SARTO ALV 2009 9 november 2009
agenda Verslag ALV 2008 Verkiezing bestuursleden Mededelingen Financiële zaken financieel verslag 2008-2009 begroting 2009-2010 kascommissie Presentaties per commissie Rondvraag
verkiezing bestuursleden Herbenoeming Paul van Abeelen Erik Hormann Afscheid Eduard Klessens wijziging horecavergunning Samenstelling commissies vacatures Kruikenloop lijken ingevuld vacature ass.wedstrijdsecretaris jeugd
mededelingen ledental heel licht gestegen KNVB vrouwen gedaald vanwege wegvallen 2e team KNVB steeds meer digitaal (wedstrijdwijzigingen, uitslagen, OM, berichten tucht/straf) steeds minder Breda en meer Zeist (financiën) of edesk (passen, ledenadministratie)
financiën financieel verslag 2008-2009 opvallend overschot € 4.172 voorziening onderhoud + € 20.000 eigen vermogen + € 5.718 (KNVB) opvallend hogere paviljoeninkomsten hogere kosten onderhoud kosten volgen vrij nauwkeurig begroting
kascommissie het woord is aan de kascommissie Boudewijn Peters Otto Sterk Frans van Oudheusden decharge penningmeester en bestuur samenstelling kascommissie Frans van Oudheusden aftredend Dieter van den Bemt: reserve > lid vacature voor reserve-lid
begroting 2009-2010 positief resultaat € 125 kosten en opbrengsten overwegend gelijk aan realisatie 2008-2009 inkomsten paviljoen wat lager begroot dan realisatie
contributie contributie 2 seizoenen niet verhoogd gevraagd: goedkeuring contributieverhoging voor seizoen 2010-2011 met minimaal 5% en maximaal 10% (afhankelijk kunstgras) stand van zaken inning 2009-2010 68 contantbetalers allemaal betaald van 1152 incasso’s nog 7 in gebreke nog 29 deelbetalers in februari 2010 (€ 2000)
commissie eigendommen in 2008-2009 slag om kunstgras in 2009 gemist door geldgebrek gemeente kwaliteitsverbetering complex: tweede inrit parkeerterrein overkapping deel terras scorebord banieren bij ingang nieuwe lay-out standenbord twee nieuwe tv-toestellen
commissie eigendommen in de toekomst oplossen problematiek boerderij streven naar aanleg 1 ½ kunstgrasveld op veld 5 en 6 opstellen meerjarenplan onderhoud eigendommen Sarto
Veldindeling boerderij kunstgras 5 en 6
paviljoen Leiding ingaande afgelopen seizoen van Eduard naar Johan/Piet Wijziging horecavergunning loopt Voldoen aan wettelijke eisen sociale hygiëne: Johan, Erica en Marlies IVA: zoveel mogelijk barmedewerkers hygiënecode: keukenmedewerkers 25 barvrijwilligers en 10 keukenmw.
paviljoen Ontwikkelingen laatste 5 jaar: Ontwikkelingen 2010 en verder renovatie keuken, bar en verblijf, secretariaten, magazijn nieuwe koelkasten (bar) en diepvriezers terras uitgebreid; parasollen en stoelen aangeschaft (opbrengst ‘blinde poule’) schoonmaak uitbesteed nieuwe koffie en chocomel-apparatuur Ontwikkelingen 2010 en verder prijsverhogingen 1 januari (na 2 jaar) renovatie toiletten uitbreiding activiteiten en keukenassortiment
Jeugd: Organisatie
Aantal jeugdteams + 1 G-team A junioren 4 Meisjesteams 1 Jongensteams 5 Jongensteams B-junioren 6 C-junioren 10 Elf tallen D-pupillen 15 + 1 G-team Zeven tallen 16 E-pupillen F-pupillen Ongeveer 700 jeugdleden,
Wat horen we van ouders/kinderen Mooie accommodatie Goede organisatie Gezellig (kantine) Veel activiteiten Aandacht voor zowel selectie als niet selectie Normen en waarden
Activiteiten Openingstoernooien F- en E-pupillen Sinterklaas voor F-pupillen en zaalvoetbaltoernooi voor E-pupillen Vlaamse kermis en oliebollen eten tijdens laatste training voor de winterstop Schaatsfestijn tijdens de winterstop Zaalvoetbaltoernooi tijdens de winterstop eFFennacht voor F-pupillen (zomertijd) Toernooien Ouder-Kindwedstrijden Zomerkamp (groep 5-8 basisschool) Voetbalteam van de week bij 1ste elftal
Uitdagingen komende periode Ledenstop bij bepaald aantal E en F teams? Werving kader bij D,E en F ouders Wedstrijdsecretaris Wedstrijdsecretariaat zaterdag Coordinator scheidsrechters Wat indien blijvend te weinig inzet van ouders?