Social media voor (ouderen)organisaties Scholingsochtend SBOG ‘Kennismaken met social media’ Maandag 5 maart 2012.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
sociale media: de nieuwe realiteit
Advertisements

•Groei in smartphone gebruik •Smartphone altijd bij de hand •Steeds sneller mobiel internet •Eenvoudige en snelle communicatie.
Het programma In voor zorg
Samen werken aan inzetbaarheid en mobiliteit 1. Grote veranderingen • Jeugdzorg heeft te maken met grote veranderingen: • Transitie • Gemeenten worden.
Eigen Kracht-conferenties
Ben jij een onderzoeker 2.0?
Diakenen op de bres… voor mantelzorgers Workshop Kerk in Actie Binnenlands Diaconaat Inspiratiebeurs 2012.
Programma – Voorstellen & verwachtingen
Social Media met boswachters Het geheim achter het succes Jeffrey van Heck Adviseur Online Marketing & Social Media.
Experts/Blogs & Social Media Reed Business 29 augustus 2011 Alex Beishuizen.
Sociale wijkmedia 19 en 28 maart 2013 wijkteams Nieuw Lokaal Akkoord Gilbert Sewnandan.
Social media gebruiken om een baan te vinden
Sportmarketing vs.Internet Resultaten onderzoek Resultaten onderzoek Sportmarketing vs. Internet PauwR Internetmarketing wie wat.
Sociale Netwerksites Summerschool Social Media – Augustus 2010.
Hulp in de aanpak bij CyberPesten.
Hitec Media Welkom. Inhoud: Wie is Hitec Media Wanneer is Hitec Media van start gegaan Waar houdt Hitec Media zich mee bezig Links Contact Hitec Media.
JochemKoole.nl Sociale media zijn niet het gouden ei.
 Deel 1: Introductie / presentatie  DVD  Presentatie enquête  Ervaringen gemeente  Pauze  Deel 2 Discussie in kleinere groepen  Discussies in lokalen.
A Brave New Workforce | 19 juli ExpertPlaza “ Freelancing per minuut” ExpertPlaza.nl Tacit knowledge in (netwerk) organisaties Case: ABVAKABO.
Streekvoedingswijzer Streekmarkten: Oud Rijswijk, Polderplaza, Zoetermeer Website en nieuwsbrieven Polderdag 2011 KOE Alert Digitale kaart en papieren.
IN DE KLAS Willemijn Gortworst
Active ageing en social media Evert jan de Voogt.
SOCIAL MEDIA EN DE BESTUURDER 2 oktober Wildeman #VvG2012
Nationaal Actieprogramma Diabetes 24 november 2011 Elize van Ballegooie Senior Implementatiemedewerker NAD Ytje van der Veen Implementatiemedewerker DVN.
Social Media (Wat is dat & Wat kan de kerk daar mee?)
- - - Social Media.
Kansen Voor Jongeren Voorlichtingsbijeenkomst 26 maart 2012.
Werk&Mantelzorg is een initiatief van Mezzo en Qidos. Powered by het Ministerie van VWS. MANTELZORGQUIZ Copyright © Werk&Mantelzorg.
De gekte voorbij Clientgestuurd de markt op Workshop Opdrachten verwerven in pyjama? Scip-Conferentie
Facebook Zie de kansen!.
de ouderbetrokkenheid vergroten
Nieuw relatiemanagement, SCRM
S OCIALE M EDIA Joke Hoogendijk Maart SOCIALE MEDIA: WAT IS DAT? Social media is een verzamelnaam voor alle internettoepassingen waarmee het mogelijk.
Pgb in de AWBZ en Wmo nieuws en ontwikkelingen
Enquête.
1 Social Media in de klas Film gebruik social media onderwijs 18 januari 2011.
Rotary in Nederland LinkedIn Group Wat is het ? Wat kan ik ermee ? Hoe meld ik me aan ?
Wouter Mennen & Paul van Ulft
Meer bekendheid via Linkedin Stella Maaswinkel Verseau trainingen.
SBB Summercourse, 18 juli Wat is sociaal kapitaal? “Alle mogelijke middelen van mensen uit het netwerk die ter beschikking komen voor een persoon.
September Linkbuilding anno 2011  Interessante websites vinden voor linkbuilding.linkbuilding  Bloggen altijd goed voor je linkbuilding strategie.
Social Media Fleur van Scharenburg 1. Opzet voor vanavond Snelcursus Social Media Social Media gebruiken 2.
Welkom op donderdag 22 januari 2015 Vanaf 17:00 tot 19:00 uur (incl
Werkplan 2014 FNV-Lokaal/Oss
Het nieuwe solliciteren:
Wat is Social Media? Verzamelnaam voor alle internet toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen: Tekst (nieuws, artikelen)
Kennismanagement & Sociale media
Een expeditie waarin Social Media worden ingezet om U beter te presenteren EN gevonden te worden.
‘netwerken zonder grenzen’ Sociaal Netwerken in Regio 0318.
Sociale media in de zorg Regionale Nascholing Intensive Care 26 maart 2015.
Social Media – Topic 1 Originalosboys. Wat is Social Media Verzamelbegrip Het ontstaan van Social Media Invloeden van Social Media.
Meer interactie tussen de OCMW’s en de POD MI Social media Provinciale Ontmoetingsdagen Lente 2015.
SOCIAL MEDIA KoenLouisInformatics. INHOUD INTRODUCTIE VERSCHILLENDE SOCIAL MEDIA MARKETING EN INTERNETSTRATEGIE STERKE KANTEN ZWAKKE KANTEN CONCLUSIE.
Training voorbeeld voor
“Google+ en Linkedin” Doeworkshop voor arbeidsconsulenten Sara, communicatieverantwoordelijke Sophie, arbeidsbemiddelaar.
Sociale media als communicatiemiddel Door Jasper Van Biesen.
V-ICT-OR| Vlaamse ICT Organisatie Regionale kenniskringen (IT-)kennis delen tussen lokale besturen in Vlaanderen.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Hoe kan je > voor KiKa ophalen? ●Plan van aanpak. ●Begin zo vroeg mogelijk. ●Welke acties passen bij jou? ●Blijf dicht bij jezelf!!! ●Commitment.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Sociale Media als hulpmiddel voor communicatie binnen en buiten de Reuzenfederatie.
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
Meer interactie met de OCMW's via de sociale media LinkedIn: een groep voor uitwisseling van goede praktijken.
6/3/ Waarom Facebook? Wie zit er op? Grootste sociale netwerk in België Bijna 4,5 miljoen accounts in België Sneeuwbaleffect Opleiding: Facebook.
Adviesraad Sociaal Domein
Mediagedrag van Millennials
Introductie social media
Sociale media inzetten
Adviesraad Sociaal Domein
Binnenkort start hier het webinar Facebook Marketing voor je groep - Deel II: ‘Je Scoutinggroep op Facebook’
Transcript van de presentatie:

Social media voor (ouderen)organisaties Scholingsochtend SBOG ‘Kennismaken met social media’ Maandag 5 maart 2012

Presentatie Introductie Social media voor organisaties Voorbeelden Vragen

VCP Initiatief van de Chronisch Zieken en Gehandicaptenraad en Platform VG Informeren en verbinden van lokale belangenorganisaties: -Netwerkbijeenkomsten -VCPnet (2.500 leden) -Thema-nieuwsbrieven -Helpdesk Nieuwe verbindingen met gemeenten, bedrijven en organisaties

Liza van Wessel Communicatieadviseur/accountmanager VCPnet – community belangenbehartigers Communicatieworkshops

Onderzoek SBOG: gebruik social media Bekend met social media: 56% 19% gebruikt social media Hoe vaak: elke dag (18%), meerdere keren per week (38%), paar keer per maand (44%) Reden van gebruik: -Contact met (klein)kinderen en vrienden -Op de hoogte van organisaties en vrienden -Mening geven over allerlei actuele zaken

Social media Uit onderzoek blijkt dat ouderen en mensen met een beperking vinden dat social media hun (leef)wereld vergroten Grootst groeiende groep op sociale media zijn senioren: jaar met 88% gegroeid (2009/2010) -> 65 jaar gebruik verdubbeld -20% maakt (50-65 jaar) dagelijks gebruik

Mogelijkheden voor organisaties Bekendheid vergroten Informatie delen of ontvangen Nieuwtjes vergaren Bijdragen aan discussies Vragen stellen Achterban bereiken

Twitter Interessante mensen of organisaties volgen Gevolgd worden: waar houdt u zich mee bezig? Snel met elkaar in contact Informatie vinden of verspreiden (foto’s, linkjes, artikelen)

Voorbeeld 1:

Snelle uitwisseling….vragen stellen

Voorbeeld 2: goede voorbeelden

Voorbeeld 3: gelijkgestemden vinden

LinkedIn Met gelijkgestemden informatie en ervaringen uitwisselen Inschrijven op bijv. Wmo gerelateerde groepen: Welzijn Nieuwe Stijl, Wmo Netwerk, WMO prof, Overheid en WMO, etc… Nieuwtjes dagelijkse/wekelijkse updates via mail

Voorbeeld 1: info delen en vragen stellen

Altijd op de hoogte! donderdag 3 februari 2011 Voorbeeld 2: Altijd op de hoogte!

Voorbeeld 3: info delen en vragen stellen

Facebook Vrienden: mensen die u kent (vrienden, familie, kennissen, collega’s) Groepen: verzameling mensen die fan zijn van een bepaald idee, persoon, product of merk Pagina: profiel van een bedrijf of organisatie: nieuws verspreiden of band met achterban versterken

Voorbeeld 1: groep

Voorbeeld 2: pagina

SBOG op Facebook en Twitter! Live voorbeeld

Wat vindt u? Gaat u gebruikmaken van social media? Wie gaat social media vooral privé gebruiken? Ziet u kansen met social media voor uw organisatie?

Vragen? Twitter

Contact ons! Liza van WesselVCP 030 – –