kassa met een thema zodat mensen de producten kopen. http://www.youtube.com/watch?v=xvmZ9SPcTzU